Ποσό που είναι αυξημένο κατά 40% περίπου από την αντίστοιχη διοργάνωση του 2004. Η εθνική ομάδα που θα αναδειχθεί πρωταθλήτρια Ευρώπης σημειώνοντας μόνο νίκες θα βάλει στο ταμείο της 23 εκατ. ευρώ, τα οποία είναι αυξημένα σε σχέση με το 2004 κατά 5,3 εκατ. ευρώ.
Σε μία τέτοια διοργάνωση, όπως είναι και το αναμενόμενο, πρωταρχικό ρόλο διαδραματίζουν τα πρακτορεία. Στη χώρα μας ο ημερήσιος τζίρος των πρακτορείων αναμένεται ότι στη χειρότερη των περιπτώσεων θα είναι της τάξεως των 40.000 ευρώ.
Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Για να δει κανείς αγώνα το πρώτο πράγμα που χρειάζεται είναι τηλεόραση και μάλιστα η τάση είναι όχι για οποιαδήποτε συσκευή, αλλά για plasma ή LCD, για να αισθάνεται ότι ζει από κοντά τη μοναδική αυτή εμπειρία. Ο Γιώργος Μπουρλέκας, γενικός διευθυντής της αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών Electronet αναμένει αύξηση στις πωλήσεις των συγκεκριμένων ειδών τουλάχιστον κατά 20%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από 560.000 συσκευές που πουλήθηκαν πέρυσι θα φθάσουν φέτος τις 700.000. Νούμερο που κάποιοι κρίνουν ως συντηρητικό ανεβάζοντας το ακόμη περισσότερο, γιατί όπως υποστηρίζουν έπονται και οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Πεκίνο. Ηδη όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές αυξημένη κίνηση εμφανίζουν οι συσκευές εγγραφής DVD και αυτό διότι οι περισσότεροι καταναλωτές λόγω της διαφοράς ώρας με την χώρα θα αναγκάζονται να μαγνητοσκοπούν τους αγώνες που τους ενδιαφέρουν.
Θέαμα χωρίς φαγητό, όμως δεν γίνεται και ήδη η εστίαση και πιο συγκεκριμένα τα σουβλατζίδικα; και οι πιτσαρίες έχουν ξεκινήσει να τρίβουν τα χέρια τους. Σύμφωνα τον γενικό διευθυντή της Pizza Hut Βασίλη Μπογιατζή, υπολογίζεται ότι τις ημέρες που θα παίζει η Εθνική Ελλάδος ο μέσος όρος των παραγγελιών από δύο πίστες που είναι σήμερα θα ξεπεράσει ίσως και τις 4. Εξαιτίας αυτού η εταιρεία για την περίοδο της αθλητικής διοργάνωσης ανέβασε κατά 50% περίπου την πρώτη της ύλη. Αυτό σημαίνει σύμφωνα με την ίδια πηγή περίπου 900 τόνους ζύμης από 600 που ήταν το 2004 και 40 τόνους σάλτσα από 25 τόνους που ήταν την προηγούμενη αθλητική διοργάνωση.
Σημαντική ενίσχυση στις πωλήσεις τους πάνω από 40% αναμένουν και οι αλυσίδες με σουβλάκια, ενώ στην περίπτωση που η Εθνική Ελλάδος προχωρήσει στους ημιτελικούς και εν τέλει στο τελικό τότε το συγκεκριμένο ποσοστό θα σκαρφαλώσει στο 80%. Σαφώς και το προβάδισμα στις αλυσίδες αυτές θα έχουν όσες πραγματοποιούν delivery αλλά και αυτές που έχουν προνοήσει να επανδρώσουν τα καταστήματά τους με γιγαντοοθόνες; για υπερθέαμα.
Ολοκληρώνοντας αναψυκτικά, τσιπς και τσιγάρα προβλέπεται να δουν τα έσοδά τους να απογειώνονται την περίοδο διεξαγωγής των Αγώνων, με διπλάσια ποσοστά ανόδου.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr