Άλλωστε η bluegr Hotels & Resorts «πατά» στη μεγάλη παράδοση ενός από τους προπάτορες του Ελληνικού τουρισμού τον Γεώργιο Μαμιδάκη που πριν 60 χρόνια μαζί με τον Ηλία Σωτήρχο αλλά και τον Δήμο Αγίου Νικολάου με αιχμή το εμβληματικό Minos Beach στη παραλία «Αμμούδι» ανέδειξαν την μικρή πόλη της Κρήτης ως τον πρώτο τουριστικό προορισμό στη Μεγαλόνησο, υποβοηθούμενοι, βέβαια, και από τις μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές του Ντασέν της εποχής.
Σήμερα στο μοναδικό αυτό ξενοδοχείο που πλέον φιλοξενεί ως γλυπτοθήκη μια μεγάλη συλλογή 50 και πλέον έργων έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση. Να σημειωθεί ότι πρόθεση της διοίκησης της εταιρείας ήταν και να ζητήσει την κήρυξη του ξενοδοχείου «Minos Beach» σε διατηρητέο μνημείο της νεώτερης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς της χώρας ως κίνηση θωράκισης του οικιστικού του φορτίου που κείται πάνω στην ακτή.
Ήδη, το απαιτητικό, λόγω της θέσης του ξενοδοχείου, επενδυτικό πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί με παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού στο f&b τμήμα του το επόμενο διάστημα. Ενώ το επόμενο βήμα της bluegr έχει ξεκινά το 2023 με την αναβάθμιση του Minos Palace Hotel & Suites στον «Όρμο» του Αγίου Νικολάου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης την 3ετία. Ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί στην ευεξία και την ευζωία του επισκέπτη, γι’ αυτό και ο σχεδιασμός της bluegr Hotels & Resorts προβλέπει την ανάπτυξη ενός κέντρου αναζωογόνησης ευεξίας έκτασης 500 τ.μ., που θα συνδέει την κουλτούρα της Ανατολής και της Δύσης.
Νέο Μουσείο
Η επόμενη κίνηση προγραμματίζεται για το 2024, στο Candia Park Village, το οποίο βρίσκεται στον κόλπο Μιραμπέλλου, εκεί που άλλοτε η οικογένεια Μαμιδάκη διέθετε αποθήκες ανεφοδιασμού καυσίμων. Στόχος, σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο της εταιρείας bluegr Hotels & Resorts, Τζίνα Μαμιδάκη, είναι η αναβάθμιση του ξενοδοχείου από 4 αστέρων σε 5 αστέρων να ολοκληρωθεί σε βάθος 4ετίας. Το επενδυτικό σχέδιο του ομίλου για το συγκεκριμένο ξενοδοχείο προβλέπει την προσθήκη δωματίων και 15 βιλών και τη δημιουργία ενός Μουσείου για την Ανατολική Κρήτη, έκτασης 1.000 τ.μ.
Πέρα όμως από τις επενδύσεις η Τζίνα Μαμιδάκη δίνει έμφαση τόσο απόδοση αξίας την τοπική κοινωνία όσο και στην ανάπτυξη του Ιδρύματος Γεωργίου και Αριστέας Μαμιδάκη. Να σημειωθεί ότι η ιστορία του ιδρύματος ξεκινά το 1988, με τη διοργάνωση του 1ου Συμποσίου Τέχνης στο ξενοδοχείο Minos Beach art hotel, όπου 32 γλύπτες διεθνούς φήμης, φιλοτέχνησαν έργα εμπνευσμένα από το περιβάλλον και μετέτρεψαν τον κήπο του ξενοδοχείου σε ένα αληθινό υπαίθριο μουσείο. Με τα Συμπόσια Τέχνης που ακολούθησαν (1990, 1993) και με το πέρασμα του χρόνου, το Ίδρυμα δημιούργησε μία πολύτιμη συλλογή σύγχρονης τέχνης, η οποία περιλαμβάνει έργα κορυφαίων καλλιτεχνών, όπως οι Νίκος Αλεξίου, Κώστας Βαρώτσος, Γιώργος Γυπαράκης, Θεόδωρος, Βλάσσης Κανιάρης, Ρένα Παπασπύρου, Τάκις, Κώστας Τσόκλης.
Απότοκο των Συμποσίων Τέχνης υπήρξε η δημιουργία του Ιδρύματος το 1993, το οποίο η Τζίνα Μαμιδάκη ονόμασε, προς τιμήν των γονέων της, Ίδρυμα Γεωργίου και Αριστέας Μαμιδάκη. Και βέβαια σε ετήσια βάση διοοργανώνει workshops καλλιτεχνών, αλλά και σημαντικές βραβεύσεις.
Μάλιστα, το ανοιχτό μουσείο του Minos Beach art hotel διαθέτει αυτή τη στιγμή μια σειρά σημαντικών έργων εξωτερικού χώρου, εμπνευσμένα από το υπάρχον περιβάλλον αλλά και από θεματολογίες ευρύτερου ενδιαφέροντος, που είναι προσβάσιμη τόσο από στους επισκέπτες του ξενοδοχείου όσο και στο ευρύ κοινό. Μάλιστα ως ανοιχτό μουσείο δέχεται επισκέψεις σχολείων έχοντας ενεργό δίαυλο με την τοπική κοινωνία που έχει μεγάλη ανάγκη από ανάσες πολιτισμού.
Τοπική αξία
Βέβαια η προσφορά του ομίλου έχει σημαντική αναφορά και στην οικονομία. Είναι ενδεικτικό ότι το 90% των προϊόντων που προμηθεύεται η εταιρεία στα τρία ξενοδοχεία της Κρήτης προέρχεται από τοπικούς παραγωγούς, ενώ το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων είναι ντόπιοι. «Όλα τα ξενοδοχεία της bluegr έχουν ένα κοινό όραμα που είναι να προσφέρουν άριστη φιλοξενία, να αγωνιζόμαστε για τη βιώσιμη ανάπτυξη, να φροντίζουμε τους ανθρώπους και την τοπική κοινωνία και να εμπνέουμε τις επόμενες γενιές. Έχουν και μία κοινή αποστολή, να καταπλήξουν τους επισκέπτες με προσωποποιημένες εμπειρίες σε ένα βιώσιμο, αυθεντικό και ζεστό περιβάλλον», ανέφερε η Γιώτα Δημητρίου, Business Development Officer της bluegr. Όπως επεσήμαναν οι επιτελείς της εταιρείας, η bluegr έχει υιοθετήσει και εδραιώσει μία περιβαλλοντική κουλτούρα που διαπερνά κάθε ξενοδοχείο με έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και στη στήριξη της τοπικής κοινωνίας.
Η προσέγγιση της εταιρείας για την παροχή υπηρεσιών βιώσιμης πολυτέλειας είναι ολιστική και επιφέρει θετική αλλαγή στην κοινωνία, η οποία συνοψίζεται στην «b-the-Change» στρατηγική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που εκφράζεται μέσα από τέσσερις θεματικούς άξονες: b-Green, b-Active, b-Proud & b-the Future. Ως προς το περιβάλλον, η bluegr Hotels and Resorts έχει θεσπίσει την «πράσινη» ατζέντα «b-Green!» στην κατανάλωση πόρων και ενέργειας, εισάγοντας καινοτόμες λύσεις μέσα από τα «έξυπνα δωμάτια», την υπεύθυνη διαχείριση των αποβλήτων, την ανακύκλωση και τη βέλτιστη διαχείριση της κατανάλωσης νερού, ενώ ταυτόχρονα λαμβάνει συνεχώς μέτρα εφαρμόζοντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας.
Το portfolio της bluegr Hotels and Resorts αριθμεί τρία resorts στην Κρήτη, το Minos Beach Αrt Ηotel, το Minos Palace Ηotels & Suites και το Candia Park village, στον Άγιο Νικόλαο, το Life Gallery Athens, το boutique ξενοδοχείο των 5 αστέρων που βρίσκεται στην Εκάλη και φιλοξενεί κατά βάση ταξιδιώτες που επισκέπτονται στην Αθήνα για επαγγελματικούς λόγους και το Sunprime Miramare στη Ρόδο. Φέτος μάλιστα οι πληρότητες ξεπέρασαν το 80% ενώ ευοίωνες είναι οι προοπτικές για την επόμενη χρονιά.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr