Στις εξαιρέσεις αυτές συγκαταλέγονται οι μεγάλες δυνάμεις του κλάδου που έχουν την οργάνωση, την υποδομή και προπαντός τα κεφάλαια να αντέξουν σε κρίσεις παγκόσμιας εμβέλειας.
Δύο από αυτές τις εξαιρέσεις εμφανίζεται να είναι το Attica με αυξημένες πωλήσεις 26% έναντι του περυσινού Οκτωβρίου, αλλά και η Fashion Box Hellas που το εννεάμηνο έκλεισε με άνοδο τζίρου 15%, ενώ σε αυτά τα επίπεδα κυλά και ο τρέχων μήνας για την εταιρεία. Ωστόσο, επώνυμοι παράγοντες του κλάδου δεν παραλείπουν να τονίσουν ότι καμία αντοχή δεν είναι και ανεξάντλητη.
Στο αντίποδα βρίσκεται η μάζα των επιχειρήσεων ένδυσης-υπόδησης με απώλειες, το ύψος των οποίων εξαρτάται από την περιοχή που αναπτύσσεται το κατάστημα. Παραδοσιακοί εμπορικοί δρόμοι, όπως είναι η Ερμού στην Αθήνα και η Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη εμφανίζονται να έχουν το μικρότερο πρόβλημα συγκριτικά με άλλες εμπορικές «πιάτσες».
Το σίγουρο είναι αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, ότι η διεθνής οικονομική αστάθεια, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις των νοικοκυριών για περαιτέρω επιδείνωση των δημοσιονομικών μεγεθών της χώρας, δεν αφήνει σημαντικά περιθώρια αισιοδοξίας για τις επιχειρήσεις. Και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, ακόμη και σε μια άμεση αποκλιμάκωση της κρίσης, η ψυχολογία των καταναλωτών δεν προβλέπεται να ορθοποδήσει νωρίτερα από τις αρχές του 2009. Αυτό σημαίνει ότι όσο παρατείνεται η κρίση η στροφή των καταναλωτών στις πιο επώνυμες λύσεις ένδυσης και υπόδησης που προσφέρει η αγορά θα γίνεται εντονότερη.
Οι μειωμένες πωλήσεις, λόγω της πτωτικής ζήτησης σε συνδυασμό με την φειδωλή χρηματοδότηση που έχουν οι επιχειρήσεις του κλάδου -από την κρίση και έπειτα- επιδεινώνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, καθώς όπως αποκαλύπτουν παράγοντες της αγοράς τα πρώτα προβλήματα ρευστότητας έχουν φανεί, όπως επιβεβαιώνει και η χρονική επιμήκυνση αποπληρωμής των υποχρεώσεων (παραγγελιών).
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr