Το φαινόμενο αυτό δεν περιορίζεται μόνο στη Skroutz αλλά επηρεάζει καθημερινά δεκάδες brands, προκαλώντας ζημιά στους καταναλωτές και πλήττοντας την αξιοπιστία των επιχειρήσεων. Από την πρώτη στιγμή, η νομική ομάδα της Skroutz ακολούθησε τη διαδικασία αναφορών που –υποχρεωτικά– έχει θεσπίσει η Meta, προκειμένου να αντιμετωπίσει και να εξαλείψει αυτό το πρόβλημα. Ωστόσο, η ανταπόκριση της Meta ήταν ανεπαρκής, περιοριζόμενη αποκλειστικά σε αντιδραστικά μέτρα, όπως η διαγραφή σελίδων κατόπιν αναφοράς από τις θιγόμενες εταιρείες, μια διαδικασία που έχει αποδειχθεί αναποτελεσματική.
Μετά από μήνες ανεπιτυχών προσπαθειών για την επίλυση του ζητήματος μέσω διαλόγου και των διαδικασιών της Meta, η Skroutz αναγκάστηκε να προσφύγει σε δικαστική προστασία. Το Πρωτοδικείο Αθηνών εξέδωσε μια πρωτοποριακή απόφαση ασφαλιστικών μέτρων (αρ. 6280/2024), με εφαρμογή του Κανονισμού Ψηφιακών Υπηρεσιών (DSA), υποχρεώνοντας τη Meta:
Η απόφαση επιβάλλει επίσης χρηματική ποινή ύψους 3.000 ευρώ και προσωπική κράτηση διάρκειας ενός μήνα στους νόμιμους εκπροσώπους της Meta στην Ιρλανδία για κάθε παραβίαση της απόφασης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την έκδοση της απόφασης, η εταιρεία έχει καταγράψει περισσότερες από 150 παραβιάσεις του σήματος της μέχρι σήμερα στην πλατφόρμα του Facebook.
«Η προστασία της επωνυμίας μας και των πελατών μας είναι η απόλυτη προτεραιότητά μας», δηλώνει ο κος Αυγουστίδης συνιδρυτής της Skroutz. «Αν και αναγνωρίζουμε την πολυπλοκότητα του προβλήματος, η συνεχής αδράνεια της Meta δε μας άφησε άλλη επιλογή από το να καταφύγουμε σε νομικά μέτρα, για να διασφαλίσουμε την εμπιστοσύνη των χρηστών μας και την ασφάλεια τους, καθώς και την ακεραιότητα της φήμης μας.»
Παρά τη δικαστική απόφαση, η Skroutz παραμένει σε επιφυλακή, καθώς η κατάχρηση εμπορικών σημάτων και παρόμοιες πρακτικές συνεχίζουν να εμφανίζονται στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης της META, επηρεάζοντας και άλλες επιχειρήσεις. Η εταιρεία συλλέγει καθημερινά στοιχεία για να αποδείξει ότι το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο ώστε να επιβάλλει την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων από την Meta.
Η Skroutz παραμένει προσηλωμένη, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της, στην προστασία των πελατών, των συνεργατών και της φήμης της και θα συνεχίσει να πράττει τα νόμιμα ώστε να δοθεί όσο γίνεται πιο άμεσα ένα τέλος στο συγκεκριμένο φαινόμενο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr