Του Αριστοτέλη Παππά
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Μagazine Δεκεμβρίου.
Σκλαβενίτης: Η ενσωμάτωση της Carrefour Μαρινόπουλος και η εστίαση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
Το 2019 ήταν μία ακόμη επιτυχημένη χρονιά για τον Όμιλο Σκλαβενίτη και όπως εκτιμούν πηγές της «Σκλαβενίτης», μιλώντας στο Reporter Magazine, η ανάπτυξη του Ομίλου θα συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερους ρυθμούς μέσα στο 2020. Ο κύκλος εργασιών της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.» αυξάνεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και το μερίδιό της στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου ανέρχεται στο 30%. Σημειώνεται ότι οι οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου για το 2018 ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, με τα συνολικά έσοδα της επιχείρησης να ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 19,3% σε σχέση με τα έσοδα του 2017, τα οποία είχαν διαμορφωθεί στα 2,52 δισ. ευρώ.
Πέραν όμως των βελτιωμένων χρηματοοικονομικών επιδόσεων, ο Όμιλος προχώρησε το προηγούμενο έτος και σε μια σειρά επενδύσεων, η σημαντικότερη εκ των οποίων ήταν η ενσωμάτωση της «Carrefour Μαρινόπουλος». Στο πλαίσιο ενσωμάτωσης της ιστορικής αλυσίδας σουπερμάρκετ, η «Σκλαβενίτης» προέβη το 2018 στην ανακαίνιση 125 καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος, με συνολικό χώρο έκθεσης 100.000 τ.μ. Έως τον Αύγουστο του 2019 ανακαινίστηκαν 72 καταστήματα με χώρο έκθεσης 42.000 τ.μ., ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν οι ανακαινίσεις ακόμη 43 καταστημάτων με χώρο έκθεσης 25.000 τ.μ., εκ των οποίων τα 13 είναι καταστήματα της Αχαϊκής αλυσίδας «Κρόνος», η οποία από τον Ιούλιο του 2019 ανήκει εξ ολοκλήρου στην «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης».
Υπό την ηγεσία της προέδρου της «Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ΑΕΕ», Μαρίας Σκλαβενίτη και του διευθύνοντα συμβούλου, Γεράσιμου Σκλαβενίτη, η εταιρεία αναμένεται το 2020 να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία και θα στηριχθεί σε επενδύσεις που αφορούν σε ανακαινίσεις του δικτύου της, εστιάζοντας κυρίως σε παλαιότερα καταστήματά της. Ακόμα, η «Σκλαβενίτης» πρόκειται να προχωρήσει στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, ενώ στο προσκήνιο βρίσκονται και επενδύσεις στον τομέα των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Επιπλέον, από την 1η Νοεμβρίου 2019, η εταιρεία παρέχει πρόγραμμα ομαδικής ασφάλισης στο σύνολο των εργαζομένων της, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής σύμβασης εργασίας, που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο.
Σε επίπεδο Ομίλου, οι επενδύσεις περιλαμβάνουν την ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων της «Σκλαβενίτης», ένα έργο ιδιαίτερα σύνθετο, το οποίο αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη τα επόμενα χρόνια, όπως τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της εταιρείας, την ομογενοποίηση διαδικασιών, καθώς και τη λήψη άμεσης και ακριβούς πληροφόρησης.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Η έμφαση στην τεχνολογία βασικός παράγοντας για την επιστροφή στην πρωτιά
Με στόχο να ανακτήσει την ηγεσία σε επίπεδο τζίρου, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» βασίζεται σε τέσσερις άξονες, που θα την επαναφέρουν στην κορυφή και οι οποίοι είναι: ποιότητα, εξυπηρέτηση, καινοτομία και ποικιλία. Ωστόσο, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2018 έπεσε κάτω από το «φράγμα» των 2 δισ. ευρώ (πιο συγκεκριμένα 1,99 δισ. ευρώ), σε αντίθεση με τον κύκλο εργασιών του 2017, που είχε διαμορφωθεί στα 2,1 δισ. ευρώ.
Αναφορικά με τις επενδύσεις, οι οποίες αναμένεται να ξεπεράσουν τα 60 εκατ. ευρώ, η αλυσίδα σουπερμάρκετ σχεδίασε μέχρι το τέλος της φετινής εταιρικής χρήσης, τη δημιουργία 46 έως 50 νέων καταστημάτων οργανικών και franchise, καθώς επίσης και την ανακαίνιση 50 υφιστάμενων σημείων του δικτύου. Όπως έχει επισημάνει ο Brand President της «ΑΒ Βασιλόπουλος», Βασίλης Σταύρου, τα νέα σημεία πρόκειται να λειτουργήσουν σε περιοχές, που η εταιρεία έχει περιθώρια βελτίωσης όπως η Αττική, η Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά. Παράλληλα, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» ενδυναμώνει την παρουσία της στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, με το e-shop της εταιρείας το οποίο αποτελεί το πρώτο στην Ελλάδα και αναμένεται να τρέξει με ρυθμό ανάπτυξης 20-25%.
Με την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων και της τεχνητής νοημοσύνης, η πολιτική των προσφορών της εταιρείας από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και μετά, παίρνει πιο προσωπικά χαρακτηριστικά. Θα προτείνονται δηλαδή σε κάθε πελάτη, με γνώμονα τις επιλογές του, μια σειρά από προσφορές σε προσωποποιημένη βάση. Σε αυτό το πλαίσιο, σχεδιάζεται η ενσωμάτωση υπερσύγχρονων τεχνολογιών στα καταστήματα της «ΑΒ», όπως είναι οι ψηφιακές οθόνες και τα αυτόματα ταμεία πληρωμών.
Όσον αφορά τις επενδύσεις σε εξοπλισμό για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η εταιρεία ενσωμάτωσε στο δίκτυο διανομής της το πρώτο «πράσινο» φορτηγό και καθιέρωσε το πρώτο «πράσινο» σουπερμάρκετ. Τέλος, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» αξιοποιεί την τάση των καταναλωτών για υγιεινό και γρήγορο φαγητό, με την ενίσχυση του τομέα των φρέσκων προϊόντων και με το λανσάρισμα νέας σειράς έτοιμων γευμάτων, ενώ παράλληλα ενισχύει την γκάμα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Lidl Hellas: Στο επίκεντρο ο εκσυγχρονισμός των υποδομών
Με άξονα την καινοτομία, την ποιότητα και την ανθρωποκεντρική ανάπτυξη σε όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της, η «Lidl Ελλάς» παρουσιάζει σταθερά ανοδική πορεία, επενδύει κεφάλαια και πόρους και επανασχεδιάζει διαρκώς τις διαδικασίες και τη στρατηγική της αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα για την ισχυροποίησή της στον κλάδο. Η εταιρεία σήμερα κατέχει στην Ελλάδα πάνω από το 15% της αγοράς λιανεμπορίου, έχοντας μειώσει αισθητά τη διαφορά από τον δεύτερο.
Στην προηγούμενη εταιρική χρήση, ο κύκλος εργασιών της «Lidl Ελλάς» σημείωσε αύξηση της τάξης του 4,3%. Σε εξίσου ανοδικά επίπεδα και ακόμα υψηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κινείται ο τζίρος της «Lidl Ελλάς» και την τρέχουσα εταιρική χρήση, με αποτέλεσμα να διευρύνει περαιτέρω το μερίδιό της στην αγορά. Κύκλοι της εταιρείας δήλωσαν στο Reporter Magazine ότι «είναι παραπάνω από αισιόδοξοι για το θετικό κλείσιμο μιας ακόμα επιτυχημένης χρονιάς, άνω των προβλέψεων μας σε όλα τα μεγέθη».
Το επενδυτικό πλάνο της «Lidl Ελλάς» για φέτος ανέρχεται στα 120 εκατομμύρια ευρώ, που ως ποσό είναι αυξημένο κατά 40 εκατ. ευρώ έναντι της προηγούμενης χρήσης. Ταυτόχρονα, η εταιρεία διαμορφώνει το επενδυτικό της πλάνο για την επόμενη οικονομική χρήση (2020-2021), που θα κινηθεί σε αντίστοιχα επίπεδα με το φετινό και θα αφορά κυρίως στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης, ανακαινίσεις και εκσυγχρονισμούς καταστημάτων, αλλά και στην υποδομή πληροφοριακών συστημάτων σε όλα τα καταστήματα και τις αποθήκες. Σύμφωνα με τον πρόεδρο διοίκησης της «Lidl Ελλάς», Ιάκωβο Ανδρεανίδη, προτεραιότητα της εταιρείας αναφορικά με την επέκταση δικτύου καταστημάτων είναι η ενίσχυση της παρουσίας της στον αστικό ιστό της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί ακόμη περισσότερες περιοχές, όπου οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες.
Στα 20 χρόνια παρουσίας της στην ελληνική αγορά λιανεμπορίου, η «Lidl Ελλάς» έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 1,3 δισ. ευρώ, με τη συνολική προστιθέμενη αξία της στην ελληνική οικονομία να ανέρχεται σε 712 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,39% του ΑΕΠ. Αντίστοιχα, η συνολική συνεισφορά της εταιρείας σε φορολογικά έσοδα ανέρχεται σε 247 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,32% των φορολογικών εσόδων του Κράτους. Τέλος, η «Lidl Ελλάς» ενισχύει διαρκώς τις συνεργασίες της με Έλληνες προμηθευτές και συμβάλλει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσα από τα καινούργια καταστήματα που ανοίγει. Από αυτές τις θέσεις εργασίας, σήμερα πάνω από 5.800 είναι άμεσες, 7.000 έμμεσες και 5.600 επαγόμενες στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας.
METRO ΑΕΒΕ: Με γνώμονα την ενεργειακή της πολιτική επεκτείνεται στο εξωτερικό
Μετά την ολοκλήρωση του τριετούς πλάνου ενοποίησής της με τη «Βερόπουλος», την οποία απέκτησε τον Φεβρουάριο του 2016, η METRO ΑΕΒΕ έκλεισε με αέρα αισιοδοξίας το 2018, αυξάνοντας τις πωλήσεις της στα 1,19 δισ. ευρώ από 1,17 δισ. ευρώ το 2017, σημειώνοντας άνοδο 1,58%. Για το 2019, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η οποία διαθέτει 225 σουπερμάρκετ με την επωνυμία «My Market» και 50 καταστήματα «Metro Cash and Carry», προχώρησε με αύξηση πωλήσεων κατά 5% σε σύγκριση με το 2018. Η METRO ΑΕΒΕ κατέχει μερίδιο στην ελληνική αγορά κοντά στο 10%, γεγονός που την κατατάσσει στην τέταρτη θέση.
Μέσα στην τριετία 2016-2018, η εταιρεία επένδυσε πάνω από 150 εκατ. ευρώ σε καινοτόμες λύσεις περιβαλλοντικής και ενεργειακής διαχείρισης, οι οποίες εξισορροπούν την παραγωγή και τους φυσικούς πόρους, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο έως και 30% εξοικονόμηση επί της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρισμού ανά κατάστημα. Επακόλουθο των ενεργειακών της επενδύσεων αποτέλεσε το γεγονός ότι τον Οκτώβριο του 2019, η METRO ΑΕΒΕ έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία λιανεμπορίου, που πιστοποιείται με ISO 50001 (το ευρωπαϊκό πρότυπο άριστης διαχείρισης ενέργειας) για το σύνολο των εγκαταστάσεών της. Επιπλέον, το 2019 η αλυσίδα επένδυσε συνολικά περισσότερα από 52 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις καταστημάτων και άλλα έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού, εγκαινιάζοντας παράλληλα 4 νέα καταστήματα.
Στόχος της εταιρείας για την τριετία 2020-2022 είναι η επένδυση 100 εκατ. ευρώ για την επέκταση των δύο κέντρων διανομής που διαθέτει, τη λειτουργία νέων καταστημάτων, καθώς και για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στο πλαίσιο βελτίωσης της εμπειρίας των καταναλωτών. Παράλληλα, όπως έκανε γνωστό ο διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, στις αρχές του 2020 πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το πρώτο κατάστημα χονδρικής της εταιρείας εκτός Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα Cash and Carry στη Λεμεσό, μια επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr