Πρόκειται για έργα στα οποία είχαν επικρατήσει εταιρείες (ΑΕΓΕΚ και Ιόνιος) που τότε ήλεγχε ο επιχειρηματίας Γ. Μαρούλης, ο όμιλος του οποίου κατέρρευσε λίγους μήνες μετά. Από τότε τα έργα σέρνονται, παρά τις συχνές επισκέψεις υπουργών και τις απανωτές εξαγγελίες περί ταχείας ολοκλήρωσης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή έπειτα από ερώτηση των βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δημήτρη Κωνσταντόπουλου, Ανδρέα Λοβέρδου και Γιάννη Μανιάτη, και στις τέσσερις εργολαβίες, που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί πριν ένα μήνα, θα δοθεί παράταση περίπου 14 μηνών. Στόχος είναι να ολοκληρώσουν οι τέσσερις εταιρείες κοινοπραξίες όποιες εργασίες μπορούν, αν βέβαια εγκριθούν οι πρόσθετες αμοιβές, εντός των αρχικών συμβάσεων.
Ταυτόχρονα, προωθείται «η ένταξη των υπολειπόμενων εργασιών και των εργασιών και των εργασιών που προέκυψαν από απρόβλεπτες περιστάσεις (κατολισθήσεις, αλλαγή προδιαγραφών, κλπ) σε νέα δημοπράτηση, σύμβαση «σκούπα», για την πλήρη ολοκλήρωση του έργου». Όπως αναφέρεται στην απάντηση «οι εν λόγω εργασίες δεν μπορούν να ολοκληρωθούν στην πρώτη φάση (σ.σ. με τις υφιστάμενες εργολαβίες που σέρνονται από εξαετία) λόγω τεχνικών προβλημάτων (μεγάλος χρόνος εκπόνησης μελετών), περιορισμών στη διαχείριση των επί έλασσον δαπανών, νέων τιμών (υπερβάσεις λόγω αλλαγής προδιαγραφών) και διότι ανήκουν σε τμήματα που μεμονωμένα δεν είναι λειτουργικά».
Υπενθυμίζεται πως την πρώτη εργολαβία για την κατασκευή της Αμβρακίας Οδού, για το τμήμα Ακτιο-Δρυμός, προϋπολογισμού 142,8 εκατ. ευρώ, είχε αναλάβει η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, ο εργολάβος κατασκευάζει και θα παραδώσει στην κυκλοφορία αυτοτελές λειτουργικό τμήμα από αεροδρόμιο Ακτίου έως κόμβο για Πάλαιρο, που αποτελεί την παράκαμψη της Βόνιτσας καθώς και τα αναγκαία έργα ασφαλείας. Το υπόλοιπο τμήμα του έργου θα κατασκευαστεί μέσω του νέου διαγωνισμού και της εργολαβίας-σκούπας λόγω κατολισθήσεων κ.λπ.
Η δεύτερη εργολαβία (Δρυμός), με προϋπολογισμό 39,27 εκατ. ευρώ, είχε ανατεθεί μετά από πολυετή ταλαιπωρία σε κοινοπραξία της Ιόνιος ΑΕ με την ΤΟΜΗ. Ο εργολάβος κατασκευάζει και θα παραδώσει στην κυκλοφορία μόνο το πεδινό τμήμα του έργου. Το υπόλοιπο τμήμα δεν ολοκληρώνεται λόγω των κατολισθήσεων και προβλημάτων στην κατασκευή κοιλαδογέφυρας. Οπότε και αυτό πάει για την εργολαβία-σκούπα.
Στην τρίτη εργολαβία που είχε επίσης αναλάβει αρχικά η Ιόνιος ΑΕ προστέθηκε στη συνέχεια η ΑΚΤΩΡ, με την ελπίδα πως θα τελειώσουν εγκαίρως τα έργα. Πρόκειται για το τμήμα Δρυμός-Λουτράκι, προϋπολογισμού 46,89 εκατ. ευρώ, η κατασκευή του οποίου θα ολοκληρωθεί πλήρως, αφού δοθεί η παράταση των 14 μηνών (που δεν αρκεί) και εγκριθεί το τελικό κόστος του έργου.
Κανονικά αναμένεται να ολοκληρωθεί και η τέταρτη εργολαβία, η παράκαμψη Αμφιλοχίας, προϋπολογισμού 62,24 εκατ. ευρώ, την οποία επίσης είχε αναλάβει ο όμιλος Μαρούλη μέσω της ιταλικού εργοληπτικού πτυχίου (ConsorzioStabileItalimpreseSocietaaRemponsabilitaLimatata). Και εδώ, όμως αναμένεται να χορηγηθεί νέα παράταση.
Σύμφωνα με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών για την πλήρη ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού θα απαιτηθούν 24 μήνες από την εγκατάσταση της τεχνικής εταιρείας που θα αναλάβει την εργολαβία – «σκούπα». Πρώτα, όμως, πρέπει να οριστικοποιηθεί το τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του νέου διαγωνισμού, ώστε να προκηρυχθεί και να επιλεγεί ο νέος ανάδοχος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr