Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΣΕΒ, ο οδηγός εξηγεί με κατανοητή, μη νομική, γλώσσα και μέσα από απλά και πρακτικά εικονοπαραδείγματα τι είναι ορθό και τι λάθος στην επικοινωνία μιας μείωσης τιμής, απαντώντας σε βασικά ερωτήματα επιχειρήσεων και καταναλωτών.
Τον οδηγό, που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εκπόνησε και δίνει στη δημοσιότητα ο ΣΕΒ, μετά την Απόφαση του Υπουργού Επενδύσεων και Ανάπτυξης «Κώδικας Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/ προωθητικές ενέργειες)».
Όπως τόνισε ο κ. Γιώτης «θέλουμε σωστά ενημερωμένες επιχειρήσεις και σωστά ενημερωμένους καταναλωτές, γιατί η σωστή ενημέρωση οδηγεί τις μεν επιχειρήσεις μακριά από ατοπήματα και τις κάνει πιο ανταγωνιστικές και παράλληλα, βοηθάει τους καταναλωτές να κάνουν συνειδητές επιλογές».
Αντίστοιχα, από την πλευρά της πολιτείας, ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε ότι «η τήρηση των αρχών σωστής ενημέρωσης και πληροφόρησης συμβάλει ουσιαστικά στην προώθηση του υγιούς ανταγωνισμού και στην εδραίωση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών.», ενώ ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Σωτήριος Αναγνωστόπουλος έκανε ειδική μνεία στον Πρακτικό Οδηγό ως μέσο για την πραγματοποίηση ορθολογικών επιλογών.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι κρίσιμες εξελίξεις στο πεδίο της προστασίας του καταναλωτή, όπως:
- Ο νέος νόμος για τις αντιπροσωπευτικές αγωγές με τον οποίο παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα στους καταναλωτές να λάβουν αποζημίωση και αποκατάσταση της ηθικής ή υλικής τους βλάβης, στο πλαίσιο μιας αγωγής που θα ασκήσουν για λογαριασμό τους οι καταναλωτικές ενώσεις. Με τον τρόπο αυτό συλλογικής προστασίας τους, οι μεμονωμένοι καταναλωτές ενδυναμώνονται στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους ακόμη και απέναντι σε προμηθευτές και εμπόρους με έδρα εκτός της ελληνικής επικράτειας.
- Το νέο «δίκαιο της πώλησης» αφενός καλύπτει το κενό που υπήρχε στην προστασία των καταναλωτών κατά την προμήθεια ψηφιακών αγαθών και υπηρεσιών, όπως η αγορά έξυπνων συσκευών, και αφετέρου επαναπροσδιορίζει, μεταξύ άλλων, τα δικαιώματα των καταναλωτών σε περίπτωση που το αντικείμενο δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, προβλέποντας την αποκατάσταση της ανταπόκρισης, τη μείωση του τμήματος, την υπαναχώρηση από τη σύμβαση ή την αίτηση για αποζημίωση.
- Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αναμένονται αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο επισημαίνονται τα προϊόντα με έμφαση την αποφυγή παραπλανητικών περιβαλλοντικών ισχυρισμών όπως “συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό με στόχο τη στροφή των καταναλωτών στη βιώσιμη κατανάλωση.
- Τέλος, καταναλωτές και επιχειρήσεις καλούνται να επιλύουν τις μεταξύ τους διαφορές αξιοποιώντας τον θεσμό της συμβιβαστικής επίλυσης που παρέχεται μέσω φορέων εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών όπως η Ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, η οποία προσφέρει γρήγορη και ανέξοδη λύση.
Τη συζήτηση συντόνισε η κ. Αναστασία Δρίτσα, partner της Δικηγορικής Εταιρείας Κυριακίδης- Γεωργόπουλος και στο πάνελ συμμετείχαν οι κκ. Βασιλική Μπώλου, Αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή, Παρασκευή Παπαρσενίου, Καθηγήτρια αστικού δικαίου και δικαίου προστασίας καταναλωτή στην Νομική Σχολή ΕΚΠΑ, Δ.Ν. Δικηγόρος και μέλος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για το νέο δίκαιο της πώλησης, Γιώργος Διονυσόπουλος, Δικηγόρος - Δ/ντής Γραφείου Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Κωνσταντίνος Ζήσης, συνεργάτης Γραφείου Γενικού Γραμματέα Εμπορίου.
- ODHGOS_FINAL.pdf (80 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr