Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τα ελεγκτικά κλιμάκια της Επιτροπής δεν έχουν έρθει σε επαφή καθόλου με εταιρείες παιδικών τροφών που είναι αντιπρόσωποι -και όχι θυγατρικές πολυεθνικών- καθώς σε αυτή την περίπτωση δεσμεύονται από τα συμβόλαια συνεργασίας για την τιμή, ενώ δεν διεξάγει έρευνες και για τις παιδικές τροφές στα φαρμακεία. Ο λόγος είναι ότι στα τελευταία, που διακινούνται προϊόντα για την πρώτη βρεφική ηλικία, οι τιμές σε κάποιο ποσοστό καθορίζονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Ειδικότερα, όσον αφορά στο οργανωμένο λιανεμπόριο στο σύνολο της συγκεκριμένης αγοράς και σύμφωνα με στοιχεία Ιουλίου, η Numil ελέγχει το 36%, η Friesland το 34%, ο Γιώτης το 14% και η Νestle το 11%. Μερίδια που, διαφοροποιούνται σημαντικά, ανά κατηγορία ή κωδικό προϊόντος.
Στο πλαίσιο των συγκεκριμένων ερευνών αναφέρουν πηγές, κλιμάκια της Επιτροπής έχουν προσεγγίσει και αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν αναγκάζονται να μην προχωρούν σε παράλληλες εισαγωγές παιδικών τροφών από άλλα κράτη, αν και βρίσκουν τα συγκεκριμένα είδη φθηνότερα απότι στην ελληνική αγορά.
Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή εμφανίζεται να έχει προσεγγίσει και τις εταιρείες που εμπορεύονται παιδικές πάνες. Κατηγορία που ελέγχεται από δύο πολυεθνικούς παίκτες, την Procter & Gamble που εμπορεύεται το σήμα Pampers, και την SCA που διακινεί την branda Libero. Σήματα που μοιράζονται το 70% της σχετικής αγοράς.
Συνολικά στο στόχαστρο της Επιτροπής βρίσκονται σήμερα 30 εταιρείες που διακινούν το 51% των ειδών που πωλούνται μέσα από τις αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου. Οι εταιρείες αυτές είναι μόλις το 2,18% επί συνόλου 1.373 που δραστηριοποιούνται στη χώρα.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr