Ο βουλευτής της ΝΔ σημειώνει ότι το 2013 η επανεκκίνηση των έργων στους 4 μεγάλους οδικούς άξονες επετεύχθη μετά από μεγάλη προσπάθεια, ωστόσο τους τελευταίους μήνες διαμορφώθηκαν νέα αρνητικά δεδομένα:
1. Το πρώτο εξάμηνο του 2015 οι εισροές κοινοτικών κονδυλίων από το ΕΣΠΑ έπεσαν στο 1/3 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014. Αυτό είχε άμεση επίπτωση στη χρηματοδότηση των έργων εφόσον η συμμετοχή του δημοσίου καλύπτεται μέσω των κοινοτικών κονδυλίων.
2. Στο ίδιο χρονικό διάστημα οι πληρωμές του ΠΔΕ έπεσαν στο 1,1 δισ. ευρώ (17% του προϋπολογισμού) έναντι 2,3 δισ. ευρώ, το πρώτο εξάμηνο πέρσι. Δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο έκανε ουσιαστικά στάση πληρωμών. Και σύμφωνα με τις εργοληπτικές οργανώσεις και κύκλους της αγοράς τα χρέη του Ελληνικού Δημοσίου προς τον κατασκευαστικό κλάδο ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ,
3. Τα προβλήματα του τραπεζικού κλάδου και οι κεφαλαιακοί έλεγχοι εξαφάνισαν κάθε ίχνος ρευστότητας από τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες, όπως και από την υπόλοιπη αγορά.
Ο συνδυασμός των παραπάνω παραγόντων, τονίζει ο Κωστής Χατζηδάκης, έφερε τους 4 αυτοκινητόδρομους σε ημιλιπόθυμη κατάσταση. Από την άνοιξη πολλά εργοτάξια έκλεισαν, άλλα παρέμειναν ανοιχτά, χωρίς να εκτελούν έργο, ίσα- ίσα για να τηρούνται τα προσχήματα και εκατοντάδες εργαζόμενοι (που είχαν προσληφθεί μόλις τον προηγούμενο χρόνο) τέθηκαν σε αναγκαστική αργία. Έτσι νέες θέσεις εργασίας χάθηκαν.
Μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, αναφέρει ο βουλευτής της ΝΔ, η κυβέρνηση προσπαθεί μέσω του ΕΣΠΑ να δώσει κάποιες ενέσεις ρευστότητας στις κοινοπραξίες, δεν φαίνεται όμως ότι μπορεί μέχρι το τέλος του έτους να καλυφθεί το χαμένο έδαφος. Τα χρονοδιαγράμματα έχουν εκτροχιαστεί, το ανεκτέλεστο των έργων σε κάποιες περιπτώσεις είναι μεγάλο και το ΕΣΠΑ 2007-2013 λήγει τέλος του έτους. Ωστόσο τα έργα αυτά δεν μπορούν κατ’ αρχήν να ενταχθούν για χρηματοδότηση και στο νέο ΕΣΠΑ.
Ανακύπτει, λοιπόν, νέο πρόβλημα στη χρηματοδότηση των οδικών αξόνων μέχρι να ολοκληρωθούν.
Γι’ αυτό ο Κωστής Χατζηδάκης ρωτάει τους αρμόδιους υπουργούς:
Ποιο είναι το ανεκτέλεστο τμήμα των έργων και το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων σε κάθε έναν από τους 4 οδικούς άξονες;
Πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να λύσει το θέμα της χρηματοδότησης των έργων μετά το τέλος του 2015 καθώς και εάν έχει βρεθεί κάποια λύση στις σχετικές διαπραγματεύσεις που γίνονται με την ΕΕ;
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr