Τα ανωτέρω προκύπτουν από τα συμπεράσματα του Φθινοπωρινού AHK World Business Outlook που διενήργησε, τον Νοέμβριο, η Κεντρική Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων Γερμανίας (DIHK), με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο να συνδράμει στην έρευνα συγκεντρώνοντας σχετικό υλικό από την Ελλάδα.
Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα και σε ό,τι αφορά ειδικότερα την Ελλάδα, οι 7 στις 10 εταιρείες γερμανικών συμφερόντων με παρουσία στη χώρα αισιοδοξούν για την πορεία των οικονομικών μεγεθών τους, οι 5 στις 10 προτίθενται να προβούν σε προσλήψεις νέων συνεργατών, ενώ οι περισσότερες εξ αυτών ανησυχούν για τις τιμές των εμπορευμάτων, το κόστος ενέργειας και την εξέλιξη της ζήτησης.
Αναλυτικότερα, τα βασικότερα συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:
- Το 52% των εταιρειών δήλωσαν ότι η οικονομική τους θέση είναι φέτος καλύτερη και το 42% ότι κινείται σε σταθερά επίπεδα.
- Το 73% των εταιρειών αισιοδοξούν για τη γενικότερη εξέλιξη των μεγεθών τους και το 50% των εταιρειών αισιοδοξούν για την πορεία που θα έχει η οικονομία.
- Το 61% των εταιρειών δήλωσαν ότι αναμένουν αύξηση των επενδύσεών τους στην Ελλάδα και το 35% εκτίμησαν ότι θα διατηρήσουν σταθερή την επενδυτική τους θέση.
- Το 46% των εταιρειών προέβλεψαν ότι θα αυξήσουν τις θέσεις εργασίας και το 52% ότι θα τις διατηρήσουν σταθερές.
- Οι τιμές των εμπορευμάτων (50%), το κόστος ενέργειας (44,2%), οι συνθήκες πλαισίου της οικονομικής πολιτικής (40,4%), η εξέλιξη της ζήτησης (36,5%) και η έλλειψη δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας (28,8%) αποτελούν, για τους ερωτηθέντες, τους πέντε βασικούς κινδύνους για την οικονομική ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων.
- Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (64,7%), τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού (49%), η ακύρωση των εμπορικών εκθέσεων (39,2%), οι αναβολές σε επενδυτικά project (39,2%) και η μειωμένη ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες (27,5%) αποτελούν, για τους συμμετέχοντες στην έρευνα, τις μεγαλύτερες επιπτώσεις της πανδημίας στην αγορά.
- Το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν έχουν προβεί σε καμία προσαρμογή της αλυσίδας εφοδιασμού, το 36,5% αναζήτησαν νέους ή πρόσθετους προμηθευτές, ενώ το 15,4% προέβησαν σε αλλαγές ή συντομεύσεις των διαδρομών παράδοσης.
- Το 84,2% των ερωτηθέντων ανέδειξαν την αξιοπιστία ως τον σημαντικότερο παράγοντα επιλογής νέων προμηθευτών, το 68,4% την ποιότητα του προϊόντος, το 63,2% τη σχέση της τιμής προς την απόδοση και το 36,8% τη γεωγραφική θέση του προμηθευτή.
Ο Γενικός Διευθυντής και Μέλος του Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της ανωτέρω έρευνας δήλωσε ότι «το 2022 προδιαγράφεται, επενδυτικά, ως μια ακόμη παραγωγική χρονιά, με τις γερμανικές επιχειρήσεις να ενισχύουν την κεφαλαιακή τους παρουσία στην Ελλάδα, αλλά και τις θέσεις εργασίας που υποστηρίζουν. Η σταδιακή επιστροφή της αγοράς στην «κανονικότητα» δημιουργεί συνθήκες βελτίωσης των προσδοκιών, που ήδη καταγράφονται συνολικά στην έρευνα του DIHK, αλλά και ειδικότερα στην Ελλάδα, η οποία διατηρεί την «ψήφο εμπιστοσύνης» των Γερμανών επενδυτών» υπογράμμισε ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, για να προσθέσει ότι «από τα στοιχεία της έρευνας καθίσταται ξεκάθαρο πως κατά το 2022 θα πρωταγωνιστήσουν όσες εταιρείες επενδύουν συστηματικά στην αξιοπιστία τους και στην ποιότητα των προϊόντων τους, έχοντας παράλληλα διαμορφώσει την καλύτερη δυνατή σχέση τιμής προς την ποιότητα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr