Ειδικότερα, επισημαίνεται η λογική της αξιοποίησης του στόλου των τουριστικών λεωφορείων για τις έκτακτες ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών που έχουν προκύψει από την ανάγκη αποσυμφόρησης των ΜΜΜ, αντί της προμήθειας μεταχειρισμένων λεωφορείων με leasing.
Παράλληλα τονίζεται η αναγκαιότητα να καταργηθεί το μονοπωλίο του ΚΤΕΛ στις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα για την κάλυψη συγκοινωνιακού έργου.
Ο κλάδος των τουριστικών γραφείων και λεωφορείων έχει πληγεί, πλήττεται και δυστυχώς θα εξακολουθήσει να πλήττεται από την υγειονομική και οικονομική κρίση.
Δεδομένου ότι τα τουριστικά λεωφορεία ΔΧ δεν πρόκειται να εργαστούν καθ΄όλη τη διάρκεια της κρίσης (την περίοδο δηλαδή που υπάρχει επείγουσα ανάγκη ενίσχυσης του στόλου των ΜΜΜ για την αποσυμφόρησή τους), θεωρούμε ότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τα υπάρχοντα τουριστικά ΔΧ λεωφορεία (τα οποία πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις) για τις ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών.
Με τον τρόπο αυτό, το Δημόσιο θα εξοικονομήσει πόρους με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και το κοινωνικό σύνολο (δεν θα χρειαστεί να προμηθευτεί με leasing 300 μεταχειρισμένα λεωφορεία), θα στηριχθεί η απασχόληση και θα δοθεί εργασία τους επαγγελματίες οδηγούς τουρ. λεωφορείων που είναι σε αναστολή (επομένως δεν θα τους ενισχύει το Κράτος), θα τονωθεί ένας ολόκληρος κλάδος εργοδοτών, αυταπασχολούμενων και εργαζομένων, κ.α.
Αντίθετα εάν προχωρήσουν οι εξαγγελίες για προμήθεια των 300 λεωφορείων 10ετίας με leasing, η οποία προφανώς θα γίνει από μία εταιρεία μετά από διαγωνισμό, θα ωφεληθεί μόνο η συγκριμένη εταιρεία, το Κράτος θα πρέπει να καταβάλει το τίμημα του leasing και βέβαια θα πρέπει να προσλάβει επιπλέον προσωπικό για τον χειρισμό των λεωφορείων. Αντίστοιχα, αν προχωρήσει η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το γεγονός αποτελεί καταφανής μονομερή και μονοπωλιακή υποστήριξη στην Ανώνυμη Εταιρεία των ΚΤΕΛ, αγνοώντας τα τουριστικά λεωφορεία.
«Γιατί θα πρέπει η χώρα μας να μισθώσει 503 μεταχειρισμένα λεωφορεία (300 με leasing +203 από τις ΚΤΕΛ ΑΕ) για να αντιμετωπίσει τις κατεπείγουσες ανάγκες αποσυμφόρησης των ΜΜΜ και να μην χρησιμοποιήσει τα ήδη υπάρχοντα λεωφορεία που δυστυχώς είναι χωρίς έργο; Τι θα γίνουν αυτά τα λεωφορεία όταν πια δεν θα τα χρειάζεται το δημόσιο;», αναρωτιέται ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Λ. Τσιλίδης.
Παράλληλα η Ομοσπονδία προτείνει να λειτουργεί μόνο το βράδυ η λεωφορειακή γραμμή του ΟΑΣΑ «Χ95: Σύνταγμα - Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» με αφετηρία στην οδό Όθωνος της πλατείας Συντάγματος, αφού κατά τη διάρκεια της ημέρας το κοινό εξυπηρετείται με το Μετρό/ Προαστιακό.
Έτσι τα οχήματα της γραμμής που είναι μάλιστα και διπλά θα είναι διαθέσιμα για να χρησιμοποιηθούν για την αποσυμφόρηση των λεωφορείων άλλων γραμμών.
Με τον τρόπο αυτό θα αντιμετωπιστούν οι επείγουσες ανάγκες των αστικών συγκοινωνιών σε οχήματα, θα λυθεί το χρόνιο πρόβλημα της εξυπηρέτησης της τουριστικής κίνησης στο κέντρο και βέβαια θα αποσυμφορηθεί το Σύνταγμα αφού η στάση για αποεπιβίβαση και η διέλευση των τουριστικών λεωφορείων θα γίνεται κυκλικά από την Οθωνος. Άλλωστε με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται και οι στόχοι του Δήμου Αθηναίων, όπως έχουν περιγράφει στον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας».
Τέλος η Ομοσπονδία εξακολουθεί να ζητά την κατάργηση της απαράδεκτης ρύθμισης της ηλικίας απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων στο πρότυπο όλων των υπολοίπων κρατών μελών της ΕΕ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr