Όσον αφορά ειδικότερα στον ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η διοίκηση του μεγαλύτερου, βάσει κεφαλαιοποίησης και ανεκτέλεστου υπολοίπου, ομίλου της χώρας, εκτίμησε, κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ότι οι προοπτικές θα βελτιωθούν. Εξάλλου, τα μεγάλα οδικά έργα στα οποία συμμετέχει η εισηγμένη βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το πιο προχωρημένο από αυτά, τον Μορέα (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα & Λεύκτρο-Σπάρτη) να ολοκληρώνεται μέχρι τον Οκτώβριο του 2016.
Στα υπόλοιπα, την Ολυμπία Οδό (Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος) και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας) στόχος είναι η αποπεράτωση μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2017, αν και το χρονοδιάγραμμα βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση, σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι επικεφαλής της Ελλάκτωρ.
Οι εργασίες επανεκκίνησαν και στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τη φιλόδοξη συμφωνία Δημοσίου και παραχωρησιούχου, που θα κριθεί στην πράξη, να προβλέπει την αποπεράτωση του βασικού κορμού και της επέκτασης προς Καλαμαριά έως το 2020.
Ταυτόχρονα το 2015 ξεκίνησε και το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στα απορρίμματα, η σύγχρονη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στη Δυτική Μακεδονία που θα λειτουργήσει το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Παρά όμως, τις σχετικά θετικές εξελίξεις στο εσωτερικό, ο όμιλος διαθέτει διαρκώς στραμμένη την προσοχή του στην ανάληψη νέων έργων εκτός Ελλάδας, με το ανεκτέλεστο ύψους 3,2 δισ. να προέρχεται κατά 53% από το εξωτερικό 91,8 δισ. ευρώ).
Η διοίκηση του ομίλου αναφέρει, επίσης, πως βρίσκεται πολύ κοντά στην υπογραφή συμβάσεων σε Δομινικανή Δημοκρατία και Χιλή όπου δραστηριοποιείται και μέσω της ΒΙΟΣΑΡ που κατασκευάζει φωτοβολταϊκά πάρκα.
Σε επίπεδο μεγεθών, ο όμιλος, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εκτιμάται ότι θα εγκαταλείψει φέτος τις καθαρές ζημιές ύψους 90,3 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία (ebitda) που διαμορφώθηκε στα 154,5 εκατ. ευρώ (από 162,6 εκατ.), ενώ μείωσε το συνολικό καθαρό δανεισμό στα 1,491 δισ. από 1,561 δισ., εξαιτίας, κυρίως, της μείωσης του χρέους που συνδέεται με την Αττική Οδό (108 εκατ. από 257 εκατ.).
Πάντως, στα δυσάρεστα της φετινής χρονιάς περιλαμβάνεται η υποχώρηση της τιμής του πετρελαίου η οποία περιορίζει τη διάθεση για επενδύσεις στις χώρες της Μέσης Ανατολής όπου δραστηριοποιούνται οι εισηγμένοι εργολήπτες.
Η επίπτωση θεωρείται αρκετά σημαντική ώστε να περιλαμβάνεται στον ετήσιο απολογισμό του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ σύμφωνα με τον οποίο «καθώς οι κρατικοί προϋπολογισμοί των χωρών της Μέσης Ανατολής επηρεάζονται αρνητικά από τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου, υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση αλλαγής του κατασκευαστικού αντικειμένου δημοσίων έργων στις χώρες αυτές (κάτι που προκύπτει σε αρκετές περιπτώσεις), ο Όμιλος να μην μπορέσει να πετύχει τις επιθυμητές τροποποιήσεις των συμβάσεων και ως εκ τούτου ενδέχεται να επηρεαστεί αρνητικά η κερδοφορία των έργων αυτών».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr