Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Σύμφωνα με μελέτη του τομέα Επιχειρηματικής Τραπεζικής της HSBC «HSBC Navigator» υπό τον τίτλο «Building Back Better», που διεξήχθη σε περισσότερες από 2.600 εταιρείες σε 14 χώρες, πολλές εταιρείες παραμέλησαν τον προγραμματισμό έκτακτης ανάγκης σε βασικούς τομείς όπως η τεχνολογία, τα χρηματοοικονομικά και η βιωσιμότητα πριν την κρίση.
Σχεδόν οι μισές εξ αυτών (47%) υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν να έχουν κάνει περισσότερα για να προετοιμαστούν για τις προκλήσεις που προέκυψαν τους τελευταίους μήνες.
Για ορισμένους από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, η μετάβαση στην εξ αποστάσεως εργασία ανέδειξε αδυναμίες στην προετοιμασία που είχαν κάνει ώστε να εξασφαλίσουν την επιχειρηματική τους συνέχεια.
Λιγότεροι από τρεις στους πέντε ερωτώμενους (57%) δήλωσαν ότι τα τελευταία δύο χρόνια είχαν δώσει προτεραιότητα στις επενδύσεις στην τεχνολογία, προκειμένου να βελτιώσουν την επιχειρησιακή τους ανθεκτικότητα. Η διατήρηση των ταμειακών ροών αποτέλεσε επίσης μια πρόκληση, καθώς μόνο 44% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι είχαν δώσει προτεραιότητα σε κινήσεις για την ενίσχυση της οικονομικής τους κατάστασης.
Η κρίση ανάγκασε πολλές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν και σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) έχουν ήδη τροποποιήσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν. Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (44%) θα τροποποιήσουν περαιτέρω τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, είτε διαφοροποιώντας (33%), είτε περιορίζοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους (17%) ώστε να γίνουν πιο εξειδικευμένες.
Σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο, τα επιχειρηματικά σχέδια απαιτούν πιο ευέλικτη διευθέτηση του προσωπικού και των γραφείων με μεγαλύτερη εστίαση στην τεχνολογία και τη βιωσιμότητα. Τα βασικά ευρήματα συμπεριλαμβάνουν:
Ο Peter Yeates, CEO της HSBC Ελλάδας σχολίασε:
«Η μακροχρόνια χρηματοοικονομική κρίση στην Ελλάδα ‘δίδαξε’ τις επιχειρήσεις στη χώρα τον τρόπο για να αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες καταστάσεις. Έτσι, η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων κατάφεραν να προσαρμοστούν πολύ γρήγορα στο νέο περιβάλλον, μετά το ξέσπασμα του COVID-19. Η πρόσφατη πανδημία απέδειξε πόσο ευπροσάρμοστοι μπορούμε να γίνουμε όταν απαιτείται άμεση αντίδραση. Τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας HSBC Navigator ανέδειξαν ότι πολλές επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο θέτουν πλέον ως προτεραιότητα την ανθεκτικότητά τους. Η ιστορία δείχνει ότι οι επιχειρήσεις είναι πιο πιθανό να αποτύχουν όταν εξέρχονται από την κρίση παρά κατά τη διάρκειά της. Συνεπώς, είναι κρίσιμο οι ηγέτες να συνεχίσουν να προωθούν τις προσπάθειες, ώστε να καταστούν οι επιχειρήσεις τους πιο ανθεκτικές».
Η έρευνα της HSBC επισημαίνει ότι πολλές επιχειρήσεις οφείλουν την επιβίωσή τους στη μεταξύ τους συνεργασία κατά τη διάρκεια της κρίσης:
Πάντως, παρά το γεγονός ότι η συνεργασία βοήθησε να συνεχιστεί το εμπόριο κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι επιχειρήσεις βλέπουν πολλές προκλήσεις στο μέλλον καθώς επιδιώκουν να καταστούν πιο ανθεκτικές κατά τους επόμενους έξι μήνες. Οι αδυναμίες στις δομές που αφορούν στα χρηματοοικονομικά και το ανθρώπινο δυναμικό αναφέρθηκαν ως τα βασικά εμπόδια για την αλλαγή από τα από τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων (62%), με το ένα τρίτο (31%) να αγωνίζεται να διατηρήσει επαρκείς ταμειακές ροές. Επιπλέον, το ένα τρίτο των επιχειρήσεων (33%) βλέπει το χαμηλό ηθικό των εργαζομένων ως εμπόδιο στην οικοδόμηση ανθεκτικότητας στο άμεσο μέλλον.
Η έρευνα εντοπίζει μια σειρά αλλαγών στις εφοδιαστικές αλυσίδες στις οποίες εκτιμούν ότι θα προβούν οι επιχειρήσεις κατά την επόμενη διετία ούτως ώστε να ενισχύσουν τη διαφάνεια και την ασφάλειά τους: