Μάλιστα, στην έκθεση αυτής της ομάδας των ευρωβουλευτών στηρίζεται και το δημοσίευμα της γερμανικής Bild περί του κινδύνου απώλειας / επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων ύψους 6,5 δισ. ευρώ, το οποίο προκάλεσε την έντονη αντίδραση του αρμόδιου υφυπουργού Αλ. Χαρίτση που ξεκαθάρισε πως δεν θα χαθούν κονδύλια.
Οι ευρωβουλευτές, με βάση και τα στοιχεία της Ομάδας Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα, υποστηρίζουν στην έκθεση που συζητήθηκε προ ημερών πως από τα 181 έργα προτεραιότητας, προϋπολογισμού 11,5 δισ. ευρώ, που είχαν καθοριστεί τον Οκτώβριο του 2011 ολοκληρώθηκαν στην ώρα τους ή θα ολοκληρωθούν εγκαίρως τα 109 (συνολικού ύψους 4,7 δισ. ευρώ).Την ίδια στιγμή, 52 έργα προτεραιότητας χρειάζονται επιτάχυνση ώστε να ολοκληρωθούν εντός του χρονοδιαγράμματος, 14 θεωρείται πως δεν θα ολοκληρωθούν ποτέ και 6 έχουν ήδη ακυρωθεί.
Η ομάδα των ευρωβουλευτών, η οποία το περασμένο Σεπτέμβριο είχε δώσει συνέντευξη τύπου αλλά είχε αποφύγει τους δραματικούς τόνους, στέκεται στο λανθασμένο σχεδιασμό των έργων, υποστηρίζοντας ότι οι υποδομές σχεδιάζονται από την κεντρική κυβέρνηση χωρίς την συνδρομή των περιφερειακών ή τοπικών αρχών και ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρουν το μετρό Θεσσαλονίκης. "Κατασκευάστηκε στην Αθήνα χωρίς τη συνδρομή του δήμου" επισημαίνει η έκθεση παραλείποντας να αναφέρει ότι την τελευταία διετία, οι ενστάσεις του δήμου για τα αρχαιολογικά ευρήματα της Βενιζέλου, πήγαν ακόμη πιο πίσω το έργο. Αντίστοιχο παράδειγμα αναφέρεται η λίμνη Κάρλα στην οποία η διοίκηση άλλαξε την κατεύθυνση των νερών του Πηνειού χωρίς να ερωτηθεί ο αγροτικός κόσμος.
Οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν πως τα κύρια προβλήματα που συναντούν τα έργα στην Ελλάδα είναι οι καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις, οι ακυρώσεις συμβάσεων εξαιτίας των προβλημάτων ρευστότητας των κατασκευαστών και οι χρονοβόρες διαδικασίες ολοκλήρωσης των δικαστικών προσφυγών. Θεωρούν πως η έλλειψη συνεργασίας μεταξύ των κρατικών φορέων που προωθούν τα έργα, αλλά και ο υδροκεφαλισμός της ελληνικής διοίκησης στοιχίζουν σε χρήμα και μεγάλες καθυστερήσεις. Επισημαίνουν πως πολλά έργα «δεν είχαν ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα» αφού δεν λαμβάνονταν υπόψη ούτε η εμπειρία από αντίστοιχα έργα που είχαν υλοποιηθεί στο παρελθόν! Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι οι αρχαιολογικές εργασίες που σπανίως ολοκληρώνονται εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Η έκθεση «καίει» μια σειρά από σχεδιαζόμενες υποδομές όπως το Εθνικό Κτηματολόγιο, το Εθνικό Δημοτολόγιο, το Ψηφιακό Σχολείο, τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, το μετρό Θεσσαλονίκης κ.α σημειώνοντας ότι δεν θα ολοκληρωθούν εντός του αρχικού χρονοδιαγράμματος. 'Έχουν ακυρωθεί ή έχουν λυθεί οι συμβάσεις με τους εργολάβους για έργα όπως η τρίτη φάση του λιμένος Ηγουμενίτσας, το λιμάνι της Μυτιλήνης, το νοσοκομείο Κομοτηνής, κ.α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr