Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Προχωρούν οι δημόσιες επενδύσεις σε έργα υποδομής
Η Ελλάδα αποτελεί κομβικό από γεωγραφικής άποψης- εμπορικό σημείο, λειτουργώντας ως η Ν.Α. «πύλη» της Ε.Ε., με τη δυναμική είσοδο των αγορών της ’πω Ανατολής στο παγκόσμιο εμπορικό τοπίο να ενδυναμώνουν το διαμετακομιστικό ρόλο της χώρας μας. Η Ελλάδα συνιστά ταυτόχρονα προμηθευτή, καταναλωτή και ενδιάμεσο για την παγκόσμια αγορά, γεγονός που αναδεικνύει τη σπουδαιότητα του εγχώριου κλάδου των μεταφορών και των logistics.
Τα πρόσφατο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Marco Polo που προωθεί η Ε.Ε. και αφορά στη δημιουργία θαλάσσιων διαδρομών συνεπικουρούμενων από σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί αναπτυξιακή προοπτική για τις συνδυασμένες μεταφορές, τα αποτελέσματα της οποίας προς το παρόν η χώρα μας δεν είναι σε θέση να καρπωθεί αφού το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας (Πειραιάς) στερείται σιδηροδρομικού δικτύου υποστήριξης. Υπό αυτό το πρίσμα, η επέκταση, ο εκσυγχρονισμός και η σύνδεση του εγχώριου σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια της χώρας συνιστά στρατηγική πολιτική αφενός μεν για την αποσυμφόρηση του κορεσμένου εθνικού οδικού δικτύου και τον εξορθολογισμό των μεταφορών, αφετέρου δε για τη γενικότερη προστασία του περιβάλλοντος.
Το σχεδιαζόμενο διαμετακομιστικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ., ευρώ αναμένεται να αποτελέσει κομβικό σημείο για τον ευρύτερο κλάδο των συνδυασμένων διαμεταφορών και να καταστεί οδηγός για ευρύτερη ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της αγοράς. Ο παρών σχεδιασμός του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών τοποθετεί την ολοκλήρωση του σταδίου της αξιολόγησης των προσφορών το επόμενο φθινόπωρο, ενώ η περάτωση του έργου υπολογίζεται μέχρι τα τέλη του 2009. Το Κέντρο θα υποστηρίζει οδικό, σιδηροδρομικό και θαλάσσιο δίκτυο, συγκεντρώνοντας έτσι όλες τις εμπορευματικές δραστηριότητες σε μία γεωγραφική περιοχή και αποσυμφορίζοντας κορεσμένες περιοχές του λεκανοπεδίου. Επιπλέον, σχεδιάζεται η κατασκευή του Κέντρου Συνδυασμένων Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, ενώ καταρτίζονται οι μελέτες για τα εμπορευματικά κέντρα Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας.
Στα ίδια πλαίσια κινείται και η πρόσφατη υλοποίηση της συνεργασίας μεταξύ του Ο.Λ.Π. και του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος (πρόγραμμα «Sea Air Cargo») για την άμεση εμπορευματική σύνδεση των δύο κόμβων.
Επιπλέον, καθοριστικό παράγοντα για τον εξορθολογισμό των μεταφορών και τη μείωση του χρόνου και κόστους παράδοσης θα αποτελέσουν και τα έργα οδοποιίας μεγάλης κλίμακας που θα υλοποιηθούν μέσω συγχρηματοδοτήσεων, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 7 δισ. ευρώ, τα οποία θα συνεισφέρουν στην αναβάθμιση και επέκταση του οδικού δικτύου της χώρας.
Εκσυγχρονισμός και στον ιδιωτικό τομέα
Σε εταιρικό επίπεδο, τα τελευταία χρόνια έχουν υλοποιηθεί σημαντικές επενδύσεις σε θέματα τεχνολογικής αναβάθμισης και εξοπλισμού, με προμήθεια λογισμικού ελέγχου της λειτουργίας, εφαρμογές παρακολούθησης εμπορευμάτων, διαχείρισης αποθήκης και μεταφορικού στόλου, με αποτέλεσμα οι προσφερόμενες υπηρεσίες logistics να διαφέρουν πλέον από τις τυπικές μεταφορικές δραστηριότητες. Προς αυτήν την κατεύθυνση συμβάλουν και οι συνεργασίες ελληνικών επιχειρήσεων με κορυφαίες εταιρείες του εξωτερικού, βελτιώνοντας τη λειτουργία τους με την μεταφορά της τεχνογνωσίας παράλληλα με την απόκτηση πρόσβασης σε ολοκληρωμένα διεθνή δίκτυα μεταφορών και αποθήκευσης.
Η ανακοίνωση της τριπλής συγχώνευσης των Imperio, Αργώ Groupage και Hellas Movers δημιουργεί ένα νέο ισχυρό παίκτη στον κλάδο, ικανό να διαφοροποιήσει την κατανομή των μεριδίων στο τμήμα των κορυφαίων εταιρειών του κλάδου. Βάσει της αρχικής επιχειρηματικής συμφωνίας που υπεγράφη το Δεκέμβριο του 2006, η Imperio μετά την 1/1/2007 θα απορροφήσει τις άλλες δύο εταιρείες, ενώ το ενιαίο πλέον σχήμα θα δραστηριοποιηθεί στις θαλάσσιες και συνδυασμένες μεταφορές.
Σημειώνεται ωστόσο ότι η ανάπτυξη της αγοράς των υπηρεσιών logistics υπολείπεται της αντίστοιχης πολλών χωρών του εξωτερικού, παρά την κινητοποίηση των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με το ΣΥΝΔΕΕ&L, η κατάσταση του κλάδου -αν και σε γενικές γραμμές χαρακτη