Της Κατερίνας Γλαβά Core Business Operations Partner στο τμήμα Consulting της Deloitte Ελλάδος
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Μagazine Ιουλίου.
Για το πλάνο αυτό στηριχθήκαμε σε δύο άξονες: από τη μία συνεργαστήκαμε με λοιμωξιολόγους για την εφαρμογή των απαραίτητων κανόνων υγιεινής, ενώ από την άλλη αξιοποιήσαμε τις καινοτόμες λύσεις που προσφέρει η τεχνολογία για την τήρηση των φυσικών αποστάσεων. Συγκεκριμένα, η ολοκληρωμένη λύση που εφαρμόσαμε με τη βοήθεια της τεχνολογίας cloud παρέχει ένα εργαλείο στους εργαζόμενους να αυτο-αξιολογήσουν το επίπεδο του προσωπικού τους κινδύνου, επιτρέποντάς τους ή αποτρέποντας τους να έχουν πρόσβαση στις εγκαταστάσεις των γραφείων. Επιπλέον έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Κράτηση θέσης: o κάθε εργαζόμενος που προσέρχεται στο γραφείο πρέπει, μέσω εφαρμογής στο κινητό ή στο PC, να έχει κάνει κράτηση μίας θέσης εργασίας. Οι χώροι των γραφείων έχουν χαρτογραφηθεί και αποτυπωθεί στην εφαρμογή με τις διαθέσιμες προς κράτηση θέσεις με τρόπο ώστε να απέχουν τουλάχιστον 1,5 μέτρο μεταξύ τους. Κατά την έλευσή του ο εργαζόμενος πρέπει να κάνει check-in στη θέση που έχει κλείσει και check out κατά την αποχώρησή του από το γραφείο. Τα γραφεία είναι διαθέσιμα προς κράτηση μόνο μία φορά την ημέρα και δεν μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν παρά μόνο την επόμενη μέρα. Δυνητικά, ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να κλείσει διαφορετική θέση κάθε μέρα. Εάν δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ο εργαζόμενος δεν μπορεί να προσέλθει στο γραφείο την επιλεγμένη ημέρα. Εφόσον απαιτείται, η κράτηση εγκρίνεται από τον κατάλληλο προϊστάμενο και οριστικοποιείται.
- Τοποθέτηση καμερών θερμομέτρησης στην είσοδο: κατά την είσοδο στις εγκαταστάσεις πραγματοποιείται θερμική σάρωση του εργαζόμενου μέσω κάμερας, επιτρέποντας ή όχι την πρόσβαση στην εταιρεία.
Καθώς η διατήρηση της κοινωνικής απόστασης είναι υψίστης σημασίας για την εγγύηση της ασφάλειας των εργαζομένων και της επιχειρησιακής συνέχειας, η εξασφάλιση της τήρησης των κανόνων διαχείρισης χώρου δεν είναι προαιρετική, αλλά μια απαραίτητη λύση. Με την χρήση κάμερας γίνεται ανάλυση (π.χ. ανίχνευση και ταξινόμηση αντικειμένων, αναγνώριση οπτικών χαρακτήρων, μετρητής αντικειμένων και παρακολούθηση, αναγνώριση προσώπου) για τον προσδιορισμό χώρων όπου η συγκέντρωση των εργαζομένων υπερβαίνει το επιτρεπτό όριο.
Όλες οι επιμέρους λειτουργικότητες που παρουσιάστηκαν για τη νέα εργασιακή εμπειρία του προσωπικού δημιουργούν σημαντική ποσότητα δεδομένων η οποία συγκεντρώνεται σε ένα data lake για περαιτέρω ενέργειες και ανάλυση. Μέσω πίνακα ελέγχου (dashboard) παρακολουθούνται αναλύσεις και reports για αξιολόγηση και βελτιστοποίηση των εταιρικών εργαλείων που διατίθενται για μια βέλτιστη εργασιακή εμπειρία, σύμφωνα πάντα με τη νομοθεσία περί απορρήτου δεδομένων και τη συμμόρφωση με διάφορες κανονιστικές υποχρεώσεις, όπως το GDPR της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί ότι η λύση επανένταξης στο εργασιακό περιβάλλον υλοποιήθηκε μέσω cloud όπου μειώνεται σημαντικά ο χρόνος υλοποίησης σε σχέση με παραδοσιακά μοντέλα και πάντα με γνώμονα τη διαμόρφωση μίας βιώσιμης επόμενης μέρας που κάθε εργαζόμενος θα νιώθει ασφαλής.
Περισσότερα νέα από την ομάδα Consulting της Deloitte: εδώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr