Ο κ. Γ. Ξηρογιάννης, επισήμανε ότι θέλουμε τα πανεπιστήμια να είναι οι χώροι, όπου οι νέοι μας αποκτούν γνώσεις αλλά και ενστερνίζονται αξίες. Μια ουσιαστική συνεργασία του πανεπιστημίων και επιχειρήσεων είναι επωφελής για όλη την κοινωνία.
Οι επιχειρήσεις αποκτούν πρόσβαση σε ανθρώπινο κεφάλαιο με γνώσεις αιχμής, τα πανεπιστήμια αποκτούν πρόσβαση σε συμπληρωματικούς πόρους και σε πρακτικά προβλήματα των επιχειρήσεων και φυσικά οι απόφοιτοι διευρύνουν τις επαγγελματικές τους επιλογές.
Όπως τόνισε, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, το 85% των επαγγελμάτων που θα χρειαστούν οι επιχειρήσεις το 2030 δεν έχει ακόμα δημιουργηθεί πλήρως, ενώ το απόθεμα των σημερινών γνώσεων που έχουν τα νέα στελέχη θα θεωρείται ξεπερασμένο σε 3 χρόνια.
Η διασύνδεση των πανεπιστημίων και επιχειρήσεων είναι αναγκαία, ώστε να αμβλύνουμε τις δυσκολίες στη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας κάτι που αποτυπώνεται στους δείκτες του ΟΟΣΑ. Σημείωσε ότι για να ανταπεξέλθουμε στην επερχόμενη συνύπαρξη ανθρώπινης και τεχνητής νοημοσύνης πρέπει «όλοι μας να αλλάξουμε πίστα» και να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μεταξύ ακαδημαϊκής κοινότητας και επιχειρήσεων χωρίς στερεότυπα.
Αναφερόμενος στις συμφωνίες συνεργασίας που έχει υπογράψει ο ΣΕΒ με ΑΕΙ και ερευνητικά κέντρα επισήμανε ότι αυτές ήταν μόνο η αρχή. «Ο σχεδιασμός για τα βιομηχανικά διδακτορικά ξεκίνησε με τη δική μας υποστήριξη πολύ πριν από τον πρόσφατο νόμο, αλλά προχωράει πλέον σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια.
Αρκετά μέλη του ΣΕΒ προχωρούν σε στενότερες συνεργασίες με τα πανεπιστήμια.
Στελέχη του ΣΕΒ πραγματοποιούν τακτικές διαλέξεις σε φοιτητές. Στην έρευνα και καινοτομία, ήδη, υπάρχουν spin-offs που αξιοποιούν τις υπηρεσίες του ΣΕΒ για τη διασύνδεση τους με επιχειρήσεις».
Για την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας επιχειρήσεων–πανεπιστημίων ανέδειξε τρεις προτεραιότητες:
- Γεφύρωση της απόστασης μεταξύ των εξαιρετικών επιδόσεων των Ελλήνων ερευνητών στα ανταγωνιστικά προγράμματα (6η θέση στην ΕΕ) και των περιορισμένων επιδόσεων στο μετασχηματισμό της καινοτομίας σε εμπορεύσιμα προϊόντα στις επιχειρήσεις (20οι στην ΕΕ).
- Αναβάθμιση του θεσμού της πρακτικής άσκησης, η οποία πρέπει να ενταχθεί ως υποχρεωτική οργανική διαδικασία στα περισσότερα πτυχία STEM, κάτι που θα διευκολύνει τη μετάβαση των νέων στην απασχόληση.
- Επικαιροποίηση του χάρτη αλλά και του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών, εκκινώντας από την ξεκάθαρη ανάγκη να αυξήσουμε το 3,5% των εισακτέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στο 6%, προκειμένου να καλυφθούν υπαρκτές ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Κλείνοντας, ο κ. Γ. Ξηρογιάννης επισήμανε ότι μια ειλικρινής και ουσιαστική συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων και πανεπιστημίων μπορεί να είναι μόνον αμοιβαία επωφελής και κάλεσε τα πανεπιστήμια να αξιοποιήσουν κάθε δυνατότητα συνεργασίας με τα μέλη του ΣΕΒ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr