Οι σχέσεις της κυβέρνησης της Ν.Δ. με τις κατασκευαστικές εταιρείες πέρασαν από πολλά στάδια τα τελευταία 2 χρόνια, τώρα όμως έχουμε περάσει στην περίοδο της συνεννόησης, της ηρεμίας και της προοπτικής. Οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν λόγο να ξαναδούν την Ελλάδα, αφού τον τελευταίο καιρό μόνο στο εξωτερικό υπήρχαν δουλειές που πλήρωναν.
Τώρα όμως ξεκινούν οι μεγάλες οδικές αρτηρίες. Ο εθνικός δρόμος που ενώνει την Κόρινθο με την Τρίπολη και την Καλαμάτα. Η μεγάλη οδός από την Ελευσίνα-Κόρινθο -Πάτρα-Πύργος στην Τσακώνα.
Το πιο μεγάλο, το πιο προσοδοφόρο και περισσότερο επιδοτούμενο, όμως έργο είναι η Εθνική Οδός Κεντρικής Ελλάδος. Ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Εγνατία. Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να επιδοτήσει τα διόδια για να επιταχύνει την επιτυχία της. Από χρηματιστηριακής απόψεως το έργο αυτό θεωρείται υψηλής απόδοσης (High Margin Road) και γι αυτό το ιδιαίτερο και πιεστικό ενδιαφέρον της κοινοπραξίας ΓΕΚ είναι μάλλον δικαιολογημένο
Για το έργο αυτό προσφορές κατέθεσαν οι όμιλοι:
- Ο όμιλος Ελληνικές Διαδρομές στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες FCCConstructionS.A., ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ ΑΤΕ, ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΤΕ κ.α.
- Ο όμιλος HELLENICAUTOPISTAS στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες CINTRAS.A., DRAGADOSS.A, ΓΕΚ Α.Ε, ΤΕΡΝΑ Α.Ε κ.α.
Είχαν προεπιλεγεί και άλλοι δύο όμιλοι, οι οποίοι τελικά δεν κατέθεσαν προσφορές. Ο όμιλος Bouygues ΑΛΤΕ - ASF - Archirodon και ο όμιλος Ε-ΦΘΙΑ ΟΔΟΣ.
Βασικά Στοιχεία του Έργου
Το έργο του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65)περιλαμβάνει:
ØΤην κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, από την ΠΑΘΕ (ημικόμβος κοντά στη Σκάρφεια)έως τον Α/Κ Παναγιάς της Εγνατίας Οδού μήκους 175 χλμ.
OE65 θα είναι δρόμος σύγχρονος, ευρωπαϊκών προδιαγραφών και θα κατασκευασθεί εξ ολοκλήρου από την αρχή.
ØΤη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση τμημάτων που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα (δηλαδή με δαπάνη του Δημοσίου) στο Πέταλo του Μαλιακού της ΠΑΘΕ, απόΣκάρφεια μέχρι Ράχες, μήκους 57χλμ.
Ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 περιλαμβάνει:
ØΔύο κλάδους κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με μεσαία νησίδα (newjersey)
Ø23 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ)
Ø6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ)
Ø6 Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ)
ØΣήραγγες μήκους 10 χλμ.
ØΑπλές γέφυρες 2,5 χλμ.
ØΚοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ.
Η προθεσμία περαίωσης είναι εξήντα έξι μήνες για το σύνολο του έργου. Εντός αποκλειστικής προθεσμίας 24 μηνών ο Παραχωρησιούχος οφείλει να έχει ολοκληρώσει το τμήμα από ΠΑΘΕ μέχρι Ε.Ο Καρπενησίου, ενώ σε προθεσμία 45 μηνών το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία.
Χρήστος Ν. Κώνστας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr