Για τις προκλήσεις αναφορικά με την επικοινωνία στον τομέα της ενεργειακής βιομηχανίας, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον και σε μια περίοδο που κανονικότητα είναι η διαχείριση διαδοχικών κρίσεων μίλησε η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Marketing της MYTILINEOS Φιλιώ Λαναρά.
Σημείωσε πως η MYTILINEOS καθώς διαθέτει μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων, πολλά και διαφορετικά αντικείμενα, σε 32 χώρες και στις πέντε ηπείρους, έχει ως επίκεντρο την επικοινωνία των μηνυμάτων της προς όλα τα κοινά, ως βασικό συστατικό που προσθέτει τη δική του αξία στην ανάπτυξη της εταιρείας και των ανθρώπων της.
Στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η κοινή γνώμη αν και έχει υψηλή πρόσβαση στην πληροφορία, ταυτόχρονα αυτή φθάνει με πολύ «θόρυβο» και χειραγώγηση, που το μήνυμα μπορεί να φτάνει ιδιαίτερα στρεβλωμένο στον τελικό δέκτη, εξαιτίας της εκτεταμένη διασποράς και των fake news. Πρόσθεσε πως η βιωσιμότητα, η τεχνολογία και η καινοτομία, ο σεβασμός στην ιδιωτικότητα, η συμπερίληψη και η ποικιλομορφία, δεν είναι απλώς νέες έννοιες, αλλά βασικά συστατικά της σύγχρονης επικοινωνίας, τα οποία θα πρέπει όχι απλώς να λαμβάνονται υπόψη, αλλά να αποτελούν πυξίδα στον τρόπο που επικοινωνούν οι εταιρείες.
Υπογράμμισε ότι το περιεχόμενο είναι το «άγιο δισκοπότηρο» της επικοινωνίας, που θα πρέπει να φτάνει σε όλα τα κοινά μας. Παράθεσε δε ως παράδειγμα καλής πρακτικής το NetZero Summit που πραγματοποίησε το 2021 η MYTILINEOS, όταν έννοιες όπως το ESG ήταν ακόμα άγνωστες. Η MYTILINEOS έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία και μία από τις πρώτες βιομηχανίες στον κόσμο που δεσμεύτηκε να ελαχιστοποιήσει το ανθρακικό της αποτύπωμα, φιλοδοξώντας να μειώσει τις συνολικές άμεσες και έμμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά τουλάχιστον 30% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019, ενώ μέχρι το 2050 δεσμεύθηκε να επιτύχει ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα στο σύνολο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας.
Και κατέληξε: «Δουλεύουμε, δημιουργούμε, προσφέρουμε, ενώ επιχειρούμε να καινοτομούμε και στην επικοινωνία. Δεν μένουμε ακίνητοι, συνεχώς εφευρίσκουμε τρόπους να φτάνουμε στα κοινά μας. Σε ένα ρευστό περιβάλλον, συνεχώς μεταβαλλόμενο που η πληροφορία είναι διάχυτη, που οι αλλεπάλληλες κρίσεις δοκιμάζουν τις αντοχές μας, τα fake news είναι έτοιμα να κατασπαράξουν την αλήθεια, το ερώτημα είναι αν υπάρχει τρόπος οι εταιρείες να ανταποκριθούν σε αυτό το περιβάλλον; Ναι, με διαφάνεια, σεβασμό στα κοινά μας και τα προσωπικά δεδομένα, ευρηματικότητα και πάθος γι’ αυτό που κάνουμε: να επικοινωνούμε».
Από την πλευρά του, ο Corporate Communications Manager της Hellas Gold κ. Γεράσιμος Μονοκρούσος, κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομική στην επικοινωνιακή στρατηγική της εταιρίας τα τελευταία χρόνια και χρησιμοποιώντας υπαρκτά παραδείγματα, υπογράμμισε τη σημασία που διαδραματίζει η εταιρική επικοινωνία σε μια εξορυκτική βιομηχανία, με άμεσο αντίκτυπο τόσο σε εταιρικό, όσο και σε κλαδικό επίπεδο, καθώς αφορά μια δραστηριότητα που γίνεται συνήθως απομακρυσμένα, πολλές φορές σε υπόγεια μεταλλεία, με την οποία το ευρύ κοινό δεν είναι μεν εξοικειωμένο, από την οποία ωστόσο προκύπτουν οι βασικές πρώτες ύλες για μια σειρά προϊόντων και εφαρμογών που αφορούν την καθημερινότητα όλων.
Ειδικότερα αναφέρθηκε στη σημασία της νέας επενδυτικής συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικός Χρυσός και της κυβέρνησης που έθεσε την επένδυση των μεταλλίων Κασσάνδρας ξανά σε βιώσιμη τροχιά, διαφυλάττοντας παράλληλα τα συμφέροντα του δημοσίου και των τοπικών κοινωνιών, ενώ παρουσίασε μια εμπνευσμένη καμπάνια επικοινωνίας για τη σημασία των ορυκτών πρώτων υλών στις ζωές όλων μας και στην εφαρμογή τους σε διάφορους τομείς όπως η ιατρική, η τεχνολογία, η κοσμετολογία, η αεροπλοΐα, η φαρμακοβιομηχανία κ.α.
Ιδιαίτερα ήταν η αναφορά του στα εμβληματικά έργα περιβαλλοντικής αποκατάστασης που η εταιρία πραγματοποίησε από την πρώτη κιόλας στιγμή όταν ανέλαβε τον έλεγχο των μεταλλίων Κασσάνδρας, σε διάφορες περιοχές στην Ολυμπιάδα, όπου μέσω μιας επένδυσης ύψους 120 εκ δολαρίων, απομακρύνθηκαν 3 εκ. τόνοι μεταλλευτικών καταλοίπων προγενέστερης μεταλλευτικής δραστηριότητας, αποδεικνύοντας στην πράξη με τον πλέον εμφατικό τρόπο τη διαφοροποίηση της Ελληνικός Χρυσός με τις πρακτικές των προηγούμενων ετών, στον τομέα της διαχείρισης των μεταλλευτικών καταλοίπων.
Τέλος προχώρησε σε μια σύντομη αναφορά στην έως σήμερα κοινωνική συνεισφορά της εταιρίας στον τοπική κοινωνικά και ιδιαίτερα στο Δήμο Αριστοτέλη, όπου έχοντας επενδύσει έως τώρα 25εκ ευρώ σε έργα κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα και ευρισκόμενη σε συνεχή κοινωνικό διάλογο η Ελληνικός Χρυσός φιλοδοξεί να αποτελεί έναν υπεύθυνο εταιρικό πολίτη της κοινωνίας μέσα στην οποία δραστηριοποιείται, ενώ βάσει της νέας επενδυτικής συμφωνίας, πρόκειται να επενδυθούν επιπλέον 70 εκ. ευρώ τα επόμενα 25 έτη.
Ο Δημήτρης Ράπτης, Project Lead του νέου διαδικτυακού κόμβου RAWMATHUB.GR, κατά την παρουσίαση του αναφέρθηκε στην αξιακή αλυσίδα των raw materials στην εποχή των ψηφιακών πρακτικών ενημέρωσης, επικοινωνίας και δικτύωσης.
Αρχικά στάθηκε στο γεγονός ότι η επικοινωνία δεν αποτελούσε κατά το παρελθόν προτεραιότητα των συναφών με τον κλάδο των ορυκτών πρώτων υλών εταιρειών. Όμως η μεταστροφή της επιχειρηματικής, ακαδημαϊκής και καταναλωτικής κοινότητας προς τις ψηφιακές υπηρεσίες, καθιστά πλέον αναγκαίο το σχεδιασμό, υλοποίηση και συνεχή βελτιστοποίηση της ψηφιακής παρουσίας των επιχειρήσεων. Αυτό ακριβώς το κενό έρχεται να καλύψει το RAWMATHUB.GR, αποτελώντας one-stop ενημερωτικό κόμβο για το σύνολο της αξιακής αλυσίδας των raw materials, φέρνοντας το "οικοσύστημα" των ορυκτών πρώτων υλών στο προσκήνιο και προσφέροντας ποικίλες, καινοτόμες, ψηφιακές υπηρεσίες επικοινωνίας, ενημέρωσης, προβολής και δικτύωσης για τον κλάδο των ορυκτών πρώτων υλών.
Ο κ. Ράπτης έκανε ιδιαίτερη μνεία στο ημερολόγιο εκδηλώσεων που προσφέρει το RAWMATHUB.GR στους αναγνώστες του όπου συγκεντρώνονται, σε ένα σημείο, οι εκδήλώσεις τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό(συνέδρια, ημερίδες, webinars, εκθέσεις, κ.α) που αφορούν τον κλάδο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr