Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Σημαντική εξέλιξη στον τομέα του παγωτού αποτελούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), τα οποία εμφανίζουν αυξητικές τάσεις τα τελευταία χρόνια και κατέχουν αξιόλογη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Στην παρασκευή προϊόντων private label δεσπόζουν μεγάλες επιχειρήσεις του χώρου όπως για παράδειγμα η Εβγα που προμηθεύει μεταξύ άλλων τον όμιλο Carrefour αλλά και η εταιρεία Κρι Κρι που παράγει για λογαριασμό του ΑΒ και του Μασούτη. Mε τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά παράγοντεςεκτιμούν ότι τα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν σήμερα το 10% της συνολικής κατανάλωσης, από 6% πριν από 3 χρόνια. H αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στη χαμηλή τιμή τους, στην ολοένα αυξανόμενη τοποθέτησή τους στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ καθώς και στην ανάπτυξη των εκπτωτικών αλυσίδων στη χώρα μας (Lidl, Dia, Plus).
Σημαντικό επίσης είναι και το μερίδιο αγοράς του χύμα παγωτού, το οποίο καταλαμβάνει μερίδιο αγοράς της τάξης του 25% και, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, «πρόκειται για μια κατηγορία παγωτού που παρουσιάζει αυξητικούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, αφού ολοένα και περισσότερα καταστήματα ανοίγουν, με αντικείμενο τη διάθεση χύμα παγωτού».
Επιχειρηματικές εξελίξεις
Η επιχειρηματική συμφωνία που κλείστηκε πέρυσι μεταξύ της Δέλτα Παγωτού και της Nestle με την απορρόφηση της πρώτης από τη δεύτερη ανέτρεψε όπως ήταν και το αναμενόμενο τα μερίδια των παικτών ανεβάζοντας έτσι ακόμη περισσότερο το θερμόμετρο των εξελίξεων στον κλάδο. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που είναι αυτά του 2006, το μερίδιο της Nestle διαμορφώθηκε στο 41,7% σε αξία αφήνοντας σημαντικά πίσω τον δεύτερο παίκτη που είναι ηΕβγα με 29,9%, ενώ ακολουθούν η Αlgida με 16,2% και η Κρι Κρι με 8% περίπου. Ωστόσο οι επιχειρηματικές εξελίξεις κάθε άλλο παρά έχουν εξαντληθεί για τον κλάδο, καθώς πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται υποστηρίζουν ότι ο βασικός μέτοχος της εταιρείας Παγωτά Δωδώνη που είναι ο επιχειρηματίας Α. Πλακόπητας σκοπεύει να πουλήσει τη συμμετοχή του. Εξέλιξη που αναμφίβολα θα ταράξει και πάλι τα νερά, καθώς η εταιρεία Παγωτά Δωδώνη, εκτός από τα 165 ομώνυμα καταστήματα που έχει αναπτύξει έχει εισέλθει δυναμικά τα τελευταία χρόνια και στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου ανεβάζοντας σταθερά το μερίδιο αγοράς της. Σύμφωνα με στοιχεία του 2005 ο τζίρος της κυμάνθηκε στα επίπεδα των 12 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων καθαρά κέρδη στο 1,1 εκατ. ευρώ από αντίστοιχες ζημιές που είχε το 2004.
Οι προσδοκίες
Χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις αναμένεται να είναι κυλήσει η διετία 2007-2008 για την αγορά του παγωτού, όπου οι πωλήσεις δεν προβλέπεται να αυξηθούν πάνω από 3%. Βασικός λόγος αυτής της εξέλιξης είναι ότι η μερίδα του λέοντος των καταναλωτών εξακολουθεί να επιλέγει παγωτά μόνο την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ εξαρτάται άμεσα το μέγεθος του κλάδου από τον αριθμό των τουριστών που επισκέπτονται την χώρα. Το σίγουρο είναι ότι η κατά κεφαλήν κατανάλωση παγωτού στην Ελλάδα που φθάνει τα 4,8 κιλά υπολείπεται σημαντικά έναντι άλλων κρατών με τα πρωτεία να τα κρατούν σταθερά οι Αμερικανοί με 18,7 κιλά.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου