Επιχειρηματίες του χώρου αναφέρουν ότι το ομιχλώδες διεθνές τοπίο δεν αφήνει περιθώρια στα νοικοκυριά να ξοδέψουν χρήματα σε είδη που δεν είναι πρώτης ανάγκης. Σε ένα τέτοιο κλίμα, συνεχίζουν οι ίδιοι, τον πρώτο λόγο τον έχουν τα τρόφιμα και ότι απομένει από τον οικογενειακό προϋπολογισμό εφόσον πληρωθούν οι διογκωμένες υποχρεώσεις που έχουν φορτωθεί τα νοικοκυρά τον έχει η αποταμίευση.
Όπως αναφέρει επώνυμος παράγοντας της αγοράς, οι επισκέψεις στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών έχουν μειωθεί αισθητά, όπως και το μέσο κόστος της απόδειξης. Και μάλιστα αποτυπώνοντας την εικόνα που επικρατεί στον κλάδο, λένε χαρακτηρηστικά μπαίνουν, βλέπουν και αποχωρούν ή αγοράζουν το πιο φθηνό είδος στην κατηγορία που τους ενδιαφέρει.
Συγκριτικά, λοιπόν με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο η μέση τιμή αγοράς έχει πέσει στην καλύτερη των περιπτώσεων κατά 50 ευρώ και στην χειρότερη 150-200 ευρώ. Σημειώνεται ότι πέρυσι το μέσο κόστος απόδειξης κυμαίνονταν μεταξύ 800-900 ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση πωλήσεων που καταγράφουν οι αλυσίδες η οποία αποτυπώνεται και στους ισολογισμούς- δεν είναι οργανική αλλά προκύπτει από τα νέα σημεία λιανικής πώλησης που προστίθενται ή από την πληθώρα των αξιόλογων δόσεων που προσφέρονται, οι οποίες βεβαίως έχουν και την ανάλογη επίπτωση στα περιθώρια κέρδους.
Στο πλαίσιο των εξελίξεων αυτών, εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ο τζίρος θα εξακολουθήσει ναπαραμένει καθηλωμένος στο 1,5-1,7 δις. ευρώ, όπως συμβαίνει τη τελευταία διετία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr