Πιο συγκεκριμένα σκοπός της πρωτοβουλίας ήταν η υποστήριξη της γεωργίας και της κτηνοτροφίας, κομβικών τομέων για την ελληνική οικονομία, ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα ώστε να αναδειχθούν προϊόντα ως «πρεσβευτές» των περιοχών από όπου προέρχονται. «Όραμα που καθιστά την πρωτοβουλία καινοτόμα και πρωτοποριακή σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη της περιφέρειας και του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα» σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΑΡ.
Για την υλοποίησή της εφαρμόστηκαν σύγχρονες προσεγγίσεις καλλιέργειας, και επιστημονικές μέθοδοι γενετικής ταυτοποίησης και τεχνικών προώθησης στην αγορά με εστίαση σε 8 είδη τοπικά παραγόμενων προϊόντων που επιλέχθηκαν χάρη στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά και τη δυναμική τους. Αυτά ήταν το μέλι και τα μελισσοκομικά προϊόντα, οι ελιές και το ελαιόλαδο, τα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, τα φασόλια, τα καρποφόρα δένδρα, το πετιμέζι, οι πιπεριές και τα κτηνοτροφικά προϊόντα.
Η ΕΥΔΟΚΙΜΗ ΓΗ αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη, που ανέλαβε και τη διαχείριση του προγράμματος, ενώ ως φορείς υλοποίησης μετείχαν η Αμερικανική Γεωργική Σχολή (ΑΓΣ) και το Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Βιοεπιστημών (ΙΝΕΒ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Επενδύσεων του TAP και υλοποιήθηκε στις τρεις Περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός – Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία.
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε πάνω σε δύο άξονες, την εκπαίδευση/συμβουλευτική και τη γενετική και βιοχημική ανάλυση. Στο πρώτο σκέλος, η Αμερικανική Γεωργική Σχολή προσέφερε σε περισσότερους από 700 συμμετέχοντες ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα, καθώς και εξατομικευμένη συμβουλευτική σχετικά με τις βέλτιστες μεθόδους καλλιέργειας, την επεξεργασία και μεταποίηση των προϊόντων, καθώς και τις αρχές εμπορίας και διαφήμισης. Το ΙΝΕΒ από την πλευρά του, εφαρμόζοντας τεχνολογίες αιχμής από τα πεδία της γενετικής και της βιοχημείας, ανέλυσε εκατοντάδες δείγματα των αγροτικών προϊόντων, προσδιορίζοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητές τους. Με τον τρόπο αυτό, δημιούργησε μια «γενετική ταυτότητα» που αναδεικνύει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ξεχωριστών αυτών προϊόντων, υποστηρίζοντας παράλληλα την προστιθέμενη αξία τους – τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια του προγράμματος δημιουργήθηκε ένα υπερσύγχρονο τηλεπικοινωνιακό δίκτυο βασισμένο στην τεχνολογία LoRa (Long Range) σε περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός ΤΑΡ, οι οποίες προσφέρουν ψηφιακή διασύνδεση και απομακρυσμένη παρακολούθηση της πρωτογενούς παραγωγής, των εγκαταστάσεων τυποποίησης και μεταποίησης, αλλά και των μεταφορών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr