Η έρευνα εξέτασε τη γνώμη στελεχών που συμμετέχουν στην επιλογή προσωπικού σε επιχειρήσεις και οργανισμούς σχετικά με τις δεξιότητες που αναζητούν οι εταιρείες τους από τους υποψήφιους και τους εργαζομένους τους. Ταυτόχρονα εστίασε, μεταξύ άλλων, στην ταχύτητα επανένταξης των ανέργων στην αγορά εργασίας, στο πώς διαμορφώνεται η τάση όσον αφορά στο brain drain και πώς οι εταιρείες προσεγγίζουν την ανάγκη αποτελεσματικής στρατηγικής Employer Branding για να ενισχύσουν το δυναμικό τους με τα κατάλληλα στελέχη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Adecco, η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ερευνών LMG σε συνεργασία με την H+K Strategies, για λογαριασμό της Adecco. Το πρώτο μέρος της έρευνας απευθύνθηκε στοχευμένα σε στελέχη που λαμβάνουν μέρος στη διαδικασία επιλογής προσωπικού (δείγμα 135 ατόμων) με την μεθοδολογία CAWI (Computer Aided Web Interviewing), ενώ το δεύτερο μέρος της έρευνας απευθύνθηκε στο ευρύ κοινό (δείγμα 956 ατόμων) με ανάρτηση της πρόσκλησης συμμετοχής στην έρευνα σε επιλεγμένες ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Adecco έχουν ως εξής:
- Αλλάζει η ψυχολογία της αγοράς, ενώ μειώνεται η διστακτικότητα για την κάλυψη των θέσεων, καθώς οι επιχειρήσεις δείχνουν να νιώθουν πιο σίγουρες για την πορεία της οικονομίας.
- Υπάρχει απόκλιση στη γνώμη εργοδοτών και υποψηφίων/εργαζομένων σχετικά με τον βαθμό στον οποίο οι τελευταίοι διαθέτουν το επιθυμητό μείγμα δεξιοτήτων.
- Παρά τον πόλεμο για το «ταλέντο», μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων δεν έχουν δομημένη στρατηγική «Employer Branding» για να μπορούν να προσελκύσουν τα κατάλληλα ταλέντα.
- 1 στους 4 εργαζομένους και ανέργους αναζητά εργασία στο εξωτερικό, σε χαμηλότερο όμως ποσοστό από το 2017.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr