Υπενθυμίζεται ότι η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών ήταν η σημερινή, 18η Μαΐου, αλλά η αναστολή της λειτουργίας των Δικαστηρίων και των διαδικασιών αναγκαστικής εκτέλεσης και πλειστηριασμών και η πιθανότητα να μην εμφανιστούν αρκετοί αγοραστές, λόγω της πανδημίας, οδηγούν σε νέα παράταση.
Οι περιορισμοί που ισχύουν στις μετακινήσεις καθιστούν δύσκολη υπόθεση την έλευση και την προσκόμιση των απαιτούμενων εγγράφων από τους επενδυτές του εξωτερικού.
Σημειώνεται ότι περισσότερα από 5 επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει άτυπα ενδιαφέρον για τη διάσωση της ΕΛΒΟ. Στα σχήματα συμπεριλαμβάνονται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Γερμανική Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW), η Ισραηλινή Plasan, η Νοτιοαφρικανική Paramount Group και η ελληνική Kouimtzis Group. Ωστόσο, στην λίστα των ενδιαφερομένων έχουν προστεθεί το τελευταίο διάστημα η Intracom Defence, ο Όμιλος Πετρόπουλου και ο ινδικός όμιλος Tata Group.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από τις 16 Φεβρουαρίου του 2014, με απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης μετά από αίτημα του Ελληνικού Δημοσίου το οποίο την επιχορήγησε το 2014 με το ποσό των 13 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της εκτέλεσης συμβάσεων έργου με το ΓΕΣ και για την επίτευξη της ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία τον Ιανουάριο του 2014. Η ΕΛΒΟ κουβαλάει υποχρεώσεις της τάξεως των 85,4 εκατομμυρίων ευρώ και σωρευμένες ζημίες 170,3 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο βιομηχανικό συγκρότημα θα χρειαστούν σημαντικές επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι έχουν εντάξει στα business plan που ετοιμάζουν για το διαγωνισμό.
Η ΕΛΒΟ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία που διαθέτει, καθώς οι εγκαταστάσεις της στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης εκτείνονται σε μια έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τετραγωνικά μέτρα. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΕΛΒΟ διαθέτει πιστοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης αρμάτων μάχης Leopard και σταθμό διαγνωστικών και συντήρησής τους. Έχει σημαντικό εξοπλισμό και δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, όπως το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ», αλλά και σημαντική τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες και πατέντες. Οι 330 τελευταίοι εργαζόμενοι στην εταιρεία έχουν μεταταχθεί σε άλλες θέσεις στο Δημόσιο.
Ο ρόλος του Δημοσίου στο διαγωνισμό
Η ΕΛΒΟ έχει ένα ακόμη πλεονέκτημα καθώς το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σχεδιάζει την ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ με 1000 λεωφορεία, project στο οποίο η ΕΛΒΟ μπορεί να αναλάβει σημαντικό κομμάτι της εργολαβίας για την συναρμολόγηση εξαρτημάτων των νέων οχημάτων.
Στο νέο διαγωνισμό λόγο θα έχει τόσο το υπουργείο Οικονομικών, καθώς το Δημόσιο θα διατηρεί το δικαίωμα, να αποκτήσει έναντι τιμήματος το 21% της ΕΛΒΟ μετά από μια τριετία, όσο και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας το οποίο έχει εμπλοκή για δύο λόγους: θα πρέπει να δώσει την άδεια χρήση περιουσιακών του στοιχείων που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις, ενώ θα πρέπει να έχει δυνατότητα να καλύψει πιθανές ανάγκες του στο μέλλον.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr