Είναι δεδομένο πλέον πως το Influencer Marketing συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, παρά τις πρώτες ανησυχίες ότι η πανδημία της Covid-19 θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο. Σύμφωνα με την έκθεση του Influencer Marketing Hub για το 2021, το 90% των ερωτηθέντων επιβεβαίωσαν την αποτελεσματικότητα του Influencer Marketing, αφού όπως υποστηρίζουν, εξελίσσεται και γίνεται ολοένα και πιο ουσιαστικό κομμάτι κάθε καμπάνιας επικοινωνίας. Δεν αποτελεί έκπληξη άλλωστε, το γεγονός ότι το 63% των marketeers, εξέφρασε σχέδια να αυξήσει τους προϋπολογισμούς του για Influencer Marketing το 2021.
Στις μέρες μας, τα brands έχουν περισσότερες ευκαιρίες για να συνδεθούν με το κοινό-στόχο τους, μέσω εμπνευσμένων δημιουργών περιεχομένου, ωστόσο, το να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά, με τον κλάδο να εξελίσσεται και μεταμορφώνεται συνέχεια, μπορεί συχνά να μοιάζει με αγώνα δρόμου ενάντια στον χρόνο. Η ομάδα της Action Global Communications αναδεικνύει τις πιο σημαντικές τάσεις αυτής της περιόδου.
Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ως πλατφόρμα για e-shops και ευκαιρίες συνεργασίας με influencers
Αν υπάρχει μια μεγάλη τάση που βρίσκεται στο προσκήνιο αυτή τη στιγμή, είναι οι αγορές μέσω social media. Tο εμπόριο στα social media (social commerce) – δηλαδή η διαδικασία πώλησης προϊόντων απευθείας από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης – αναπτύσσεται εντυπωσιακά γρήγορα. Σκεφτείτε μόνο τον τρόπο με τον οποίο μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram και πιο πρόσφατα το TikTok με τη νέα του λειτουργία αγορών, δίνουν στους χρήστες την ευκαιρία να αγοράσουν κάτι που τους τραβάει την προσοχή, χωρίς να αποσυνδεθούν καν από την εφαρμογή. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα προβάλλουν διαρκώς τα προϊόντα που λανσάρονται και διαφημίζουν τις προσφορές της εταιρείας τους. Σύμφωνα με το Facebook for business, 130 εκατομμύρια χρήστες του Instagram πατάνε σε μια τουλάχιστον ανάρτηση σε μηνιαία βάση για να μάθουν περισσότερα για κάποιο προϊόν. Με τις online πωλήσεις να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι τωνInfluencer Marketing campaigns, τα brands, για να κερδίσουν το μέγιστο από τις συνεργασίες τους, θα πρέπει να στοχεύσουν στους κατάλληλους δημιουργούς περιεχομένου που θα βοηθήσουν στην άμεση πώληση προϊόντων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Αλλαγές σε πλατφόρμες, επιρροή και δημοφιλία
Μπορεί το Instagram να παραμένει η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που προτιμάται για καμπάνιες Influencer Marketing, ο αριθμός όμως των brands που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα στην πραγματικότητα έχει μειωθεί από 80% το 2020 σε 67% το 2021 (Influencer Marketing Hub). Καθώς η πανδημία επηρέασε δισεκατομμύρια ανθρώπων σε όλον τον κόσμο, το TikTok, η νέα άφιξη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, έγινε η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις το 2020 (689 εκατομμύρια παγκόσμιοι ενεργοί χρήστες καταγράφηκαν τον Ιανουάριο του 2021). Οι influencers συμμετείχαν κι εκείνοι ευρέως στο ρεύμα της εποχής, συνεργαζόμενοι μεbrands για χορηγούμενες αναρτήσεις και διαφημίσεις μέσω ελκυστικών βίντεο μικρής διάρκειας που κάνουν θραύση στην Gen Z. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Business Insider τονίζει πως το TikTok είναι πλέον η δεύτερη σημαντικότερη πλατφόρμα για το influencer marketing το 2021. Μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις όμως, είναι το Twitch - μία πλατφόρμα streaming που αυτή τη στιγμή κατατάσσεται ακριβώς πίσω από το Netflix, την Apple και την Google ως η τέταρτη πιο δημοφιλής πλατφόρμα live streaming στον κόσμο (9 εκατ. streamers στο Twitch το 2021 σε σύγκριση με 3,6 εκατ. το 2019). Πλέον δεν είναι μόνο μια πλατφόρμα που εξειδικεύεται στα παιχνίδια, μπορείτε να βρείτε σχεδόν τα πάντα στο Twitch, από μαγειρική μέχρι παρουσιάσεις έργων τέχνης. Ως brandμπορείτε να αξιοποιήσετε τη δύναμη αυτής της αναπτυσσόμενης νέας πλατφόρμας προς όφελός σας. Το πιο σημαντικό είναι ότι θα κάνετε κάτι διαφορετικό και αν βρείτε τους κατάλληλους streamers για να προωθήσουν το προϊόν σας, θα προσελκύσετε ένα νέο κοινό πριν από τους ανταγωνιστές σας. Ξεχάστε πια τα στημένα βίντεο ή εικόνες, με τη ζωντανή μετάδοση το περιεχόμενο μοιάζει και είναι πολύ πιο αληθινό για το κοινό-στόχο σας.
Οι micro και nano influencers γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία
Η ζήτηση για αυθεντικό περιεχόμενο αυξάνεται στις μέρες μας και οι καταναλωτές επηρεάζονται πιο δύσκολα από διασημότητες με μεγάλη απήχηση. Όμως, εμπνέονται πολύ πιο εύκολα από άτομα που αισθάνονται πιο οικεία και τα οποία μπορούν να εμπιστευτούν. Φυσικά, οι διάσημοι influencers θα έχουν πάντα σημαντική δύναμη, αλλά έρευνες δείχνουν ότι συχνά οι micro-influencers είναι αυτοί που έχουν τα υψηλότερα ποσοστά engagement. Συνήθως εστιάζουν σε συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και θεωρούνται πολύτιμοι καθοδηγητές γνώμης, είτε πρόκειται για μόδα, υγεία, ομορφιά, ταξίδια ή οτιδήποτε άλλο. Η διαφορά μεταξύ των ποσοστών engagementτων micro-influencers και των mega-influencers είναι αξιοσημείωτη στο TikTok. Σύμφωνα με έρευνα της Statista αναφορικά με το ποσοστό engagement των influencers του TikTok παγκοσμίως το 2020, οι micro-influencers στην πλατφόρμα επιτυγχάνουν ποσοστά σχεδόν 18%, ενώ οι mega-influencers φτάνουν το 13%. Από την άλλη πλευρά, οι nano-influencers (μια σχετικά νέα κατηγορίαinfluencer) τείνουν να έχουν ακόμη μικρότερο κοινό, αλλά συχνά μοιράζονται ακόμη πιο αυθεντικό περιεχόμενο και μπορεί να έχουν ισχυρή επιρροή σε μια πολύ συγκεκριμένη κοινότητα. Η συνεργασία με micro και nano-influencers μπορεί να αξιοποιήσει τη δύναμη των ισχυρών δεσμών με ένα συγκεκριμένο κοινό-στόχο, ενώ παράλληλα να είναι και πιο φιλική για τον προϋπολογισμό του Influencer Marketing!
Το βίντεο κυριαρχεί
Μπορεί να ακούγεται ξεπερασμένο, αλλά το βίντεο ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ο καλύτερος και αποτελεσματικότερος τρόπος αλληλεπίδρασης με το κοινό. Οι σύγχρονοι καταναλωτές εστιάζουν την προσοχή τους για πολύ μικρό διάστημα και η αυξανόμενη δημοτικότητα του περιεχομένου βίντεο δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Η Cisco έχει προβλέψει ότι μέχρι το 2022, τα online βίντεο θα αποτελούν πάνω από το 82% της συνολικής κίνησης στο διαδίκτυο για τους καταναλωτές, ποσοστό 15 φορές υψηλότερο από ό,τι το 2017. Mια πρόσφατη έρευνα της Biteable σχετικά με την κατάσταση του μάρκετινγκ βίντεο τόνισε ότι το 74% των marketeers θεωρεί ότι το βίντεο έχει καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με τις στατικές εικόνες, ενώ το 68% των marketeers δηλώνει ότι το βίντεο αποδίδει περισσότερο και από τις διαφημίσεις της Google. Τα στατιστικά στοιχεία των καταναλωτών είναι επίσης αποκαλυπτικά: το 66% των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμά να παρακολουθήσει ένα σύντομο βίντεο για να μάθει περισσότερα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, ενώ μόνο το 18% θα προτιμούσε να διαβάσει ένα άρθρο, μία ιστοσελίδα ή μια ανάρτηση που βασίζεται σε κείμενο (Elite Content Marketer). Δίνοντας προτεραιότητα στο βίντεο έναντι των στατικών εικόνων στις καμπάνιες Influencer Marketing, μπορείτε να ενισχύσετε το μήνυμά σας, δημιουργώντας παράλληλα ταχύτερους και πιο αποτελεσματικούς δεσμούς με το κοινό-στόχο σας. Και μετά την εισαγωγή του Instagram Reels, της απάντησης του Facebook στο TikTok, και των YouTube Shorts βλέπουμε πλέον να μοιράζεται περισσότερο περιεχόμενο βίντεο από ποτέ.
Μακροπρόθεσμες συνεργασίες & συμφωνίες βάσει επιδόσεων
Οι μεμονωμένες χορηγούμενες αναρτήσεις μειώνονται όλο και περισσότερο, καθώς γίνεται σαφές ότι ακόμη και οι influencers με ένα εξαιρετικά αφοσιωμένο κοινό δεν μπορούν να πετύχουν θαύματα με μία μόνο ανάρτηση. Φυσικά, τα brands θα πρέπει να επιδιώκουν τη σύναψη εκτεταμένων συνεργασιών με συγκεκριμένους influencers για μακροπρόθεσμα έργα. Συνιστούμε αρκετές αναρτήσεις σε ένα φάσμα μερικών μηνών για να επιτευχθεί ο μέγιστος αντίκτυπος. Παράλληλα, έρχεται και η τάση του Influencer Marketing που βασίζεται στην απόδοση και τις αυξημένες προσδοκίες σχετικά με το τι μπορούν να επιτύχουν οι influencers. Τα brands πλέον δημιουργούν συμβόλαια με βάση την απόδοση πριν προβούν σε μια επένδυση και θα πρέπει να αναμένουν συγκεκριμένα παραδοτέα αποτελέσματα (είτε πρόκειται για κλικ-views, είτε για πωλήσεις κ.λπ.), ενώ οι influencers με τη σειρά τους συνεργάζονται στενότερα με τις εταιρείες κατά τον σχεδιασμό των εκστρατειών, ώστε να διαμορφώσουν τις πιο γόνιμες συνεργασίες και για τα δύο μέρη.
Ο εργαζόμενος ως influencer
Kάτι που μπορεί να μην σας έρχεται αμέσως στο μυαλό όταν σκέφτεστε το InfluencerMarketing, είναι η χρήση των ίδιων των υπαλλήλων σας ως τους μεγαλύτερουςinfluencers ή υποστηρικτές σας. Καθώς τόσο η τάση των micro-influencer, όσο και η ζήτηση για πιο αυθεντικό περιεχόμενο αυξάνεται, ορισμένες εταιρείες πλέον στρέφονται προς τα έσω. Εξάλλου, κανείς δεν γνωρίζει το προϊόν σας τόσο καλά όσο οι ίδιοι οι υπάλληλοί σας. Και είναι πιθανό να δούμε περισσότερες εταιρείες να χρησιμοποιούν τους ίδιους τούς τους υπαλλήλους ως influencers στο εγγύς μέλλον. Είναι μία τάση, που χρησιμοποιείται εδώ και καιρό από καινοτόμες εταιρείες, όπως η Dell και η Starbucks, αξιοποιώντας τα ενδιαφέροντα και την αφοσίωση των υπαλλήλων τους και χρησιμοποιώντας το προσωπικό τους ως υποστηρικτές του brand τους. Εξετάστε το ενδεχόμενο να δημιουργήσετε περιεχόμενο με γνώμονα τους υπαλλήλους σας, αφήνοντας το κοινό να ρίξει μια ματιά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας σας ή να μοιραστείτε τους τρόπους με τους οποίους οι ίδιοι οι υπάλληλοί σας χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, ως έναν εναλλακτικό τρόπο ενίσχυσης της αναγνωρισιμότητας του brand και της δημιουργίας δεσμών με τους πελάτες-καταναλωτές.
Το Influencer Marketing προσφέρει ατελείωτες δυνατότητες για να αυξήσετε την επιρροή σας, αλλά πολύ συχνά τα brands μπλέκονται σε μια σειρά από προκλήσεις, καθώς παραβλέπουν κρίσιμες πληροφορίες και στερούνται τα βασικά εργαλεία και την καθοδήγηση που θα τους βοηθήσουν να υλοποιήσουν την πιο επιτυχημένη και αποτελεσματική καμπάνια InfluencerMarketing.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr