Μαζί με μια “δράκα” νέων αλλά μαχητικών στελεχών που είδαν την αρχική παρουσία μαθητείας στη Zeus να εξελίσσεται σε καριέρα ζωής, ξεκίνησε στην Ελλάδα, από μια για πολλούς απλησίαστη τότε περιοχή αν και ενδιαφέρουσα σε σχέση με τα εναλλακτικά στέκια της. Ο ίδιος μαθημένος από το “αγροτικό του στα Βαλκάνια”, φώτισε “σκοτεινή” περιοχή του Μεταξουργείου και την πλατεία Καραϊσκάκη, μέσα από ένα εμβληματικό κτίριο του Ομίλου Βιοχάλκο, όπου είχε φιλοξενήσει για λίγα χρόνια ένα ξενοδοχείο της Grecotel.
Έτσι, η Zeus άνοιξε, την αγορά της “άλλης Αθήνας”, με το Wyndham Grand, στο Μεταξουργείο, πέρα από τη Σταδίου και την Ομόνοια, πολύ πριν έρθει το σχήμα της Brown αλλά και οι επενδύσεις της Dimand και της Ehret+Klein, της Prodea και άλλων σε Σταδίου, Πειραιώς και Ομόνοια σε πράσινα κτίρια, που πλέον βλέπουν την όλη περιοχή με πολύ δυναμική πορεία.
Πλέον έχοντας πάνω από 9 ιδιόκτητα ξενοδοχεία, αλλά και συνολικά 4.000 δωμάτια, βίλες και μπανγκαλόου σε κατηγορίες 5 αστέρων City, Resort και Boutique τύπους ξενοδοχείων, σε διάφορες χώρες της Μεσογείου και της Ανατολικής Ευρώπης, έχει βάλει πλώρη σε ένα ταξίδι που όπως επισημαίνει σταθερά ο Χάρης Σιγανός έχει στόχο να βάζει “σφραγίδα” ποιότητας με οδηγό την αυθεντική Ελληνική φιλοξενία σε ονειρεμένα ξενοδοχεία, εντός και εκτός πόλης, αλλά κι επιτυχίας σε ό,τι αφορά την οικονομική επίδοση των μονάδων στον κλάδο.
Κάπως έτσι ο όμιλος ανέλαβε τη λειτουργία, διαχείριση και ανάπτυξη τουριστικών έργων και πολυτελών καταλυμάτων λαμβάνοντας βραβεία και διακρίσεις ως κορυφαίος τουριστικός όμιλος στην ελληνική οικονομία. Ανάμεσα σε άλλες, ξεχωρίζει η συνεργασία με τον όμιλο Wyndham, τη μεγαλύτερη αλυσίδα ξενοδοχείων παγκοσμίως, ενώ παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε απαιτητικά έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η διοίκηση του ομίλου Zeus International Hotels & Resorts, δηλαδή, ο CEO, κ. Χάρης Σιγανός, ο CFO, κ. Μανούσος Τσουχλαράκης και η COO, κ. Χριστιάννα Μαυροειδή, ο όμιλος Zeus, δημιουργεί αυθεντικές εμπειρίες για κάθε είδους επισκέπτη. Από την Κρήτη, τη Χαλκιδική, το Μιλάνο έως τη Λευκωσία και το Βουκουρέστι, προσφέρει αξέχαστες επιλογές με στόχο την άνεση, την απόλαυση, την ποιότητα και την ευεξία, μερικές από τις βασικές αρχές της “Zeus experience” φιλοσοφίας.
Τα ξενοδοχεία
Με επενδύσεις στα ξενοδοχεία που διαθέτει, που το 2023 έφτασαν τα 80 εκατομμύρια ευρώ, πλάνα για ανάπτυξη σε εμβληματικά ακίνητα που διαθέτει, σε Κω, Θεσσαλονίκη, Άγιο Νικόλαο και Χαλκιδική, σε εμβληματικά μέρη για τον ελληνικό τουρισμό, όπως η Ελούντα, αλλά και αναβαθμισμένες εμπειρίες διαμονής κι όχι μόνο, όπως η εγκατάσταση Glamping στη Νότια Κρήτη επιδιώκει να κάνει πράξη ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Εξωτερικό.
«Σήμερα τα ξενοδοχεία που έχουμε εξαγοράσει έχουν όλα επεκτασιμότητα,. Προτεραιότητά μας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των ξενοδοχείων που έχουμε στο χαρτοφυλάκιό μας. Στην Κω ολοκληρώσαμε την ολική ανακαίνιση του Ammos Resort, αλλά έχουμε αγοράσει και διπλανή έκταση, οπότε την επόμενη διετία η δυναμικότητα του ξενοδοχείου θα αυξηθεί στα 250 δωμάτια περίπου. Σε ό,τι αφορά το Ajul στη Χαλκιδική, επίσης αγοράσαμε μία παρακείμενη έκταση, η οποία έχει οικοδομική άδεια για την προσθήκη περίπου 160 ακόμη bungalows και βιλών, μία επένδυση την οποία θα υλοποιήσουμε μέσα στην επόμενη διετία. Βέβαια και στο Mirabello έχουμε δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης», τόνισε στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου το μεσημέρι της Πέμπτης, ο ιδρυτής και Chief Executive Officer της Zeus International, Χάρης Σιγανός. «Θα συνεχίσουμε να επενδύσουμε στα υπάρχοντα ξενοδοχεία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα ραντάρ μας δεν είναι ανοιχτά και δεν κοιτάμε άλλους προορισμούς», προσέθεσε, επισημαίνοντας ότι στόχο για το 2024 αποτελεί το EBITDA να κινηθεί πάνω από 30 εκατ. ευρώ και ο τζίρος των 9 ιδιόκτητων ξενοδοχείων του ομίλου να υπερβεί τα 70 εκατ. ευρώ από 50 εκατ. ευρώ το 2023.
«Με τις αναπτύξεις που κάνουμε πλησιάζουμε σήμερα τα 2.600 ιδιόκτητα δωμάτια, αριθμός που αντιστοιχεί σε 8.500-9.000 κλίνες», είπε χαρακτηριστικά ο Χ. Σιγανός, ο οποίος τόνισε ότι η στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου από δω και πέρα, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την ανάληψη management ξενοδοχείων και την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης, χαράσσεται είτε με την απόκτηση περισσότερων ιδιόκτητων ξενοδοχείων, είτε με τη σύναψη συμβάσεων μακροχρόνιας μίσθωσης.
Με την ολοκλήρωση αυτών των άμεσων επενδύσεων ο Όμιλος Zeus Internationa θα αυξήσει και τον τζίρο των εννέα ιδιόκτητων μονάδων της Zeus και αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Οι επενδύσεις και η στρατηγική
Ως προς τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας στο εξωτερικό ο Χ. Σιγανός επεσήμανε ότι «η δραστηριότητα της Zeus στο εξωτερικό είναι έντονη και θα συνεχίσουμε την επέκτασή μας και σε πιο ευρωπαϊκούς προορισμούς τα επόμενα χρόνια».
Με βάση τη διοίκηση η Zeus International έχει σταθερό προσανατολισμό στην απόκτηση ιδιόκτητων ακινήτων ή μακροχρόνιων μισθώσεων, έχοντας πρόσφατα εξαγοράσει και το εξαώροφο κτήριο όπου στεγάζονται σήμερα τα κεντρικά της γραφεία στην Αθήνα. Σε αυτό το πλαίσιο, το επενδυτικό πλάνο της Zeus International προβλέπει την αναβάθμιση του Dolce Milan Malpensa, με ορίζοντα υλοποίησης το 2025, ενώ ήδη υλοποιεί την ριζική ανακαίνιση του Opera Hotel στη Ρουμανία.
Επίσης, η Zeus International ολοκληρώνει τη ριζική ανακαίνιση του πρόσφατα αποκτηθέντος Ammos Luxury Resort, στην Κω, το οποίο αναβαθμίζεται σε θέρετρο 5 αστέρων με στόχο να προσφέρει υπηρεσίες υψηλοτάτων προδιαγραφών. Η ανακαίνιση θα συνεχιστεί και κατά το επόμενο έτος, με την προσθήκη νέων δωματίων και ιδιωτικών πισινών.
Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η ανακαίνιση και επέκταση των εγκαταστάσεων του μοναδικού Ajul Luxury Hotel & Spa Resort, στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, με τη δημιουργία Water Park και Adventure Park, στο Dolce Attica Rivera, με τη δημιουργία Aqua Park και Adventure Park και στο Wyndham Grand Crete Mirabello Bay με τη δημιουργία 35 δωματίων με ιδιωτικές πισίνες, φτάνοντας στα 343 δωμάτια, βίλες και μπανγκαλόου, ένα νέο εστιατόριο, αγγίζοντας τα 11 συνολικά εστιατόρια και bar, και ένα μοναδικό σε σχεδιασμό και μέγεθος Waterpark, από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα. Επίσης, η Zeus International σχεδιάζει επιπλέον επενδύσεις το 2024 στην αναβάθμιση του Dolce Milan Malpensa (πρώην Hilton) στο Μιλάνο, του Lazart Hotel στη Θεσσαλονίκη.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η ανακαίνιση και η επέκταση όλων των ξενοδοχειακών μονάδων, είτε εντός είτε εκτός συνόρων, έχουν ανατεθεί σε ελληνικές εταιρείες. Αυτές οι στρατηγικές συνεργασίες αντιπροσωπεύουν την προτίμηση της Zeus International για τοπικές επιχειρήσεις, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μέσω της εισροής επιπλέον εσόδων.
«Με αυτήν τη φιλόδοξη στρατηγική ανάπτυξη που σχεδιάσαμε, ο όμιλος αυξάνει τον αριθμό των ξενοδοχείων που ανήκουν στη Zeus International, ενισχύοντας την παρουσία του ομίλου στην ευρωπαϊκή αγορά το οποίο είναι ένα άριστο παράδειγμα της δέσμευσής μας για τη βελτίωση και την υγιή ανάπτυξη του τουρισμού. Έχοντας προχωρήσει μέσα στην τελευταία τετραετία στην ανακαίνιση εγκαταστάσεων συνολικού εμβαδού άνω των 300.000 τ.μ., μένουμε πάντα προσηλωμένοι στον στόχο μας προωθώντας την αυθεντική φιλοξενία», τόνισε από την πλευρά του οChief Financial Officer Vice President of BoD της ZeusInternational, Μανούσος Τσουχλαράκης.
Το επενδυτικό πλάνο της Zeus για το 2023 περιελάμβανε επίσης τη δημιουργία νέων δωματίων, 250 περίπου κλινών, για τη διαμονή του προσωπικού που εργάζεται στον όμιλο. Όπως μάλιστα είπε η Chief Operations Officer των ξενοδοχείων του ομίλου, κ. Χριστιάννα Μαυροειδή,: «Στο πλαίσιο της ανάπτυξής μας, θέτουμε την ευημερία των εργαζομένων μας στο επίκεντρο της προσοχής μας. Με διαρκή επένδυση σε υγιείς εργασιακές συνθήκες, επιδιώκουμε να διαμορφώσουμε ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι μας μπορούν να αναπτύξουν την μέγιστη απόδοσή τους. Αυτή η δέσμευση αποτελεί θεμέλιο για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και μια εμπειρία φιλοξενίας που ξεπερνά τις προσδοκίες των επισκεπτών μας.
Ως πρωτοπόρος στον κλάδο της φιλοξενίας, όπως αναφέρεται, ο όμιλος Zeus International αναλαμβάνει την ευθύνη να παρέχει οικονομική ευημερία σε 3.500 οικογένειες, ενισχύοντας και τις τοπικές κοινότητες στις περιοχές όπου δραστηριοποιήσει. Ο όμιλος επικεντρώνεται στη διατήρηση στενών σχέσεων με τους Έλληνες προμηθευτές του, προωθώντας την τοπική οικονομία και διασφαλίζοντας τη δημιουργία θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες όπου εδρεύουν οι εγκαταστάσεις. Η συνεργασία με τους τοπικούς παραγωγούς αποτελεί θεμέλιο της στρατηγικής για βιώσιμη ανάπτυξη και κοινωνική υπευθυνότητα.
Η σεζόν
Αναφερόμενος στις προοπτικές της φετινής τουριστικής σεζόν, ο Χ. Σιγανός τόνισε: «Αν δει κάποιος σήμερα πού βρίσκεται η αγορά, η τάση είναι ανοδική, όμως ο κλάδος είναι τόσο ευαίσθητος που κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι θα πάμε καλύτερα από το 2023. Η ουσία είναι ότι η Ελλάδα ανεβαίνει ως προορισμός. Βρισκόμαστε σε μία φάση που 4 αγορές είναι κλειστές, αλλά τα νούμερα της Ελλάδας είναι στα ψηλότερά τους. Αργά ή γρήγορα θα ομαλοποιηθούν οι αγορές που σήμερα είναι κλειστές και θα δώσουν ένα μεγαλύτερο boost. Είναι θετικό το πρόσημο, είμαστε αισιόδοξοι. Δεν είμαστε της λογικής ότι θα γίνει χαμός. Η διεθνής συγκυρία και η δουλειά που έχουμε κάνει έχουν φέρει την Ελλάδα σε ένα καλό σημείο, αν δούμε τα νούμερά της σε σχέση με την Ισπανία για παράδειγμα είναι πολύ χαμηλά ακόμη, έχουμε τεράστια περιθώρια ανάπτυξης».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr