Συγκεκριμένα στο πλαίσιο της ανάπτυξης της αλυσίδας My Market ζυγίζει τρία ακίνητα στο Ηράκλειο, ώστε να γίνει εκκίνηση της παρουσίας της αλυσίδας στη Μεγαλόνησο. Συνολικά η αλυσίδα My Market αναμένεται να αποκτήσει φέτος 3-4 νέα σημεία, με το Ηράκλειο να “τοποθετείται” σε μεταγενέστερο χρόνο, ως προς την εκκίνηση λειτουργίας του.
Σε σχέση με τη χονδρική, σε πρώτη φάση, εξετάζεται η αλλαγή ακινήτου στο Ηράκλειο, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το πελατολόγιο, αλλά και η επέκταση της Metro Cash & Carry στον Άγιο Νικόλαο, στο πλαίσιο της συνολικής επέκτασης σε αγορές με τουρισμό.
Σημειωτέον πως η εταιρεία σήμερα έχει παρουσία στην Κρήτη μόνο σε επίπεδο χονδρικής μέσω των τριών Metro Cash & Carry σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.
Βόρεια Ελλάδα
Την ίδια ώρα μεθοδεύεται και η επέκταση του δικτύου στη Β. Ελλάδα, ιδίως μετά την ολοκλήρωση του logistic center της εταιρείας εντός του 2023 στη Θεσσαλονίκη.
Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου στην ηπειρωτική χώρα έχει δρομολογηθεί ένα νέο Metro Cash & Carry στη Δράμα με το άνοιγμά του να προσδιορίζεται στο τέλος του χρόνου ή στην αρχή του 2025.
Ο τουρισμός και το νέο μοντέλο
Η αλυσίδα χονδρικής έχει κάνει στροφή τα τελευταία χρόνια στην αγορά HoReCa, όπου αποτελεί πρόσφορο έδαφος για τη μεγέθυνση της αγοράς κερδίζοντας πελάτες από το παραδοσιακό χονδρεμπόριο.
“Αυτό γίνεται χρόνο με τον χρόνο, μας βοηθά ο τουρισμός γιατί το Cash & Carry κατ’ εξοχήν απευθύνεται στην τουριστική αγορά. Πριν από 20 χρόνια το Cash & Carry σήμαινε κατά κύριο λόγο μπακάλικα, μικρά σούπερ μάρκετ και είμασταν προσανατολισμένοι σε αυτό. Κάποια στιγμή είδαμε ότι αυτό δεν έχει μέλλον, γιατί το σούπερ μάρκετ βρίσκεται παντού ενώ και το franchise χτυπάει τη μικρή λιανική” ανέφερε ο κ. Παντελιάδης.
Μάλιστα,, σε Μυτιλήνη, Σάμο, Κω, Κεφαλονιά, αλλά και Κυκλάδες εξετάζει η Metro Cash & Carry να επεκταθεί. Να σημειωθεί ότι η αλυσίδα ελέγχει το 50% του Cash and Carry και οι περιοχές με τουριστική κίνηση αποτελούν εφαλτήριο ανάπτυξης, που για να γίνει με νέα δυναμική, θα “πατήσει” σε μια νέα τυπολογία των καταστημάτων. Ήδη, βέβαια, η ανάπτυξη ενός διαφορετικού μοντέλου καταστήματος, που πιλοτικά έχει λειτουργήσει στα Φιλιατρά και στη Ζάκυνθο.
“Σε αυτές τις περιοχές έχουμε δοκιμάσει ένα κατάστημα μικρότερου μεγέθους. Αυτό το μοντέλο είναι πιο ευέλικτο, έχει χαμηλότερα λειτουργικά κόστη και άρα μας επιτρέπει να πάμε και σε μικρότερα νησιά, που άλλωστε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην εξεύρεση του κατάλληλου χώρου” ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης Ho.Re.Ca.
“Κάναμε μια στροφή και είπαμε ότι το μέλλον προφανώς είναι ταβέρνα, εστιατόριο, μπαράκι, ξενοδοχείο, καφέ κλπ. Αυτό δεν είναι θεωρητικό, το να κάνεις στροφή είναι δύσκολο εγχείρημα γιατί αλλάζουν πολλά και χρειάζεται σωστός σχεδιασμός” όπως είπε.
Στη κατεύθυνση αυτή έχει οργανωθεί ένα δίκτυο 92 εξειδικευμένων πωλητών που απευθύνονται στους δυνητικούς πελάτες στον κλάδο HoReCa ενώ σημαντική ώθηση δίνει και το e-shop που λειτουργεί τα τελευταία δύο χρόνια.
Παράλληλα, η εταιρεία άλλαξε τα καταστήματα, αυξάνοντας σημαντικά τα ψυγεία και τους καταψύκτες, ενώ αύξησε σημαντικά και την προϊοντική γκάμα, για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση από το HoReCa. Μάλιστα σε ορισμένα μέρη, π.χ. Ρόδο, Ηράκλειο κ.ά., κάνει και παραδόσεις.
Οι προκλήσεις
Σε σχέση με την πορεία του τουρισμού ο κ. Παντελιάδης εστίασε στα θέματα της δαπάνης και της εισοδηματικής στάθμης των επισκεπτών. “Συνεχίζουμε να κερδίζουμε από τον τουρισμό αλλά αυτό που παρατηρήσαμε το 2023 και αποτελεί ερωτηματικό για φέτος είναι ότι ενώ ο τουρισμός πήγε εξαιρετικά καλά, δεν φάνηκε αυτό στο σύνολο της αγοράς. Οι τουρίστες ήταν διστακτικοί και έμεναν περισσότερο στα ξενοδοχεία και στα καταλύματα, κάτι το οποίο δεν ήταν καλό για την αγορά και για εμάς, καθώς φρέναρε την ανάπτυξη”. Να σημειωθεί ότι με βάση και τα δεδομένα από τους πελάτες της, που έχει η αλυσίδα, καταγράφηκε μια καλή πορεία της μικρής λιανικής αλλά κι ένα “φρένο” στην εστίαση, λόγω της επιλογής των τουριστών να “φρενάρουν” δαπάνες για φαγητό έξω κτλ.
“Το 2023 είχαμε το εξής παράδοξο: Διαβάζουμε για το πόσο καλά πήγε ο τουρισμός, ωστόσο η χονδρική δεν το είδε αυτό, όπως τις προηγούμενες χρονιές. Κάτι που σημαίνει πως τελικά ο τουρίστας δεν ξόδεψε πολλά έξω.
Αντιθέτως ξόδεψε περισσότερα μέσα, πχ στα διαμερίσματα που μπορεί να νοίκιασαν μέσω Airbnb, κάτι βέβαια που ίσως να εξηγεί και τις καλύτερες επιδόσεις στο χώρο της λιανικής”, είχε μάλιστα σημειώσε, πρίν λίγες μέρες στο περιθώριο των βραβείων του ΕΒΕΑ, ο κ. Παντελιάδης.
“Η αγωνία μου για φέτος είναι να έχουμε καλούς τουρίστες. Να ξοδεύουν λεφτά”, τόνισε ο ίδιος απηχώντας και τις ανησυχίες που υπάρχουν τελευταία για το “φρένο” που πατάει η οικονομική δραστηριότητα σε μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες.
Οι επιδόσεις
Πάντως η Metro Cash & Carry και η αλυσίδα My market επέδειξαν ανθεκτικότητα κατά το 2023 επιτυγχάνοντας να καταγράψει αύξηση του κύκλου εργασιών περίπου κατά 6% προσεγγίζοντας το 1,6 δισ ευρώ.
Μιλώντας για τις οικονομικές επιδόσεις της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ, πρίν λίγες μέρες στο περιθώριο των βραβείων του ΕΒΕΑ, ο κ. Παντελιάδης σημείωσε πως το 2023 επιτεύχθηκε ο στόχος που είχε αρχικά τεθεί. “Η αλήθεια είναι πως η ανάπτυξη του τζίρου είναι σχεδόν ‘πληθωριστική’.
Ο όγκος αυξήθηκε ελάχιστα. Ωστόσο σε τέτοιες εποχές το να καταφέρεις να διατηρήσεις τους όγκους σου είναι κατόρθωμα”, σημείωσε σε μία συζήτηση που έγινε στο περιθώριο της πρόσφατης εκδήλωσης του ΕΒΕΑ όπου η ΜΕΤΡΟ έλαβε το βραβείο ενίσχυσης της απασχόλησης την περασμένη χρονιά.
Διευκρίνισε δε πως στην περσινή χρήση οι επιδόσεις ήταν ισορροπημένες μεταξύ χονδρικής και λιανικής. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη το 2023 είχε ανάπτυξη ο κλάδος της χονδρικής ωστόσο δεν ήταν τόσο καλό όσο το 2022.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr