Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος έλαβε μέρος στις εργασίες του Ελληνοτουρκικού Οικονομικού Φόρουμ που διοργανώθηκε από το Συμβούλιο Εξωτερικών Οικονομικών Σχέσεων της Τουρκίας (DEIK), σε συνεργασία με το Enterprise Greece, σημείωσε το ιδιαίτερα θετικό κλίμα στις ελληνοτουρκικές οικονομικές σχέσεις που επαναβεβαιώθηκε στην 6η συνεδρίαση της Μεικτής Οικονομικής Επιτροπής Ελλάδας - Τουρκίας, υπό τη συμπροεδρία του υφυπουργού Εξωτερικών, Κ. Φραγκογιάννη, και του υφυπουργού Εμπορίου της Τουρκίας, Μ. Τουζτζού. Όπως ανέφερε ο Β. Κορκίδης, «το Ε.Β.Ε.Π. προωθεί πολιτική ανάπτυξης συνεργειών σε όλα τα επίπεδα μεταξύ επιχειρήσεων του εσωτερικού και εξωτερικού, στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης της παρουσίας στον διεθνή εμπορικό στίβο των επιχειρήσεων με καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες. Συνέργειες που μπορεί να αναπτυχθούν και μέσα από τη συνεργασία Ελληνικών και Τουρκικών επιχειρήσεων στο πεδίο της «γαλάζιας οικονομίας». Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου επεσήμανε και την ευρύτητα του πλαισίου ανάπτυξης δραστηριοτήτων στον θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Μάλιστα, υπενθύμισε ότι επιχειρηματικός κόσμος, που συνθέτει το «cluster» που δραστηριοποιείται γύρω από τη ναυπηγική μας βιομηχανία, δηλώνει αποφασισμένος να διεκδικήσει ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας της αγοράς της ναυπηγοεπισκευής, που μέχρι πρότινος σχεδόν «μονοπωλούσαν» στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου οι Τουρκικές ναυπηγικές γυάρδες, προσβλέποντας στην ανάπτυξη συνεργειών. Όπως παρατήρησε ο Β. Κορκίδης, ο εκσυγχρονισμός του παγκόσμιου στόλου της ναυτιλίας στο πλαίσιο της «πράσινης μετάβασης» δημιουργεί μια νέα επιχειρηματική προοπτική σε μία αγορά στην οποία μπορεί μέσα από συνέργειες να διεκδικήσουν από κοινού ελληνικές και τουρκικές επιχειρήσεις του τομέα των ναυπηγοεπισκευών.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των εργασιών του Ελληνοτουρκικού Οικονομικού Φόρουμ ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. δήλωσε τα ακόλουθα: «Η περαιτέρω ισχυροποίηση των οικονομικών δεσμών Ελλάδας – Τουρκίας θα συμβάλει στην ενίσχυση της ειρήνης στο Αιγαίο. Οι ναυτικές χώρες γνωρίζουμε καλά, πως η Θάλασσα ενώνει κράτη και λαούς σε όλο τον κόσμο, πόσο μάλλον γειτονικές χώρες. Είναι μία ευκαιρία, που δεν πρέπει να χαθεί, για την ανάπτυξη μίας win-win σχέσης σε μία χρονική συγκυρία, όπου η μεταβαλλόμενη παγκόσμια οικονομία αναζητά ισχυρούς πόλους».
Επίσης, με αφορμή τη συμμετοχή του Ε.Β.Ε.Π. στην Έκθεση «Cruise Week Europe 2024: Innovation Expo», που θα διεξαχθεί στην Ιταλία, από τις 12 έως τις 14 Μαρτίου 2024, στην Γένοβα, ο Β. Κορκίδης αναφέρθηκε και στις συνέργειες που μπορεί να «καλλιεργηθούν» στους τομείς του θαλάσσιου τουρισμού του yachting και κρουαζιέρας και, μέσα από τα λιμάνια, στις δύο πλευρές του Αιγαίου. Ειδικότερα, σημείωσε ότι η παρουσία του Πειραιά στην εν λόγω έκθεση θα είναι ιδιαίτερα δυναμική, με στόχο να καταδείξει τις πολλαπλές ευκαιρίες ανάπτυξης μιας σειράς συναφών με την κρουαζιέρα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, αλλά και παροχής υπηρεσιών, που θα εξυπηρετούν το σύνολο των κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται τα ελληνικά λιμάνια ή τα χρησιμοποιούν ως homeport.
Στο Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. παρευρέθησαν, από το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Επιθεώρησης Εργασίας, Γεώργιος Τζιλιβάκης, ο Προϊστάμενος Γενικός Διευθυντής, κ. Χαράλαμπος Βούρτσης, και η Διευθύντρια Εργασιακών Σχέσεων της Περιφέρειας Πειραιά, κα Πανωραία Ντάτη, οι οποίοι απάντησαν σε όλα τα ερωτήματα των μελών, παρά τα κενά του νόμου και τις επικαλύψεις αρμοδιοτήτων σε πολλές περιπτώσεις. Ειδικότερα, ο Γ. Τζιβλίκης αναφέρθηκε στις εργασιακές σχέσεις και σε θέματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν από μέλη του Δ.Σ. στα της εφαρμογής της κάρτας εργασίας. Όπως τονίστηκε από τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής, σκοπός των ελέγχων δεν είναι η επιβολή προστίμων, αλλά η συμμόρφωση των επιχειρήσεων και η διαφύλαξη της υγιούς επιχειρηματικότητας. Επίσης, αναφορά έγινε στα επιβληθέντα πρόστιμα τα οποία άγγιξαν τα 44,5 εκατ. ευρώ, αλλά και στους ελέγχους που ξεπέρασαν το ιστορικό ρεκόρ των 74.000.
Τέλος, το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου απασχόλησε και το θέμα των επιπτώσεων στις εμπορευματικές ροές από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ενώ αναλύθηκαν στοιχεία που δείχνουν το μέγεθος των οικονομικών επιπτώσεων. Αποφασίστηκε, επίσης, το Επιμελητήριο να επαναφέρει την πρότασή του για επιβολή «πλαφόν» στους ναύλους διαμετακόμισης την οποία είχε καταθέσει από τον Δεκέμβριο στα συναρμόδια Υπουργεία, γνωστοποιώντας την, παράλληλα, και στα παραλιμένια Ευρωπαϊκά Επιμελητήρια, μέλη της ASCAME, με στόχο την αποφυγή των πρόσθετων επιβαρύνσεων από την αύξηση του μεταφορικού κόστους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr