Ο κ. Βακάκης εξήγησε ότι δεν πρόκειται να πληρώσει το κόστος μιας μεταβατικής περιόδου ζημιώνοντας τον καταναλωτή θεωρώντας ότι η ένταση στη Μέση Ανατολή είναι παροδική. Οπότε, όπως είπε, θα περιμένει τα τέλη Μαρτίου για να επανεκτιμήσει την κατάσταση. Για να το πετύχει βέβαια αυτό θα βασιστεί στα αποθέματα που έχει η εταιρεία.
Όπως και στην πανδημία η Jumbo φαίνεται να διαθέτει επάρκεια προϊόντων στις αποθήκες της ώστε να μην χρειάζεται να προβεί σε εμπροσθοβαρή μέτρα όπως άλλες εταιρείες. Επιπλέον, επιδεικνύει ανθεκτικότητα. Το 2023 πέτυχε αύξηση τζίρου 14% από 12% που ήταν ο στόχος της, παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις της πλημμύρας στη Θεσσαλία σε 2 καταστήματα αλλά και τις προκλήσεις για τους Ισραηλινούς συνεργάτες της λόγω του πολέμου.
Το σύνδρομο του πιγκουίνου
Ο κ. Βακάκης θεωρεί ότι το τρίμηνο (μέχρι τον Μάρτιο) είναι ικανός χρόνος για να σταθμίσει τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που αναδύει αυτή η κρίση. Ακόμη κι αν οι εξελίξεις είναι δυσμενείς, όπως π.χ. σε ένα ενδεχόμενο κλιμάκωσης της κρίσης στη Μέση Ανατολή, σχεδιάζει να ακολουθήσει τελευταίος την τάση. Περιγράφει δε αυτή τη στρατηγική ως "το σύνδρομο του πιγκουίνου". Όταν τελειώνουν οι παγετώνες και οι πιγκουίνοι ξεκινούν το ταξίδι για την αναζήτηση τροφής στη θάλασσα συνωστίζονται στην ακτή. Είναι όμως δυστακτικοί να πέσουν στο νερό, καθώς καραδοκούν οι φάλαινες και οι φώκιες. Όλα αυτά, μέχρι που κάποιος γενναίος πιγκουίνος τολμά, για να τον ακολουθήσουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες άλλοι. Ο κ. Βακάκης βλέπει τον εαυτό του στους τελευταίους πιγκουίνους, που είναι και οι πιο τυχεροί αφού στο μεταξύ τα άγρια θαλάσσια ζώα θα έχουν χορτάσει...
«Θα είμαστε οι τελευταίοι που θα ανεβάσουμε τις τιμές», τόνισε.
Υπέρ της επταήμερης λειτουργίας
Να σημειωθεί ότι ο κ. Βακάκης τάχθηκε υπέρ της επταήμερης λειτουργίας των καταστημάτων τοποθετήθηκε ο επικεφαλής της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης της εταιρείας. Θεωρεί ότι αυτό θα είναι σε όφελος των καταναλωτών και για τον λόγο αυτό είναι οι μόνοι που θα πρέπει να ερωτηθούν. Πρόσθεσε δε ότι, από τις τέσσερις χώρες στις οποίες η εταιρεία έχει παρουσία, η Ελλάδα είναι η μόνη που τα καταστήματα δεν δουλεύουν τις Κυριακές.
Αύξηση επενδύσεων
Για το 2024 ο όμιλος Jumbo προβλέπει ανάπτυξη πωλήσεων 8-12% με ισόρροπη ανάπτυξη της κερδοφορίας και αύξηση 50% των επενδύσεων συγκριτικά με το 2022, με επίκεντρο ανάπτυξη αποθηκών και αγορά καταστημάτων κυρίως σε Ρουμανία και Κύπρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μήνυμα ότι η κρίση στη Μέση ανατολή είναι παροδική έρχεται και από τους συνεργάτες της Jumbo στο Ισραήλ, που έχουν ενεργά πλάνα επέκτασης. Το πρώτο κατάστημα που άνοιξε τον Μάρτιο του 2023 το Fox Group, στο πλαίσιο εμπορικής συνεργασίας franchise με τον όμιλο Jumbo, λειτουργεί σήμερα με δυναμικότητα στο 65% περίπου.
Η Jumbo μέσω συνεργασιών, εκτός από το Ισραήλ, έχει παρουσία με καταστήματα που φέρουν το σήμα της στη Βόρεια Μακεδονία με 5 σημεία, στην Αλβανία με 8, στο Κόσοβο με 6, στη Σερβία με 5, στη Βοσνία με 6 και στο Μαυροβούνιο με 2.
Στην Ελλάδα η στρατηγική ανάπτυξης εξαρτάται πλέον από τις κινήσεις του ανταγωνισμού. Τα 2-3 καταστήματα στην τριετία είναι ρυθμός που θα συνεχιστεί, με βάση τη διοίκηση του ομίλου και σε κάθε περίπτωση το ενδιαφέρον εστιάζεται στην αύξηση της παραγωγικότητας και της απόδοσης.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr