Το 2023, σίγουρα, δεν είναι μία εύκολη χρονιά για τους ηγέτες των επιχειρήσεων. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγουν όλες οι νέες έρευνες, που δημοσιοποιήθηκαν στις αρχές του χρόνου, PwC, Deloitte, EY, κ.α., οι οποίες μιλούν για μία νέα παγκόσμια ύφεση. Ωστόσο, αυτό που φαίνεται να προβληματίζει, περισσότερο, τους CEOs, δεν είναι μία ακόμη οικονομική κρίση, αλλά το γεγονός ότι ο κόσμος αλλάζει πιο γρήγορα από τις εταιρίες τους. Έτσι, το 2023, καλούνται να επανεφεύρουν τις επιχειρήσεις τους και μαζί με αυτές και τον εαυτό τους.
Η μεγάλη πρόκληση, που έχουν να αντιμετωπίσουν, αφορά τόσο στον μετασχηματισμό των οργανισμών, που διοικούν και του μοντέλου ηγεσίας, όσο και στον τρόπο, που θα ηγηθούν τους ανθρώπους τους και στο πώς θα τους προετοιμάσουν για το μέλλον. Εκεί θα κριθεί η ικανότητα τους ως ηγέτες. Οι περισσότεροι CEOs προσλήφθηκαν σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον από το σημερινό, όπου ήταν περιζήτητοι για μια σειρά από ταλέντα και χαρακτηριστικά, που είχαν σημασία τότε, αλλά δεν είναι αυτά που απαιτεί η νέα εποχή. Πλέον, πρέπει να χαράξουν ένα νέο μονοπάτι. Να επανασχεδιάσουν τις εταιρίες τους, να συνδημιουργήσουν τις σχέσεις τους με τους εργαζομένους τους, να γίνουν περισσότερο ορατοί στον ψηφιακό κόσμο και να αναδιαμορφώσουν το μοντέλο ηγεσίας.
CEO of Humans
Σε έναν κόσμο χωρίς όρια, η ηγεσία αφορά λιγότερο την επίσημη εξουσία και την ιεραρχία και περισσότερο τη διορατικότητα, την προσωπική ευθύνη, τη σύνδεση με τις αξίες και τη δράση. Αυτό σημαίνει ότι οι ηγέτες θα χρειαστεί να αμφισβητήσουν βασικές θεμελιώδεις αρχές, για το πώς λειτουργεί ένας οργανισμός, να προβλέψουν τις αλλαγές και να οραματιστούν το μέλλον, που θα παραμείνει αβέβαιο.
Κάποτε μια μικρή μερίδα στελεχών ήταν οι κύριοι μοχλοί της επιτυχίας ενός οργανισμού. Αλλά σε έναν κόσμο, όπου οι εργαζόμενοι έχουν μεγαλύτερη δύναμη από ποτέ, η επίλυση προβλημάτων είναι ένα ομαδικό άθλημα και οι καλύτερες λύσεις συνδημιουργούνται.
Οι ηγέτες έχουν αντιληφθεί ότι για επιτύχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, θα πρέπει να μεταμορφωθούν σε CEOs of Humans, οικοδομώντας ουσιαστικές σχέσεις με όλους τους τύπους εργαζομένων στην επιχείρηση, -εντός, εκτός, προς τα πάνω και προς τα κάτω. Σε ένα διευρυμένο οικοσύστημα, η επιρροή δεν επιβάλλεται, κερδίζεται δίνοντας στους άλλους δικαιοδοσία, πρόσβαση σε πληροφορίες και μια διαδρομή για την επίτευξη των προσωπικών τους φιλοδοξιών.
CEO of Influence
Σε αυτό το νέο digital περιβάλλον, η φήμη των ηγετών δεν ήταν ποτέ πιο ορατή. Αυτό σημαίνει ότι, οι CEOs θα πρέπει να επανεξετάσουν και τον τρόπο που επικοινωνούν προς τα έξω, όχι μόνο εντός της επιχείρησης. Σε έναν κόσμο που αλλάζει, η επικοινωνία δεν μπορεί να εκφράζει το μοντέλο μίας άλλης εποχής. Καλούνται να χτίσουν την ψηφιακή τους φήμη, μέσα από την παρουσία τους στα social media και να πάρουν θέση για τα μεγάλα κοινωνικά ζητήματα. Είναι απαραίτητο να δημοσιεύουν στο LinkedIn ή στο Twitter για να προωθούν την εταιρική επωνυμία, να αναγνωρίζουν τα επιτεύγματα των εργαζομένων, να ξεδιπλώνουν την προσωπικότητά τους και γίνονται CEOs of Influencer, εμπνέοντας το ευρύ κοινό.
Δεν μπορεί, πλέον, να “κρύβονται” πίσω από τα οικονομικά αποτελέσματα και το brand της εταιρίας τους. Πρέπει να πάνε πέρα από αυτά. Να συστηθούν ως αυτόνομες προσωπικότητες και ως leaders της νέας εποχής, που θα οδηγήσουν τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους τους στο μέλλον και θα συμβάλλουν σε έναν καλύτερο κόσμο.
CEO of the Future
Η εποχή επιτάσσει, οι CEOs να αφιερώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου εργασίας τους, στο μέλλον. Σύμφωνα με τους γκουρού της ηγεσίας ο χρόνος αυτός πρέπει να φτάνει το 40%. Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει, ότι καλούνται να ορίσουν, πού θέλουν να βρίσκεται η εταιρία τους και για ποιο λόγο να είναι γνωστή, μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια.
Για να πετύχει αυτό το εγχείρημα και να θεωρηθούν CEOs of the Future, θα πρέπει να αφιερώσουν χρόνο δημιουργώντας ευκαιρίες στο εσωτερικό των οργανισμών τους, κοιτάζοντας όμως στο εξωτερικό περιβάλλον. Διάβασα πρόσφατα μία ενδιαφέρουσα τοποθέτηση που παρομοιάζει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο ως καπετάνιο του Τιτανικού και νομίζω αξίζει να σας τη μεταφέρω. Ο καπετάνιος του Τιτανικού είχε ικανούς μηχανικούς στο μηχανοστάσιο, υπέροχες παραστάσεις στο ψυχαγωγικό πρόγραμμα του πλοίου, ταλαντούχους σεφ στην κουζίνα και ένα φοβερά εκπαιδευμένο πλήρωμα για να φροντίζει τους καλεσμένους/επιβάτες του. Εκείνη την εποχή, μάλιστα, ο Τιτανικός θεωρήθηκε το καλύτερο και πιο καινοτόμο πλοίο στον κόσμο. Με όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, όμως, ο καπετάνιος δεν είδε το παγόβουνο, έξω από το πλοίο. Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει -από αυτήν την παραβολή- είναι, το εξής: "Πρέπει ένας CEO να κοιτάζει προς τα μέσα ή προς τα έξω;"
Η απάντηση είναι λιγότερη περίπλοκη, από όσο θα φανταζόταν κανείς! Οι ηγέτες πρέπει να διαθέσουν το χρόνο τους διατηρώντας και τροφοδοτώντας το οικονομικό απόθεμα του οργανισμού τους, κοιτάζοντας, ταυτόχρονα, προς τα έξω. Αυτό, τους βοηθά να εστιάσουν στο μέλλον της εταιρίας τους, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για την επόμενη ημέρα, - έχοντας διασφαλίσει, την ίδια στιγμή, ότι η εκτελεστική ομάδα του οργανισμού μπορεί να προετοιμάσει τους εργαζομένους για το μέλλον και να τους οδηγήσει ανώδυνα προς αυτό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr