Επιπλέον, τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους, αμοιβές ΔΣ, και διαφορές φορολογικού ελέγχου διαμορφώθηκαν σε 8,26 εκατ. ευρώ έναντι 36,79 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, μειωμένα κατά 77,6%, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 9,56 εκατ. ευρώ έναντι 49,78 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα εμφανίζοντας μείωση της τάξης του 80,8%.
Ακόμη, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDΑ) μειώθηκαν κατά 82,6%, διαμορφωμένα στα 9,53 εκατ. ευρώ έναντι 54,67 εκατ. ευρώ.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών κατά το Α εξαμήνου 2009 διαμορφώθηκε σε 74,47 εκατ. ευρώ έναντι 113,95 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 34,6%.
Το συνολικό ανεκτέλεστο του Ομίλου ανέρχεται σε 1,08 δισ. ευρώ της δε Μητρικής σε 463 εκατ. ευρώ. Το ανεκτέλεστο των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό ανέρχεται σε 585,8 εκατ. ευρώ και αφορά σε έργα ανάπτυξης ακινήτων σε Ρωσία και Ουκρανία για τα οποία έχει ληφθεί η οικοδομική άδεια.
Σε επίπεδο μητρικής εταιρίας, η Μηχανική σημείωσε:
-Τα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους, αμοιβές Δ.Σ., και διαφορές φορολογικού ελέγχου, διαμορφώθηκαν σε 15,80 εκατ. ευρώ έναντι 10,33 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, αυξημένα κατά 53,0%.
-Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 17,22 εκατ. ευρώ έναντι 14,42 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αυξημένα κατά 19,4%.
-Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDΑ) διαμορφώθηκαν σε 13,01 εκατ. ευρώ έναντι 16,69 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2008, παρουσιάζοντας μείωση της τάξης του 22,1%.
-Κύκλο εργασιών ύψους 59,73 εκατ. ευρώ έναντι 91,93 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση κατά 35,0%.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το πρώτο εξάμηνο του 2009, η εταιρία αντιμετώπισε δύσκολες συνθήκες στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης. Οι επιπτώσεις της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης έχουν γίνει πλέον αισθητές και αποτυπώνονται στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιριών του κλάδου ανάπτυξης ακινήτων. Για τους λόγους αυτούς αποφασίστηκε η μετάθεση έναρξης κατασκευής του οικισμού «Ροδόπολις» στο Γκέρμαν της Σόφιας και η αναστολή λειτουργίας της ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑΣ.
Στον τομέα κατασκευής υποδομών κατά το πρώτο εξάμηνο υπήρξε κάμψη στην δημοπράτηση νέων δημοσίων έργων από τους κρατικούς φορείς, ωστόσο ώθηση θα δοθεί από τις άμεσες δημοπρατήσειςμεγάλων έργων υποδομής, π.χ. Επεκτάσεις Μετρό Αθηνών και Θεσσαλονίκης, συμπληρωματικά οδικά έργα Αττικής, όπως αυτές έχουν ανακοινωθεί από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Ως γνωστόν, η Μηχανική συμμετέχει στον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ προς τον Πειραιά, ενώ έχει καταθέσει και φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Θεσσαλονίκη. Επίσης η έναρξη του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς 2007-2013, θα συμβάλλει επιπλέον στην αύξηση του κατασκευαστικού αντικειμένου του Ομίλου. Περαιτέρω αποφασίστηκε η συμμετοχή της Εταιρείας στα υπό δημοπράτηση έργα ΣΔΙΤ. Η διοίκηση κρίνει ότι ο θεσμός των ΣΔΙΤ έχει πλέον ωριμάσει καιδύναται να αποτελέσει μελλοντική πηγή εσόδων για τον όμιλο.
Σημειώνεται ότι η διοίκηση της εταιρίας συνέχισε και το πρώτο εξάμηνο του 2009 τα προγράμματα περικοπής δαπανών, την πειθαρχημένη χρήση κεφαλαίου και την αυστηρή διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης. Σε συνδυασμό με ταχαμηλότερα κόστη πρώτων υλών και υπηρεσιών, η εταιρία αποκομίζει σημαντικές εκπτώσεις στα κατασκευαστικά έργα του εξωτερικού, μέτρα τα οποία στηρίζουν μια σταθερή πορεία για τα επόμενα έτη. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση συνέχισε την πολιτική αγοράς μετοχών, στηρίζοντας έμπρακτα την μετοχή της εταιρείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr