Υπενθύμισε δε, ότι το Υπερταμείο, το οποίο δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, ήταν αυτό το οποίο διαμόρφωσε το πλαίσιο λειτουργίας για τις ΔΕΚΟ του χαρτοφυλακίου του σύμφωνα με τους κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης.
Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι από τα πρώτα χρόνια της κρίσης υπήρχε η συζήτηση για την τεράστια ακίνητη δημόσια περιουσία που θα έπρεπε να αξιοποιηθεί, αλλά τελικά πολύ λίγο προχώρησε αυτή η αξιοποίηση. Το Υπερταμείο σχεδιάζει να είναι πιο ενεργός μέτοχος στις εταιρείες του, να ασχολείται συστηματικά με αυτές, να συντελεί στην επίλυση των προβλημάτων τους σε συνεργασία με τις Διοικήσεις τους. Το νέο στρατηγικό του σχέδιο που θα καταρτιστεί το επόμενο διάστημα, θα έχει το πλάνο για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας ακίνητης περιουσίας από τις θυγατρικές του.
Ανέφερε δε ότι εκτός από την ΕΤΑΔ, η οποία έχει το μεγαλύτερο τμήμα του Real Estate του χαρτοφυλακίου, υπάρχουν και άλλες εταιρείες όπως η ΓΑΙΑΟΣΕ με το Θριάσιο και το Στρατόπεδο Γκόνου.
Συνεπώς, ως μητρική εταιρεία τους, το Υπερταμείο θέλει να προσεγγίσει τη στρατηγική για την ακίνητη περιουσία της χώρας μέσα από μία 360 προοπτική, ώστε να εξεταστούν οι συνέργειες που μπορεί να υπάρξουν μεταξύ των θυγατρικών και αυτό με τη σειρά του συνδέεται και με το κομμάτι των επενδύσεων στον τουρισμό, καθώς πολλά από αυτά τα ακίνητα είναι τουριστικά, αλλά και με επενδύσεις σε βασικές υποδομές.
Ο κ. Δημητριάδης αναφέρθηκε και στο ΤΑΙΠΕΔ όπου η νέα Διοίκηση καλείται να προχωρήσει πολύ σοβαρά θέματα στο θέμα της επένδυσης του Ελληνικού, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, μια πολύ βασική υποδομή της χώρας και την επιτάχυνση για την ΔΕΠΑ Υποδομών, για την οποία όπως τόνισε «θα προσπαθήσουμε να έχουμε πρόοδο πολύ σύντομα». Για όλο αυτό το χαρτοφυλάκιο που προαναφέρθηκε, το Υπερταμείο θα εξετάσει τη δυνατότητα συνεργειών και για αυτό τον λόγο το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έχει μία νέα σύνθεση που υπηρετεί αυτό το σκοπό.
Κλείνοντας την εισαγωγική του τοποθέτηση επισήμανε ότι «τελικά θα κινηθούμε (το Υπερταμείο), ώστε να αναδείξουμε ότι είμαστε εδώ και θα είμαστε χρήσιμοι για να φέρουμε ανάπτυξη σε πρακτικό επίπεδο και να έχουμε ικανοποιημένους επενδυτές για να επενδύσουν ακόμα περισσότερο».
Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε ο κ. Δημητριάδης τοποθετήθηκε πιο αναλυτικά σε μια σειρά από θέματα όπου δραστηριοποιείται σήμερα το Υπερταμείο.
Για την αξιοποίηση των ακινήτων της ΕΤΑΔ, εξήγησε «στο χαρτοφυλάκιό της πάνω από 70.000 τίτλοι ιδιοκτησίας για ακίνητα τα οποία πρέπει να ωριμάσουν. Έχουν γίνει ήδη κάποια βήματα αλλά το ζητούμενο σήμερα είναι να επιταχυνθεί η διαδικασία. Από την άλλη πλευρά, τόνισε, η ΕΤΑΔ διαθέτει κάποιες επιχειρηματικές μονάδες, όπως είναι το Χιονοδρομικό Κέντρο του Παρνασσού, τις οποίες πρέπει να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο και εξετάζουμε διάφορες ιδέες σχετικά. Ταυτόχρονα, πρέπει να θέσουμε ESG κριτήρια, ούτως ώστε η αξία που δημιουργείται να είναι προς όφελος όλης της κοινωνίας, και ιδιαίτερα των τοπικών κοινωνιών. Άρα, επιδιώκουμε και μεγιστοποίηση της αξίας των assets που έχουμε και, παράλληλα, της προσφοράς τους προς την κοινωνία. Θέλουμε, δηλαδή, να πάμε από ένα Υπερταμείο που είναι απλώς asset manager σε ένα Fund, όπως τα αντίστοιχα του εξωτερικού».
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια: Βρισκόμαστε στη διαδικασία επιλογής του συμβούλου ο οποίος θα μας βοηθήσει στα τεχνικά, νομικά και οικονομικά θέματα της αξιοποίησης για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε, ξεκινώντας από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που έχει αναπτύξει μια σημαντική δυναμική και γι’ αυτό πρέπει να κινηθούμε γρήγορα. Επίσης, εξετάζουμε την εμπειρία από το παρελθόν για να δούμε πως θα προχωρήσουμε στην αξιοποίηση των 22 νέων αεροδρομίων, καθώς όλοι βλέπουμε σήμερα τη διαφορά που υπήρξε στα 14 αεροδρόμια που έχουν ήδη προχωρήσει. Ο στόχος μας είναι και τα υπόλοιπα 22 να φτάσουν στο ίδιο επίπεδο και να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους επισκέπτες.
Μίλησε, τέλος, για την Διώρυγα της Κορίνθου, ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του Υπερταμείου, που μπορεί να εξελιχθεί σε ένα τουριστικό landmark destination και να συμβάλει στην ανάπλαση της περιοχής, σε συνεργασία πάντα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών, έχει αναλάβει να αποκαταστήσει τις ζημιές που έχει υποστεί η διώρυγα, και θα το κάνει σωστά για να λειτουργεί η Διώρυγα με ασφάλεια στο μέλλον.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr