Να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό παροχής ΣΕΚ παρατηρείται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους της πληροφόρησης, επικοινωνίας, χρηματοοικονομικών (35,0%) ενώ το μικρότερο στις επιχειρήσεις εμπορίου, μεταφορών, καταλυμάτων και εστίασης (14,2%). Η παροχή ΣΕΚ αυξάνεται όσο αυξάνεται το μέγεθος της επιχείρησης.
Το 2020, οι δεξιότητες που θεωρούνται από τις επιχειρήσεις ως πιο σημαντικές για την ανάπτυξή τους στο μέλλον, είναι αυτές που αφορούν αντιμετώπιση των πελατών (52,8%), περισσότερο στον κλάδο του εμπορίου, μεταφορών, καταλυμάτων, εστίασης (66,7%) καθώς και στις επιχειρήσεις με 10 μέχρι 49 εργαζόμενους (54,0%).
Οι αμέσως σημαντικότερες είναι οι τεχνικές και πρακτικές δεξιότητες σχετικές με την θέση εργασίας (46,0%), περισσότερο στους κλάδους κατασκευών (64,8%) και της βιομηχανίας (61,9%) καθώς και στις επιχειρήσεις με πάνω από 250 εργαζόμενους (59,4%).
Τo 2020, τα προγράμματα ΣΕΚ στόχευαν κυρίως σε τεχνικές και πρακτικές δεξιότητες σχετικές με την θέση εργασίας (72,6%) ενώ ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά οι δεξιότητες ομαδικής εργασίας (30,5%), οι επαγγελματικές δεξιότητες στους υπολογιστές (28,2%), οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων (25,5%) και αντιμετώπισης πελατών (25,3%).
• Στην ανάπτυξη τεχνικών και πρακτικών δεξιοτήτων στοχεύουν περισσότερο οι επιχειρήσεις των κλάδων πληροφόρησης, επικοινωνίας και χρηματοοικονομικών (83,5%) και λιγότερο αυτές του κλάδου των κατασκευών (61,9%).
• Στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας στοχεύουν περισσότερο οι επιχειρήσεις των κλάδων κατασκευών και εμπορίου, μεταφορών, καταλυμάτων και εστίασης (35,2% και 35,0%, αντίστοιχα) και λιγότερο οι επιχειρήσεις πληροφόρησης, επικοινωνίας και χρηματοοικονομικών (11,6%).
• Στην ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές στοχεύουν περισσότερο οι επιχειρήσεις των κλάδων πληροφόρησης, επικοινωνίας και χρηματοοικονομικών καθώς και των κτηματομεσιτικών, ψυχαγωγίας και άλλων δραστηριοτήτων παροχής υπηρεσιών (44,1% και 39,9%, αντίστοιχα) ενώ το μικρότερο ποσοστό αφορά τον κλάδο του εμπορίου, μεταφορών, καταλυμάτων και εστίασης (18,7%).
• Στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων στοχεύουν περισσότερο οι επιχειρήσεις του κλάδου των κατασκευών (38,1%) και στην αντιμετώπιση πελατών οι επιχειρήσεις του κλάδου πληροφόρησης, επικοινωνίας και χρηματοοικονομικών (36,8%).
• Οι τεχνικές και πρακτικές δεξιότητες σχετικές με την θέση εργασίας είναι σημαντικές για όλες τις επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις με 250 εργαζόμενους και άνω στοχεύουν περισσότερο στην ανάπτυξη διοικητικών δεξιοτήτων, επαγγελματικών δεξιοτήτων στους υπολογιστές και αντιμετώπισης πελατών σε σύγκριση με τις μικρότερες επιχειρήσεις. Αντίστροφα, οι επιχειρήσεις από 10 μέχρι 249 εργαζόμενους στοχεύουν περισσότερο σε δεξιότητες ομαδικής εργασίας και επίλυσης προβλημάτων από ό,τι οι επιχειρήσεις με 250 εργαζόμενους και άνω.
• Γενικά, τα προγράμματα ΣΕΚ το 2020 σε σύγκριση με το 2015 στόχευαν περισσότερο στην ανάπτυξη τεχνικών και πρακτικών δεξιοτήτων (72,6% έναντι 65,3%) και επαγγελματικών δεξιοτήτων υπολογιστών (28,2% έναντι 16,3%) και λιγότερο σε δεξιότητες αντιμετώπισης πελατών (25,3% έναντι 38,1%) και ξένων γλωσσών (6,7% έναντι 10,4%).
- Το 2020, αντιστοιχούν 2,0 ώρες συμμετοχής σε προγράμματα ΣΕΚ ανά εργαζόμενο, παρουσιάζοντας μείωση με το 2015 (5,2 ώρες). Η μείωση είναι περισσότερο έντονη στις επιχειρήσεις των κλάδων πληροφόρησης, επικοινωνίας και χρηματοοικονομικών (5,6 από 27,9 ώρες) καθώς και στις επιχειρήσεις με 250 εργαζόμενους και άνω (3,4 από 11,3 ώρες).
• Οι επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο της πληροφόρησης, επικοινωνίας, χρηματοοικονομικών, δηλώνουν περισσότερες ώρες συμμετοχής στα μαθήματα ανά εργαζόμενο (5,6 ώρες) και ακολουθούν οι επιχειρήσεις του βιομηχανικού κλάδου (εκτός κατασκευών) με 3,2 ώρες ανά εργαζόμενο.
• Οι κλάδοι των κατασκευών και του εμπορίου, μεταφορών, καταλυμάτων, εστίασης συγκεντρώνουν το μικρότερο αριθμό ωρών ανά εργαζόμενο (0,8 και 1,1 ώρες αντίστοιχα). Αξιολόγηση των προγραμμάτων ΣΕΚ παρέχουν το 57,2 % των επιχειρήσεων (το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν 69,4%).
• Το 2020, το 39,0% των επιχειρήσεων αξιολόγησε την απόδοση των συμμετεχόντων στα προγράμματα ΣΕΚ σε σχέση με τους στόχους της κατάρτισης, το 26,7% αξιολόγησε τα προγράμματα με βάση τον αντίκτυπο της κατάρτισης στην απόδοση της επιχείρησης, ενώ το 25,3% προτίμησε την μέθοδο της έρευνας ικανοποίησης των συμμετεχόντων.
• Σε όλους τους κλάδους των επιχειρήσεων το 2020, ο σημαντικότερος λόγος μη παροχής προγραμμάτων ΣΕΚ είναι το ότι τα υφιστάμενα επαγγελματικά προσόντα των εργαζομένων είναι επαρκή για τις τρέχουσες ανάγκες των επιχειρήσεων (74,8%), κάτι που ισχύει κυρίως στις επιχειρήσεις του κλάδου τηςβιομηχανίας εκτός κατασκευών (82,5%).
• Ο δεύτερος λόγος μη παροχής προγραμμάτων ΣΕΚ είναι ότι η προτιμώμενη στρατηγική της επιχείρησης είναι οι προσλήψεις ατόμων με τα απαιτούμενα προσόντα (64,3%), το οποίο εμφανίζεται περισσότερο στις επιχειρήσεις των κλάδων βιομηχανίας – εκτός κατασκευών (66,9%), εμπορίου, μεταφορών, καταλυμάτων και εστίασης (65,0%) καθώς και κτηματομεσιτικών, ψυχαγωγίας και παροχής υπηρεσιών (63,6%).
• Και οι δύο παραπάνω λόγοι εμφανίζονται περισσότερο στις επιχειρήσεις με λιγότερο από 250 εργαζόμενους ενώ αναφέρονται σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με το 2015.
• Οι αμέσως επόμενοι σημαντικότεροι λόγοι μη παροχής ΣΕΚ είναι ο περιορισμένος διαθέσιμος χρόνος και το υψηλό κόστος των προγραμμάτων ΣΕΚ (36,9% και 23,4%, αντίστοιχα).
Μπορείτε να βρείτε όλους τους πίνακες και τα γραφήματα της ΕΛΣΤΑΤ στα συνημμένα στο τέλος του κειμένου.
- sek-pinakes.pdf (88 Λήψεις)
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr