Η ικανότητα μιας επιχείρησης να ανταποκρίνεται επαρκώς σε καταστάσεις κρίσης μπορεί να της επιτρέψει να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία, αξιοποιώντας την στο έπακρο. Σύμφωνα με τον Steven Callander, καθηγητή πολιτικής οικονομίας στο Stanford Graduate School of Business, «ο στόχος για μια επιχείρηση είναι να χειριστεί την κρίση ως πρόβλημα διαχείρισης» και «να ευδοκιμήσει ερχόμενη στο επίκεντρο». Υπό το πρίσμα της πανδημίας, οι αποφάσεις ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκες. Οι οργανισμοί έπρεπε να λάβουν υπόψη τους εξωτερικούς παράγοντες - lockdown, νέες υγειονομικές απαιτήσεις, ριζικά αλλαγμένο τρόπο ζωής - και τις επιχειρηματικές τους δυνατότητες.
Εκτός από την κυκλοφορία νέων προϊόντων και υπηρεσιών (29%), ως ενεργή απάντηση στην κρίση, ένας στους πέντε οργανισμούς εισήλθε σε νέους επιχειρηματικούς τομείς (21%). Για εταιρείες στους τομείς των εκδηλώσεων, της ψυχαγωγίας, της τέχνης και του πολιτισμού, ή ακόμη και σε τομείς της υγειονομικής περίθαλψης, αυτό μπορεί να σημαίνει την καθιέρωση ψηφιακής εναλλακτικής λύσης για τις φυσικές προσφορές τους. Για καταστήματα ή εστιατόρια – η είσοδος σε διαδικτυακές πωλήσεις και η παράδοση προϊόντων κατ’ οίκον. Για κατασκευαστές – η παραγωγή μασκών, απολυμαντικών και άλλων ιατρικών αξεσουάρ ή προϊόντων για άνεση στο σπίτι.
Μεταξύ άλλων μέτρων κατά της κρίσης, αναμενόμενα το πιο συνηθισμένο, ήταν να επιτρέπεται σε όλους ή τους περισσότερους υπαλλήλους να εργάζονται εξ αποστάσεως (46%). Ωστόσο, η πλειονότητα των αποφάσεων στόχευε ακόμη στη βελτιστοποίηση των δαπανών: οι οργανισμοί εισήγαγαν περικοπές προϋπολογισμού (38%), μειωμένους μισθούς ή ώρες εργασίας (35%), εκτροπή προϋπολογισμών ή διακοπή επενδυτικών σχεδίων (30%). Μία στις δέκα εταιρείες έπρεπε να λάβει κρίσιμα μέτρα όπως απολύσεις υπαλλήλων (12%) ή να σταματήσει να πληρώνει λογαριασμούς (11%).
«Αν και κάποιες αποφάσεις ήταν δύσκολες, δεν παύουν να ήταν και απαραίτητες. Τώρα, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι η συνολική αίσθηση για τα αποτελέσματα της πανδημίας είναι κάπως θετική για τις μικρές εταιρείες: τα δύο τρίτα (63%) συμφωνούν ότι οι επιχειρήσεις τους ανταποκρίθηκαν καλά στην παγκόσμια πρόκληση. Τα διδάγματα που θα αντληθούν θα τις βοηθήσουν τώρα να προετοιμαστούν καλύτερα για μελλοντικές προκλήσεις, να βελτιώσουν το τρέχον επενδυτικό σχέδιο και διαδικασίες, να δοκιμάσουν νέα πράγματα με τόλμη και να γίνουν πιο ψηφιακές. Πιστεύω επίσης ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που ξεκίνησαν ως απάντηση θα παραμείνουν επίκαιρα επειδή οι περιορισμοί κατά της COVID-19 εξακολουθούν να ισχύουν και οι άνθρωποι συνεχίζουν να ακολουθούν τις ψηφιακές συνήθειες που επιτεύχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας», σχολιάζει ο Andrey Dankevich, Senior Product Marketing Manager στην Kaspersky.
Για τις εταιρείες που θέλουν να αποκτήσουν περισσότερες τεχνολογικές γνώσεις και να είναι πιο ασφαλείς στον ψηφιακό κόσμο, η Kaspersky παρουσίασε την πλατφόρμα Cybersecurity on a Budget με δωρεάν οδηγούς για τον τρόπο εξοικονόμησης σε διαδικτυακά εργαλεία, επικοινωνία με πελάτες, προστασία ευαίσθητων δεδομένων και πολλά άλλα.
Για να ανακαλύψετε περισσότερα ευρήματα για τη λειτουργία μικρών επιχειρήσεων, διαβάστε ολόκληρη την έκθεση εδώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr