Το ποσό συγκεντρώθηκε διαμέσου της πασχαλινής προωθητικής ενέργειας της εταιρείας με κάθε σκανάρισμα της ψηφιακής κάρτας Lidl Plus από τις 3 έως και τις 15 Απριλίου, όπου η Lidl Ελλάς είχε δεσμευτεί να προσφέρει 0,10€ στη UNICEF. Κατά το διάστημα αυτό πραγματοποιήθηκαν 881.148 σκαναρίσματα από τα οποία συγκεντρώθηκε συνολικά το ποσό των 88.114,80 ευρώ, ωστόσο η εταιρεία προχώρησε στη δωρεά του ποσού των 100.000 ευρώ.
Το ποσό διατέθηκε για τη στήριξη του προγράμματος «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών», το οποίο περιλαμβάνει μία σειρά καινοτόμων πρωτοβουλιών στον τομέα της παιδικής προστασίας που βασίζεται σε τρεις πυλώνες, ενώ στο πλαίσιο αυτού, όπως είπε στη συνέντευξη Τύπου ο Διπλωματικός Εκπρόσωπος της UNICEF στην Ελλάδα, Δρ. Ghassan Khalil, θα πραγματοποιηθούν και online sessions με υπαλλήλους της Lidl για ευαισθητοποίησή τους στο φλέγον ζήτημα.
Άλλωστε, όπως υπογράμμισε ο Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Hellas, Martin Brandenburger, όλοι οι συνεργάτες/προμηθευτές της εταιρείας δεσμεύονται κατά της παιδικής εργασίας.
Ο κ. Khalil εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτή την καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα συνεργασία της UNICEF, ελπίζοντας ότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα ακολουθηθεί και από άλλες επιχειρήσεις.
Οι τρεις πυλώνες
Με το γενναιόδωρο ποσό της Lidl Hellas, σε πρώτη φάση χρηματοδοτήθηκε μια εθνική μελέτη σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Υγείας Παιδιού- Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας για τα διοικητικά δεδομένα σε σχέση με τη βία κατά των παιδιών, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2023.
Όπως εξήγησε η Μαριέλλα Μιχαηλίδου, Υπεύθυνη Παιδικής Προστασίας της UNICEF, σκοπός της μελέτης ήταν:
- Η διαθεσιμότητα και τα χαρακτηριστικά των διοικητικών δεδομένων
- Η διατύπωση τεκμηριωμένων συστάσεων για τη βελτίωσή τους
- Η προσαρμογή ενός Εργαλείου Διάγνωσης και Βαθμολόγησης της ωριμότητας των διοικητικών δεδομένων για τη βία κατά των παιδιών
Κατά το 1ο βήμα που αφορούσε τη χαρτογράφηση, διαπιστώθηκε ότι το 46% των φορέων συλλέγει δεδομένα, το 77% των επαγγελματιών δεν χρησιμοποιεί συγκεκριμένο έντυπο και το 67,6% των επαγγελματιών δεν μοιράζεται πληροφορίες με άλλες υπηρεσίες.
Κατά το 2ο βήμα που αφορούσε την επισκόπηση, τα προκαταρκτικά αποτελέσματα έδειξαν ασυνέπειες στις μεθόδους συλλογής δεδομένων, διαφορά σε σκοπό, μεθοδολογία και εργαλεία συλλογής δεδομένων, περισσότερα διαθέσιμα στοιχεία για ορισμένους τύπους βίας από ό,τι για άλλους, περιορισμένη ποσότητα δεδομένων και συχνά αδύναμη/ασυνεπή ποιότητα.
Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι οι διάφορες τηλεφωνικές γραμμές βοήθειας και οι διαφορετικοί τρόποι καταγραφής των δεδομένων τους δεν αποτυπώνουν την έκταση του φαινομένου, ενώ και η ανάλυση των δεδομένων περιορίζεται στο φύλο και την ηλικία του θύματος και του δράστη, χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες.
Επίσης, διαπιστώθηκε ασυμφωνία μεταξύ του είδους, της ποσότητας και της ποιότητας των δεδομένων που πρέπει να τηρούνται, καθώς καταγράφονται λιγότερες πληροφορίες από τις πραγματικά διαθέσιμες.
Η δωρεά της Lidl χρηματοδοτεί επίσης την επικοινωνιακή προώθηση του PlaySafe App, μιας εφαρμογής/εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την έμφυλη βία στο διαδίκτυο, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση εφήβων 14 ετών και άνω σχετικά με την παρενόχληση και τη βία στο διαδίκτυο.
Όπως εξήγησε η Μυρσίνη Καζάκου, ειδική σε θέματα Παιδικής Προστασίας της UNICEF, η βία κατά των παιδιών έχει έντονα έμφυλα χαρακτηριστικά, καθώς θύματα σεξουαλικής κακοποίησης πέφτουν 1 στα 5 κορίτσια, ενώ για τα αγόρια το ποσοστό είναι 1 στα 13.
Η εφαρμογή, η οποία δημιουργήθηκε από τη Διοτίμα με την υποστήριξη της UNICEF, αφορά θέματα συναίνεσης, υγειών διαπροσωπικών σχέσεων και προσωπικών ορίων , ενώ είναι διαθέσιμη σε Android στα ελληνικά, αγγλικά και φαρσί.
Από Οκτώβριο θα ξεκινήσει η ενημέρωση για την εφαρμογή και στα σχολεία.
Ο τρίτος πυλώνας της συνεργασίας αφορά την ευαισθητοποίηση των ΜΜΕ σχετικά με τον χειρισμό θεμάτων που αφορούν τη βία κατά των παιδιών. Σκοπός είναι η αφύπνιση 70 επαγγελματιών στα μέσα ενημέρωσης που θα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και στην ενημέρωσή τους στην ηθική αναφορά σχετικά με τα παιδιά που έχουν υποστεί βία και τα δικαιώματά τους, καθώς και τη μη πρόκληση περαιτέρω βλάβης.
Οι στόχοι είναι:
- Κατανόηση των δικαιωμάτων του παιδιού
- Θετική ανταπόκριση των θεσμών
- Πρακτικές ηθικής αναφοράς με προτεραιότητα το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού
- Συνειδητή συναίνεση συμμετοχής
- Συνεργασία για έγκυρη και τεκμηριωμένη πληροφόρηση
- Κατευθυντήριες γραμμές και κώδικες δεοντολογίας
Η δράση αναμένεται να «τρέξει» τα τέλη Οκτωβρίου και οι θεματικές εκπαίδευσης θα αφορούν:
α. την παιδική προστασία στην Ελλάδα
β. τον ρόλο των media σε περιπτώσεις παιδικής κακοποίησης/παραμέλησης
γ. βασικές αρχές στη δημοσιοποίηση περιπτώσεων που αφορούν παιδιά και τα δικαιώματά τους
δ. μελέτες περίπτωσης και συνεντεύξεις με το προσωπικό του γραφείου της UNICEF στην Ελλάδα για θέματα παιδικής προστασίας
Στο επίκεντρο όλων των πρωτοβουλιών είναι πάντα η προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών και η προστασία των παιδιών από τη βία.
Όπως μας είπε η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Hellas, η συνεργασία με τη UNICEF θα «τρέξει» τουλάχιστον και για μια δεύτερη χρονιά και ήδη εξετάζεται ο νέος κύκλος δράσεων.
Νατάσα Παπαδημητροπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr