Η σταθερή βελτίωση της παραγωγικότητας των καταστημάτων και η βελτίωση των περιθωρίων κερδοφορίας, τη στιγμή που τα καταστήματα Jumbo εξακολουθούν να προσφέρουν την καλύτερη σχέση τιμή προς προϊόν στους χιλιάδες πελάτες της, αποτελούν τα κορυφαία στοιχεία διαφοροποίησης του Ομίλου από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου λιανικών πωλήσεων.
Είναι σημαντικό να καταγραφεί πως η αύξηση των πωλήσεων αλλά και της κερδοφορίας επιτεύχθηκε χωρίς το άνοιγμα νέων καταστημάτων και παρά την επιβράδυνση του κύκλου εργασιών από την καταστροφική πυρκαγιά στο κατάστημα Κολωνού που ανέστειλε τη λειτουργία του για ένα μήνα.
Η παραγωγικότητα του Ομίλου αναδεικνύεται από τη σταθερή βελτίωση του μικτού περιθωρίου κέρδους από 47,93% σε 48,25%, του προ φόρων περιθωρίου κέρδους από 18,45% σε 19,42% και του μετά τους φόρους περιθωρίου κέρδους από 14,15% σε 14,82%.
Ο Όμιλος JUMBO εξακολουθεί να μεταφέρει στην τελική γραμμή του ισολογισμού τα οφέλη από την προσεκτική πολιτική προμηθειών, χρηματοδότησης και τιμολόγησης των προϊόντων της μέσα σε ένα ιδιαίτερα περίπλοκο και σύνθετο διεθνές οικονομικό περιβάλλον που περιλαμβάνει ανατίμηση του κινεζικού γιουάν, αύξηση του κόστους χρήματος, αύξηση του κόστους πρώτων υλών και μεταφορών και την επιβράδυνση των φορτώσεων γενικών λόγω της υπερθέρμανσης της Κινέζικης οικονομίας.
Το δίκτυο πωλήσεων JUMBO αποτελείται σήμερα από 39 καταστήματα εκ των οποίων τα 16 είναι εγκατεστημένα στην Αττική, τα 21 στην Επαρχία και 2 στην Κύπρο. Μέχρι τον Δεκέμβριο αναμένεται να λειτουργήσει το νέο κατάστημα στον κόμβο της Βαρυμπόμπης και το πρώτο βαλκανικό κατάστημα του Ομίλου στη Σόφια της Βουλγαρίας. Μεσοπρόθεσμος στόχος της διοίκησης είναι η διεύρυνση του μεριδίου στην Ελληνική αγορά άνω του 38% και αυτό θα επιτευχθεί με νέες επενδύσεις 150 εκατομμυρίων Ευρώ εντός της επόμενης τριετίας.
Η διοίκηση της Jumbo θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 32 λεπτών ανά μετοχή, αυξημένο κατά 39% σε σχέση με πέρυσι.
Τι περίμεναν οι αναλυτές για το πρώτο τρίμηνο της Jumbo
Η Proton σημειώνει πως οι πωλήσεις ήταν ανώτερες των εκτιμήσεών της. Η ΑΧΕ περίμενε αύξηση πωλήσεων 14,6%. Επιπλέον περίμενε EBITDA 20,3 εκατ. αυξημένα κατά 15,7% με το αντίστοιχο περιθώριο να ανέρχεται 23,4%. Τέλος τα κέρδη προ φόρων αναμένονταν να ανέλθουν σε 16,5 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 18,1% και τα καθαρά κέρδη στα 12,7 εκατ. ενισχυμένα κατά 18,5%.
Η Marfin περίμενε EBITDA 20,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 17,9 εκατ. και καθαρά κέρδη 12,9 εκατ. ενισχυμένα κατά 20,3%, ενώ είχε κάνει εκτίμηση για φορολογικό συντελεστή 23%.
Η Πειραιώς εκτιμούσε πως τα καθαρά κέρδη θα ανέλθουν στα 12,83 εκατ. ευρώ λόγω της ενίσχυσης των πωλήσεων κατά 18% (89,2 εκατ.) και EBITDA 20,45 εκατ. ενισχυμένα κατά 16,8%. Το περιθώριο EBITDA αναμενπταν να υποχωρήσει στο 22,9% από 23,1% στο περσινό πρώτο τρίμηνο.
Τέλος η Eurobank περίμενε EBITDA 21,3% εκατ. ενισχυμένα κατά 21,7% και καθαρά κέρδη 12,9 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 21%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr