Όχημα γιαυτό είναι η περαιτέρω επέκταση στην ξενοδοχειακή αγορά, με έμφαση σε 4άστερα και 5άστερα ξενοδοχεία, η πύκνωση του δικτύου λιανικής, που αριθμεί σήμερα 126 σημεία, η συνέχιση με δυναμικό τρόπο της εδώ και χρόνια συνεργασίας με την Praktiker και τοποθέτηση νέου brand στην αγορά, ειδικά για το νεανικό κοινό.
Το 2022 η ηγέτιδα δύναμη σε μια αγορά με αξία γύρω στα 160 εκατ. ευρώ σε τιμές καταναλωτή, έφτασε τα 26,5 εκατ. ευρώ και 5,8 εκατ. ευρώ κέρδη EBITDA. Στόχος για την Αθηναϊκή Στρωματοποιία είναι να φτάσει σε τζίρο 30 εκατ. ευρώ το 2023 με EBITDA 7,3 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία, που ξεκίνησε το 1955 από το Μεταξουργείο, έγραψε πωλήσεις και κέρδη ΕΒΙΤDΑ αντίστοιχα 22,1 εκατ. και 6,2 εκτατ. το 2021, 19,9 εκατ. και 5,1 εκτα. το 2020, 24,2 εκατ. και 4,8 εκατ. το 2019. Η δε, ανάπτυξη των πωλήσεων ήταν στο 14% από το 2021 στο 2022.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία,προ κρίσης μνημονίων, όπου συνδεδεμένοι κλάδοι με την στρωματοποιία όπως τα έπιπλα και η οικοδομή κατέρρευσαν, είχε τζίρο στα 38 εκατ.. Ουσιαστικά η κρίση την ώθησε σε απώλειες της τάξης του 60-70%, ωστόσο την τελευταία πενταετία, με εξαίρεση το 2020 (λόγω πανδημίας), τα μεγέθη έχουν σταθεροποιηθεί και η εταιρεία διαθέτει υγιή οικονομική διάρθρωση, με δανεισμό σε λογικά πλαίσια (15 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο. Εν τω μεταξύ, η εταιρεία επενδύει σταθερά στο ανθρώπινο δυναμικό της, έχοντας κάνει δύο φορές αυξήσεις, κοντά στο 13%, το 2022 σε μεγάλη μερίδα εργαζομένων που αριθμούν συνολικά 250 άτομα.
Η αγορά
Οι βλέψεις πλέον της εταιρείας μετά το κλείσιμο της Ρωσικής αγοράς, όπου λόγω της υποτίμησης το 1998 αποεπένδυσε έχοντας κάποιες απώλειες είναι στο εσωτερικό, όπου κάθε χρόνο πωλούνται κατ' εκτίμηση 450 - 500 χιλ. στρώματα οικιακής χρήσης και άλλα 100 χιλ. σε επαγγελματίες, αλλά και οι εξαγωγές, σε Βαλκάνια, Κύπρο και Μέση Ανατολή.
Στην Ελλάδα, όπως επισημάνθηκε, χθες, σε σχετική παρουσίαση του εργοστασίου στη ΒΙΠΑ Μαρκοπούλου, υπάρχει μεγάλη διασπορά στις πωλήσεις με την Αθηναϊκή Στρωματοποιία να έχει τζίρο σχεδόν τριπλάσιο από τον δεύτερο. Υπολογίζεται ότι περίπου 10% της αγοράς αντιστοιχεί στο μερίδιο της ΙΚΕΑ, που αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη μεταξύ των πολυεθνικών, οι οποίοι συνολικά αθροίζουν μερίδιο γύρω στο 12%. Συγκεκριμένα η Αθηναϊκή Στρωματοποιία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο και ακολουθεί η Candia Strom, η Greco Strom, η Elite Strom κ.α..
Στην ξενοδοχειακή αγορά η εταιρεία έχει περιθώρια ανάπτυξης καθώς σήμερα έχει μόνο ένα 2,1% του τζίρου της, από τον κλάδο φιλοξενίας. Όχημά της είναι η ποιότητα και η σχέση της με την τιμή των προϊόντων της. “Μέχρι πρότινος το κριτήριο των επαγγελματιών ήταν αποκλειστικά η τιμή, ακόμη και σε 5άστερᨔ, όπως σημείωσε σε παρουσίαση που διοργανώθηκε χθες στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας στο Μαρκόπουλο, ο Γιώργος Νιάρχος, εκ των ιδιοκτητών και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, που εκπροσωπεί τη δεύτερη γενιά στο τιμόνι της εταιρείας που συμπληρώνει 55 χρόνια δραστηριότητας. Πλέον, όπως επισήμανε πολλοί βλέπουν και το θέμα της ποιότητας παροχής υπηρεσίας, ανέφερε, κάτι που μας δίνει κι εμάς ευκαιρίες ανάπτυξης.
Εκτός από επέκταση στην ξενοδοχειακή αγορά η Αθηναϊκή Στρωματοποιία στοχεύει επίσης φέτος να διαθέσει στην αγορά νέες σειρές κι ένα νέο προϊόν που έχει σχεδιάσει, το sleep dimmer, κυρίως για νεανικά κοινά δίνοντας έμφαση στο κανάλι του e-commerce. Στα πλάνα για 2023 περιλαμβάνονται επίσης επενδύσεις (1 εκατ. ευρώ) σε αναβάθμιση ERP, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ με στόχο κάλυψη του 80-90% της ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία του εργοστασίου αλλά και επέκταση του δικτύου με 3 νέα καταστήματα.
Το δίκτυο
Σημειώνεται ότι η εταιρεία, που έχει παρουσία στο λιανεμπόριο με το brand Media Strom από το 1977, διαθέτει σήμερα 35 εταιρικά καταστήματα, 21 franchise κι επιπλέον 70 mini franchise, σημεία πώλησης που λειτουργούν ως shop in shop σε διάφορες περιοχές ανά την επικράτεια. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι διαθέτει και δίκτυο 600 συνεργατών χονδρικής. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης ακινήτων σε 8 περιοχές που δεν καλύπτονται επαρκώς και στοχεύει να ανοίξει 3 νέα καταστήματα το 2023.
Το εργοστάσιο
Με δυναμικότητα που ανέρχεται σε 1.000 στρώματα την ημέρα, μετά τις επενδύσεις της προηγούμενης δεκαετίας (ύψους περίπου 30 εκατ. ευρώ) το εργοστάσιο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας στο Μαρκόπουλο αξιοποιεί σήμερα μόλις το 30% αυτών των δυνατοτήτων, με αποτέλεσμα η διοίκηση της επιχειρηματικής οικογένειας Νιάρχου να είναι ανοιχτή σε συνεργασίες για παραγωγές τρίτων. Σήμερα η μονάδα διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό, 28 σημεία ελέγχου στην παραγωγική διαδικασία και τμήμα R&D ενώ μέσω συστήματος προσομοίωσης μπορεί σε 34 ώρες να καταγράψει το μέγεθος καταπόνησης ενός στρώματος σε 10 χρόνια. Στο εργοστάσιο κατασκευάζονται ολοκληρωμένα συστήματα ύπνου: βάσεις, κρεβάτια επενδεδυμένα με ύφασμα, μαξιλάρια και προστατευτικά.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr