Με αυτά τα «όπλα» η Lidl Hellas, με 21χρόνια παρουσίας στη χώρα, βάζει πλώρη για την κατάκτηση μιας θέσης στην κορυφαία τριάδα του οργανωμένου λιανεμπορίου. Με δυναμική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, που έχει μια «ελληνική» σφραγίδα σε σχέση με το μοντέλο της σε άλλα σημεία της Ευρώπης, (μεταλλάσσοντας δομικά το ύφος του discount store), η αλυσίδα απέχει, με βάση πληροφορίες, λίγο, από το να πιάσει τη δεύτερη θέση. Σήμερα η κατάταξη έχει στην κορυφή τον όμιλο Σκλαβενίτη με την ΑΒ Βασιλόπουλος και τη Lidl να ακολουθούν. Μετά το Σκλαβενίτη, ουσιαστικά, η αδυσώπητη «μάχη» γίνεται πέριξ ενός τσίρου της τάξης των 2 δισεκ. ευρώ από τους δύο μεγάλους παίκτες του λιανεμπορίου Αξίζει να σημειωθεί ως εταιρεία Ο.Ε. όπως κι ομώνυμες αλυσίδες σε άλλες χώρες και στη Γερμανία δεν ανακοινώνουν ετήσιους ισολογισμούς με συνέπεια οι καταγραφές να είναι στη βάση εκτιμήσεων.
Πάντως είναι χαρακτηριστικό ότι ο επικεφαλής της Lidl Hellas, κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης (φωτο), στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση νέων δράσεων ΕΚΕ έστειλε σαφές μήνυμα στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου ότι η αλυσίδα καταγράφει δυναμική παρουσία και έχει πλώρη για ψηλά τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη ο τζίρος του 2019 ήταν αυξημένος κατά 8,8% έναντι του 2018, ενώ θετικά κινείται και το 2020 αλλά με πιο ήπια δυναμική. Μάλιστα ο κ. Ανδρεανίδης άφησε να εννοηθεί ότι αναμένονται ανακατατάξεις στον κλάδο που θα εκδηλωθούν με συγχωνεύσεις και εξαγορές στην κατηγορία των μικρών και μεσαίων αλυσίδων.
Σε σχέση με το επενδυτικό πρόγραμμα, η διοίκηση της εταιρείας αναμένεται να διοχετεύσει πόρους 350 εκατ. ευρώ έως το 2023. Με βάση τα κεφάλαια αυτά θα ανοίξει 11 νέα καταστήματα σε μία τριετία, κύρια στην Αττική αλλά και στη νησιωτική Ελλάδα που προς το παρόν ο όμιλος δεν έχει ισχυρή παρουσία. Το πρώτο αναμένεται στα Πετράλωνα το δεύτερο στο Κερατσίνι, ενώ μέσα στο 2021 θα ανοίξουν άλλα τέσσερα και μέσα στο 2022 θα μπουν στο δίκτυο που σήμερα αριθμεί 220 σημεία άλλα πέντε καταστήματα.
Επίσης το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος και logistic center, το οποίο θα καλύψει τις νέες ανάγκες της αλυσίδας.
Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε χθες ο επικεφαλής στην Ελλάδα την επόμενη Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου θα βγει στον «αέρα» το Lidl Plus, ένα καινοτόμο πρόγραμμα πιστότητας της αλυσίδας, που πλέον και αυτή αποκτά αντίστοιχο όπλο με τον ανταγωνισμό για την προώθηση εμπορικών πολιτικών και την επιβράβευση των πελατών της.
Σε σχέση με την απόδοση υπεραξίας στην κοινωνία ο κ. Ανδρεανίδης τόνισε ότι μόνο στην περίοδο του lockdown η εταιρεία προχώρησε σε 450 νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αυξάνοντας πλέον τους εργαζόμενους στους 6.500. «Μόνο στην περίοδο του lockdown προχωρήσαμε σε 450 νέες προσλήψεις. Όχι για την κάλυψη έκτακτων αναγκών. Αλλά γιατί αποφασίσαμε να προσφέρουμε, στην αιχμή μιας πρωτοφανούς κρίσης, μόνιμες θέσεις απασχόλησης. Ο μέσος όρος εξόφλησης προμηθευτών μας παραμένει στις 62 ημέρες. Ο μέσος όρος στο σύνολο του κλάδου είναι 122 ημέρες. Η υπεύθυνη επιχειρηματικότητα στην πράξη είναι για τη Lidl Ελλάς φιλοσοφία ζωής. Και αδιαπραγμάτευτο πλαίσιο εταιρικών αξιών» τόνισε.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά «η συνολική προστιθέμενη αξία «που προσφέραμε στην ελληνική οικονομία ήταν 811 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 0,43% του ΑΕΠ, ενώ υποστηρίζουμε 20.825 συνολικές θέσεις εργασίας, άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες».
Επίσης έκανε αναφορά για τους 400 Έλληνες προμηθευτές που η εταιρεία συνεργάστηκε το 2019.
«Το 2019 κινηθήκαμε με βελτιωμένους δείκτες σε όλα τα επίπεδα. Διευρύναμε την πελατειακή μας βάση. Αυξήσαμε την επισκεψιμότητα στα καταστήματα. Αλλά και «μεγαλώσαμε» το καλάθι των αγορών. Όλα αυτά συντέλεσαν ώστε να πετύχουμε σημαντική αύξηση στον τζίρο μας και να κλείσουμε θετικά, σε ποσοστό 8,8%» ανέφερε ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς και πρόσθεσε: «Το 2019 συνεργαστήκαμε με περισσότερους από 400 Έλληνες προμηθευτές τροφίμων.
Τους δώσαμε, τους δίνουμε τη δυνατότητα να εξάγουν απευθείας τα προϊόντα τους σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, όπου υπάρχουν καταστήματα Lidl. Παράλληλα, να προβάλλονται μέσα από τις Ελληνικές θεματικές εβδομάδες Eridanous.
Πετυχαίνουμε πολλά. Διαφημίζουμε τη χώρα μας. Αναδεικνύουμε την Ελληνικότητα. Προωθούμε εθνικές επιχειρήσεις, τα τοπικά προϊόντα και τη μεσογειακή διατροφή.
Ο τζίρος των ελληνικών εταιρειών, από την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων για τις θεματικές εβδομάδες Eridanous ανήλθε σε 51 εκατ. ευρώ για το έτος 2019.
Και είναι αξιοσημείωτο ότι είχαμε αύξηση κατά 28% τα τελευταία 2 χρόνια».
Συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη
Από την πλευρά της, η διευθύντρια επικοινωνίας της Lidl Hellas, Βασιλική Αδαμίδου, αναφέρθηκε στις τακτικές βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, μέσα από ένα ολιστικό πρόγραμμα που διέπει όλες τις γραμμές λειτουργίας της επιχείρησης. Εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση εμπορευμάτων, μεταφορά και αποθήκευση, έως την πώληση και την επικοινωνία με τον καταναλωτή.
Τόνισε πως η Lidl εφαρμόζει τις δέκα αρχές του OHE, ως συμβατικό μέλος του σχετικού Συμφώνου, επιδιώκοντας τη βιωσιμότητα στους τομείς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των κοινωνικών προτύπων, του περιβάλλοντος και της καταπολέμησης της διαφθοράς.
Σημείωσε επίσης πως έννοιες και διαδικασίες όπως κλιματική ουδετερότητα, κυκλική οικονομία, ανακύκλωση και προστασία του περιβάλλοντος διέπουν όλη την «αλυσίδα» εργασιών της εταιρείας. Παράλληλα θύμισε πως η Lidl ήταν η πρώτη επιχείρηση οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα που απέσυρε την πλαστική σακούλα μίας χρήσης το 2018, ενώ έπαψε οριστικά την πώληση ειδών πλαστικών μίας χρήσης σε όλα τα καταστήματα από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Επίσης, έως το 2025 η εταιρεία έχει δεσμευτεί για περαιτέρω μείωση του πλαστικού κατά 20%, αλλά και να καταστήσει το 100% των συσκευασιών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στο μέγιστο ανακυκλώσιμο.
Γι’ αυτό το λόγο, προχωρά σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη στο πλαίσιο της από κοινού πρωτοβουλίας με το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας για μια Ελλάδα χωρίς Πλαστικά μίας χρήσης. Αυτή η συνεργασία θα μετουσιωθεί μέσα από δράσεις ανοικτής καινοτομίας, ενημέρωσης κοινωνίας και επιχειρήσεων, αλλά και τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών που θα συμβάλουν μέσα από την τεχνολογία και την ψηφιοποίηση στους στόχους της καμπάνιας.
Τέλος, με αφορμή τον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821, η Lidl Ελλάς προχωρά σε μια σειρά πολιτιστικών δράσεων με στόχο τον αναστοχασμό πάνω στον διαχρονικό ρόλο και τη σημασία του δημοτικού τραγουδιού και του δημώδους στίχου. Μέσα από 63 τραγούδια, θα δοθεί η Ιστορία του τόπου από το 1821 έως σήμερα.
Τον γενικό συντονισμό και την καλλιτεχνική επιμέλεια θα έχει ο Σταύρος Ξαρχάκος, σε συνεργασία με τον Λάμπρο Λιάβα, καθηγητή εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που έχει την επιστημονική επιμέλεια των δράσεων.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr