Κάποιοι θεωρούν ότι τα Carrefour μπορεί να γίνουν τα νέα Zara και τα Lidl τα νέα Supreme ─ τα sneakers της Supreme αποτελούν είδωλο του κόσμου του skateboarding και της hip-hop σε ολόκληρο τον κόσμο. Γιατί όπως και προηγουμένως με τα Supreme, έτσι και σήμερα στις πόρτες των Lidl οι πελάτες σχηματίζουν ουρές για να αγοράσουν ένα ζευγάρι sneakers.
Η αλυσίδα Lidl ξεπέρασε την αντίστοιχη σουηδική H&M με περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια προϊόντα. Για να δημιουργήσει την εικόνα της ως fashion brand και όχι απλά ως ένα σουπερμάρκετ, η Lidl υιοθέτησε τη στρατηγική που ονομάζεται drop culture, η οποία συνίσταται στο μάρκετινγκ πολύ μικρού αριθμού προϊόντων που χρησιμοποιούν το δικό της logo. Επομένως είναι η σπανιότητα αυτή που δίνει αξία στο προϊόν.
Αλλά δεν είναι μόνο τα Lidl και Carrefour οι αλυσίδες που έχουν φιλοδοξίες για τον χώρο της μόδας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο η αλυσίδα Salisbury έχει κατακτήσει την 7η θέση ανάμεσα στα fashion brands. Στην Ισπανία, όπου τα Carrefour λανσάρισαν πριν από έναν χρόνο τη σειρά Tex Responsabile, κατόρθωσαν να ξεπεράσουν τα Zara στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Πριν από χρόνια, η αλυσίδα Target στις ΗΠΑ πειραματίστηκε με τις πωλήσεις συλλογών που σχεδιάστηκαν από μεγάλα ονόματα του χώρου της μόδας, όπως ο Ζαν Πολ Γκοτιέ και η Βικτόρια Μπέκαμ.
Πιο πρόσφατα, η αλυσίδα Walmart συμφώνησε με τον σχεδιαστή Μπράντον Μάξγουελ να αναλάβει ως διευθυντής δημιουργικού, για το τμήμα της μόδας και των αξεσουάρ. Ο Μάξγουελ δήλωσε ότι αφού είχε ντύσει τη Λέιντι Γκάγκα και τη Μισέλ Ομπάμα, ήταν έτοιμος να ντύσει όλες και όλους στις ΗΠΑ. Για τον ίδιο, θα ήταν η εκπλήρωση ενός ονείρου να βοηθήσει στη γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα στον κόσμο της μόδας και στον κόσμο από τον οποίο προέρχεται.
Ο εκδημοκρατισμός της μόδας, διά των πωλήσεων σε αλυσίδες σουπερμάρκετ, είναι ένα ταχύτατα εξελισσόμενο φαινόμενο. Οι περιορισμοί μετακίνησης λόγω της πανδημίας συνεισέφεραν σε αυτό, αφού σε πολλές περιπτώσεις οι άνθρωποι είχαν τη δυνατότητα να μπορούν, σχεδόν αποκλειστικά, να μεταβαίνουν στα σουπερμάρκετ για τις προμήθειές τους.
Ωστόσο, οι πολύ υψηλοί αριθμοί πωλήσεων που εξακολουθούν να καταγράφονται σε παγκόσμια κλίμακα, υποδηλώνουν ότι η μόδα του σουπερμάρκετ, δεν αποτελεί απλά μία απάντηση στις έκτακτες περιπτώσεις που δημιούργησε η πανδημία. Το 2017, ο οίκος μόδας Balenciaga δημιούργησε μία μπλε δερμάτινη τσάντα, αξίας 2.000 ευρώ, αντιγράφοντας την τσάντα Frakta των Ikea. Η επίθεση που δέχτηκε από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν καταιγιστική και βασίζονταν στο σύνθημα «Yπάρχει μόνο μία Frakta και καμία δεν μοιάζει σε αυτήν. Και κοστίζει μόνο 0,99 σεντς».
Αγγελική Χρήστου
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύθηκε στο https://www.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr