Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούν σήμερα βασικούς πυλώνες ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με τους ομιλητές της εκδήλωσης, βασικά συστατικά επιβίωσης της επιχείρησης στη ψηφιακή εποχή συνιστούν:
- η προσασμογή της ψηφιακής προβολής σε κάθε χώρα και αγοραστικό κοινό ξεχωριστά, ειδικά για τις εξαγωγικές εταιρίες,
- Η κατανόηση ότι δεν υπάρχει ένα ψηφιακό εργαλείο για όλες τις ανάγκες προβολής και ηλεκτρονικών πωλήσεων. Οι επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν τα κατάλληλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, influencers, μεγάλες ψηφιακές direct-to-consumer (D2C) ή τα ιδιόκτητα e-shop ανάλογα με τις ομάδες καταναλωτών που θέλουν να προσελκύσουν.
- η άριστη εξυπηρέτηση με ποιότητα εφάμιλη της φυσικής παρουσίας,
- η διαφανής και αναλυτική ενημέρωση των καταναλωτών για τους όρους και προϋποθέσεις των αγορών,
- η διαφήμιση που κεντρίζει το ενδιαφέρον,
- η συμμόρφωση με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού και τη νομοθεσία προστασίας καταναλωτή, για τη διασφάλιση της φήμης και της αξιοπιστίας της επιχείρησης και την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνη,
Στη συζήτηση συμμετείχαν: ο κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής της εταιρείας Socialab και course director στο τμήμα Executive Development του Alba, ο κ. Γιάννης Γαβριηλίδης, Chief Brand & Strategy Officer, των εταιρειών Public και MediaMarkt, ο κ. Άγγελος Γαλανάκης, Head of Sales Greece, Bulgaria, Cyprus & Malta της Google, ο κ. Παναγιώτης Δρόσος, Global Business Development Director στην εταιρεία Κορρές Φυσικά Προϊόντα, ο κ. Παντελής Μπορόβας, Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Μέσων Ενημέρωσης, Διαδικτύου και Ηλεκτρονικών Υποδομών της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ο κ. Αχιλλέας Νταβέλης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών και η κα. Κατερίνα Φραιδάκη Πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και e- commerce coordinator του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN).
Μιλώντας στην έναρξη του εργαστηρίου, ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒ, κ. Γιώργος Ξηρογιάννης σημείωσε: «Οι κανόνες του εμπορίου ξαναγράφονται εν μέσω της πανδημίας. Σήμερα χρειάζονται γρήγορα αντανακλαστικά και προσαρμοστικότητα μια και η ψηφιακή εξέλιξη της οικονομίας δημιουργεί νέα δεδομένα. Ο ανταγωνισμός γίνεται πιο έντονος σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, ενώ η δυνατότητα ηλεκτρονικών εμπορικών συναλλαγών εκμηδενίζει τις αποστάσεις και καταργεί τυχόν γεωγραφικά πλεονεκτήματα που διέθεταν οι τοπικοί προμηθευτές. Το ψηφιακό μάρκετινγκ και το ηλεκτρονικό εμπόριο πρέπει να είναι πλέον βασικά εργαλεία επιβίωσης και ενίσχυσης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, οι οποίες καλούνται να προσαρμόσουν τις δραστηριότητές τους στη νέα πραγματικότητα και να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους, με σκοπό την ενίσχυση των μεριδίων τους στις αγορές, που δραστηριοποιούνται».
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου παρουσιάστηκε ο «Πρακτικός Οδηγός για σωστή επικοινωνία των επιχειρήσεων με τον ψηφιακό καταναλωτή», που συνέταξε πρόσφατα ο ΣΕΒ με απλούς, πρακτικούς τρόπους βελτιστοποίησης της πληροφόρησης των ψηφιακών καταναλωτών, κατά την επίσκεψή τους σε ηλεκτρονικό κατάστημα.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος ExportReady του ΣΕΒ, για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, με χορηγία της Eurobank.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr