Βέβαια, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που από το Σεπτέμβριο 2016 όταν ξεκίνησε η δικαστική διαδικασία εξυγίανσης των Μαρινόπουλος, Ξυνός, Express M και Πειραϊκόν, αλλά και το Μάρτιο του 2017 όταν η Σκλαβενίτης ανέλαβε το σε ερήμωση δίκτυο της Μαρινόπουλος θεωρούσαν την προσπάθεια ριψοκίνδυνη και το στοίχημα δύσκολο.
Οι επενδυτικές ανάγκες, οι απαιτούμενες ροές άμεσης χρηματοδότησης, οι σχέσεις με τους προμηθευτές, η ανάσταση ενός τεράστιου δικτύου, η επέκταση εκτός Αθηνών μιας εταιρίας με παραδοσιακό Αθηναϊκό χαρακτήρα, της Σκλαβενίτης ήταν μερικές από τις προκλήσεις. Βέβαια η εταιρική κουλτούρα της αλυσίδας Σκλαβενίτης, με τους εργαζόμενους να έχουν θερμή σχέση με τους ιδρυτές της εταιρίας και την αποδοχή του αθηναϊκού κοινού να κινείται σε υψηλό επίπεδο, αλλά και οι ισχυρές στηρίξεις από το τραπεζικό σύστημα και την τότε κυβέρνηση ήταν κρίσιμα όπλα για την επικείμενη μάχη, όπου το ζητούμενο ήταν η διατήρηση στη ζωή του μεγαλύτερου δικτύου λιανεμπορίου στη χώρα, η διατήρηση χιλιάδων θέσεων εργασίας σε δίκτυο και προμηθευτές, αλλά και η διασφάλιση πολλαπλών γραμμών πρόσβασης στην αγορά για πολλούς Έλληνες παραγωγούς και μεταποιητές. Πλέον, όπως φαίνεται, με βάση και τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Σκλαβενίτης το στοίχημα κερδίζεται. Όπως αναφέρεται το σχέδιο βαίνει στη σχεδιασμένη τροχιά, το δίκτυο πλέον έχει ανακαινιστεί και κερδίζει μερίδια, η περιφέρεια αγκαλιάζει το εγχείρημα, ενώ και τα τελευταία οικονομικά στοιχεία πιστοποιούν το ορθό της τότε επιλογής.
Πιο συγκεκριμένα, όπως τονίζεται, το σχέδιο προχωρά με επιτυχία και μάλιστα οι στόχοι που είχαν τεθεί σε επίπεδο πωλήσεων έχουν ξεπεραστεί. Πέρυσι η Σκλαβενίτης εμφάνισε ανάπτυξη 9% σε ενοποιημένο επίπεδο και 11% σε επίπεδο εταιρείας ενώ τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις της στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου σημείωσαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, με σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από το μέσο όρο της αγοράς.
Επίσης, ο όμιλος Σκλαβενίτη έχει την πρωτιά στον τζίρο στο οργανωμένο λιανεμπόριο κι είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας καθώς απασχολεί περισσότερους από 30.000 εργαζόμενους. Στα τέλη του 2019 ο Όμιλος απασχολούσε 27.679 εργαζομένους και με την εκδήλωση της πανδημίας η διοίκηση προχώρησε σε επιπλέον προσλήψεις 1500 ατόμων για να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε ο κορονοϊός.
Οι επενδύσεις του Ομίλου Σκλαβενίτη την τελευταία τριετία ανήλθαν σε 185 εκατ. ευρώ και κατευθύνθηκαν στην ανακαίνιση των καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος. Τα κεφάλαια κατευθύνθηκαν σε καταστήματα της επαρχίας που το όνομα Σκλαβενίτη ήταν άγνωστο για τους καταναλωτές.
Μάλιστα με βάση διαθέσιμα δημοσιευμένα στοιχεία ο όμιλος - περιλαμβάνεται η Σκλαβενίτης, η δραστηριότητα στην Κύπρο, οι πωλήσεις της The Mart, ο τζίρος της κρητικής αλυσίδας Χαλκιαδάκης και της Κρόνος στην Πάτρα- έχει μερίδιο αγοράς στα επίπεδα του 30%, και ανήλθε στα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος, όπως αναφέρθηκε κατά 9% έναντι του 2018 και σε επίπεδο εταιρείας στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11%. Να σημειωθεί ότι ο δεύτερος στο οργανωμένο λιανεμπόριο καταγράφει τζίρο σχεδόν 2 δισ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων της Σκλαβενίτης σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 82,3 εκατ. ευρώ) από 17,7 εκατ. ευρώ το 2018 και τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 4,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 60,2 εκατ. ευρώ το 2018.
Για την ΕΥΣ (ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ), τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων ανήλθαν σε 151,3 εκατ. ευρώ (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΠ 16: 72,9 εκατ. ευρώ), έναντι 13,3 εκατ. ευρώ το 2018 και τα συγκρίσιμα (πριν την εφαρμογή του ΔΠΧΠ 16) κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,6 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 54,4 εκατ. ευρώ το 2018.
Τα δημοσιευμένα αποτελέσματα προ φόρων της εταιρείας και του ομίλου επιβαρύνθηκαν κατά 9,7 εκατ. ευρώ και 11 εκατ. ευρώ αντίστοιχα από την εφαρμογή του λογιστικού προτύπου ΔΠΧΠ 16, και διαμορφώθηκαν σε ζημία 1,2 εκατ. ευρώ και 6,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος η διοίκηση μπήκε δυναμικά στην ηλεκτρονική εποχή των πωλήσεων. Προχώρησε στη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με την πλατφόρμα online παραγγελιών e-food δημιούργησε το δεύτερο υπερσύγχρονο e-hub στην Πέτρου Ράλλη, ενώ προχώρησε σε επενδύσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα caremarket.gr. Επίσης μέχρι το τέλος του χρόνου θα μπει πιο δυναμικά στην αγορά η ιστοσελίδα sklavenitis.gr για τους ρέκτες το e – commerce.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr