«Έχουμε αγωνία να μεγαλώσουμε και άλλο. Πρέπει να μεγαλώσουμε» ανέφερε χτες μιλώντας στα ΜΜΕ ο επικεφαλής της εταιρείας κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, αποκαλύπτοντας πτυχές της στρατηγικής της εταιρείας του που έχει ισχυρή θέση στο χώρο του λιανεμπορίου όσο και του χονδρεμπορίου. «Έχουμε ακόμη περιθώριο βελτίωσης σε σχέση με τους δύο ανταγωνιστές μας» συμπλήρωσε.
Συνολικά το σχέδιο, που έχει βασικό στόχο την αύξηση του δείκτη απόδοσης του τζίρου ανά τ.μ., περιλαμβάνει επέκταση και ανανέωση του δικτύου καταστημάτων και των αποθηκευτικών χώρων, εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα, επένδυση στη βιολογική παραγωγή και αξιοποίηση της τεχνολογίας για την προσέλκυση νέων καταναλωτών.
Έτσι σχεδιάζει την προσθήκη 6-8 σημείων μέσα το 2020, αλλά και την ανάπτυξη ενός νέου είδους καταστήματος, το οποίο εφαρμόστηκε πιλοτικά στην Γαστούνη. Συνολικά η εταιρεία Metro διαθέτει δίκτυο 275 καταστημάτων. Επίσης σχεδιάζει να επεκταθεί και με franchise για πρώτη φορά στην ιστορία του ομίλου. Όπως αναφέρθηκε μέσα στο 2020 θα δημιουργηθεί το νέο μοντέλο καταστήματος franchise με στόχο το όλο επιχειρηματικό σχέδιο να ξεκινήσει το 2021. Στόχος, σύμφωνα με τη διοίκηση, είναι μέσω του συστήματος franchise η Metro να αναπτυχθεί σε περιοχές που σήμερα δεν έχει παρουσία αλλά και είναι δύσκολο να επεκταθεί με ιδιόκτητα σημεία.
Όσον αφορά στην εφοδιαστική αλυσίδα, μέσα στο πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς ξεκινά τη λειτουργία του ένα τέταρτο συμπληρωματικό κέντρο διανομής στη Μαγούλα (5.000 τ.μ.) που θα έχει μόνο ψυχόμενους χώρους και θα δρα συμπληρωματικά με το κέντρο της Μάνδρας. Επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ξεκινά η επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης όπου θα προστεθούν άλλα 20.000 τ.μ. ενώ μέσα στο 2021 θα ξεκινήσει η επέκταση κατά 20.000 τ.μ. του κέντρου στα Οινόφυτα το οποίο προβλέπεται όταν ολοκληρωθεί να εκτείνεται στα 60.000 τ.μ.
Επιπλέον η METRO δίνει έμφαση στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες. Έτσι σε συνεργασία με την εταιρεία Trisma, αξιοποιεί τη νευροεπιστήμη και τα big data και επιδιώκει να βελτιστοποιήσει τη σχέση με τον καταναλωτή με προσωποποιημένες προσφορές, αλλά και βελτίωση του πλασαρίσματος των προϊόντων στο ράφι.
Συνολικά ο κ. Παντελιάδης εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη συνέχεια του ομίλου. Μάλιστα ανέφερε ότι οι πωλήσεις θα κλείσουν φέτος με αύξηση 6% και θα ανέλθουν στα 1,26 δισ. ευρώ. «Φέτος έχουμε 6% ανάπτυξη σε μια αγορά που δεν είναι ανοδική για τους περισσότερους του κλάδου. Με όλα αυτά που σχεδιάζουμε μπορούμε για την επόμενη πενταετία 2020-2024 κατά μέσο όρο να διατηρήσουμε κατ’ ελάχιστον αυτόν τον ρυθμό ανάπτυξης του 6% που έχουμε εφέτος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εξίσου θετικά αναμένονται τα αποτελέσματα σε επίπεδο κερδοφορίας μετά την πίεση που δέχτηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Συγκεκριμένα τα κέρδη προ φόρων αναμένεται να κλείσουν σε επίπεδα πάνω των 9 εκατ. ευρώ.
Παραδοσιακά η εταιρία έχει ισχυρή θέση στον τομέα του cash & carry, και σχεδιάζει κι εκεί ανάπτυξη. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις στο χονδρεμπόριο το 2019 είχαν αύξηση 6%, ενώ τον Ιανουάριο εγκαινιάζεται το πρώτο κατάστημα στην Κύπρο με την επωνυμία «Best Value για Επαγγελματίες. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, πρόκειται για μια δραστηριότητα που απαιτεί μεγάλη προσπάθεια και αν όλα πάνε καλά μπορεί να οδηγήσει σε 2 με 3 ακόμη καταστήματα στην κυπριακή αγορά. Επιπρόσθετα, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι στα σχέδια του ομίλου είναι και η δημιουργία e-shop για τον κλάδο χονδρικής το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2021.
Συνολικά η εταιρία απασχολεί πάνω από 10.700 εργαζόμενους διαθέτοντας πέρα από το δίκτυο και 3 κέντρα διανομής.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr