Ειδικότερα, στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε σε περιβάλλον 3D virtual-green room, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της πρώτης πανελλαδικής έρευνας που «έτρεξε» τον Ιούλιο του 2020 με στόχο την αποτύπωση του αντικτύπου της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην ελληνική βιομηχανία συνεδρίων, εκθέσεων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων, ενώ παράλληλα συζητήθηκε και η ανάγκη μετάβασης στη νέα εποχή του κλάδου.
Αποτελέσματα της έρευνας
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, η μείωση του τζίρου για τους οργανωτές συνεδρίων και τους εκπροσώπους χώρων εκδηλώσεων, υπερβαίνει το 75%, ενώ η μείωση των επισκεπτών/συνέδρων από το εξωτερικό αγγίζει το 90%.
Σε απόλυτο αριθμό εκδηλώσεων, 75 εταιρείες δήλωσαν ότι έχασαν τουλάχιστον 1.740 διοργανώσεις για το 2020, ενώ 43 εταιρείες από τις συνολικά 122 που συμμετείχαν στην έρευνα, ανέφεραν μέχρι τον Ιούλιο, ζημιές που στο σύνολο άγγιξαν το ύψος των 67 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τις νέες συνθήκες που επέβαλλε η πανδημία, άνω του 60% των ερωτηθέντων έχουν μετατρέψει μέρος των διοργανώσεων σε ψηφιακές.
Παράλληλα, άνω του 62% των εταιρειών πιστεύει ότι ίσως χρειαστεί να καταφύγει σε μείωση προσωπικού (με τις εταιρείες διοργάνωσης να έχουν υψηλότερο ποσοστό από τους χώρους εκδηλώσεων).
Το μέλλον της συνεδριακής αγοράς με τη ματιά των επαγγελματιών
Έξι στους δέκα ερωτηθέντες προβλέπουν σημαντική μείωση των διοργανώσεων και το προσεχές διάστημα, ενώ το 50% στρέφεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό, προβλέποντας ότι οι ψηφιακές διοργανώσεις θα παραμείνουν.
Επιπλέον, άνω του 50% προβλέπει τη σταδιακή επανεκκίνηση των συνεδρίων με φυσική παρουσία, μετά το καλοκαίρι του 2021, ενώ 8 στους 10 εστιάζουν στην ανάγκη περαιτέρω οικονομικών ελαφρύνσεων με στόχο τη διατήρηση των θέσεων για την επιβίωση του κλάδου.
Δηλώσεις των διοργανωτών
Ειρήνη Τόλη, Πρόεδρος HAPCO
«Σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο για την αγορά μας, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, η συνεργασία, η ανταλλαγή γνώσης και απόψεων και η συλλογική προσπάθεια είναι πιο σημαντικές από ποτέ.
»H πανδημία βρήκε τη χώρα μας σε μία ανοδική τροχιά, και σε θέσεις που όχι μόνο της αξίζουν, στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή κατάταξη συνεδριακών προορισμών, αλλά και αποδεικνύουν τη δυναμική του προορισμού και την ικανότητα στη διαχείριση κρίσεων των Ελλήνων επαγγελματιών του κλάδου.
»Η διαδικτυακή αυτή παρουσίαση που γίνεται με τον πιο σύγχρονο τρόπο μετάδοσης, αποδεικνύει τη γρήγορη προσαρμογή του κλάδου μας στις προκλήσεις της εποχής, αλλά και την τεχνογνωσία μας στην οργάνωση διαδικτυακών συνεδρίων, ενός εργαλείου που έχουμε σκοπό να χρησιμοποιήσουμε δυναμικά στην επαναφορά των φυσικών συνεδρίων.
»Είναι ανάγκη να ενωθούν όλες οι δυνάμεις των τουριστικών φορέων της χώρας: ΣΕΤΕ, ΕΟΤ, Υπουργείο Τουρισμού, ACVB, TCB, ΗΑΤΤΑ, FEDHATTA, MARKETING GREECE, ΕΞΑΑ, ΠΟΞ κ.ά. προκειμένου να σχεδιάσουμε από κοινού τη στρατηγική για την ανάπτυξη της αγοράς συνεδρίων και εκδηλώσεων. Γιατί μόνο μαζί μπορούμε να κάνουμε θαύματα».
Μελίνα Δασκαλάκη, Πρόεδρος Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ)
«Επιδίωξή μας είναι η συνέργεια με όσο το δυνατό περισσότερους θεσμικούς φορείς της πόλης, για να πραγματοποιήσουμε από κοινού ενισχυτικές δράσεις. Ως Δήμος Αθηναίων καταφέραμε μέσω της ΕΑΤΑ να εξασφαλίσουμε τους απαραίτητους πόρους, αποκλειστικά για δράσεις προβολής και προώθησης της πρωτεύουσας στο εξωτερικό. Επανασχεδιάζουμε και δημιουργούμε νέα μέσα προβολής, προσαρμόζουμε το αφήγημα και τη στρατηγική της πόλης με άξονα την ανθεκτικότητα και τη βιωσιμότητα. Προσανατολιζόμαστε τον επόμενο χρόνο στη διοργάνωση μιας σειράς ταξιδιών εξοικείωσης (FAM Trips) και της καθιερωμένης εκδήλωσης Travel Trade Athens για την αποτελεσματική προβολή πόλη μας σε επαγγελματίες της τουριστικής και συνεδριακής αγοράς.
»Παράλληλα, θέτουμε τις βάσεις για τη δημιουργία «Παρατηρητηρίου Τουρισμού» που θα συλλέγει πληροφορίες και δεδομένα γύρω από το τουριστικό προϊόν της Αθήνας. Φιλοδοξούμε ότι αυτό θα αποτελέσει ένα ισχυρό εργαλείο για τη χάραξη στρατηγικής του προορισμού, αλλά και για την αποτύπωση του οικονομικού αντίκτυπου για την πόλη».
Πρόδρομος Μοναστηρίδης, Αντιπρόεδρος του ΔΣ του Thessaloniki Convention Bureau (TCB)
«Η αποτύπωση της κατάστασης ήταν εξαιρετικά χρήσιμη, τόσο για την πληρέστερη γνώση των επιπτώσεων στον κλάδο, όσο και για τον μελλοντικό σχεδιασμό. Τα στοιχεία αυτά καταγράφουν απώλειες και αλλαγές. Δείχνουν επίσης τις ανάγκες των επιχειρήσεων της Βιομηχανίας των Συναντήσεων, ώστε να παραμείνουν βιώσιμες και να αποκτήσουν τα απαραίτητα εργαλεία για να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες.
»Η έρευνα αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας ευρύτερης συνεργασίας για τη συνεδριακή αγορά σε εθνικό επίπεδο και είναι αποφασιστικής σημασίας για τη στήριξη και την προώθηση των προορισμών και των επιχειρήσεων, στην νέα εποχή. Μια ευρύτερη συνεργασία που θα βοηθήσει την ελληνική συνεδριακή αγορά να επανακτήσει τη δυναμική που τόσο ξεκάθαρα είχε αποτυπωθεί στα αποτελέσματα του 2019».
Η παρέμβαση του Προέδρου της Διεθνούς Ένωσης Οργανωτών Συνεδρίων IAPCO, Ori Lahav, έδωσε το στίγμα της κατάστασης που επικρατεί στη Διεθνή Κοινότητα των Οργανωτών Συνεδρίων, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας και της εξωστρέφειας, κάνοντας αναφορά στην Global Task Force με τη συμμετοχή 11 εθνικών ενώσεων PCO υπό την «ομπρέλα» της IAPCO.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr