Σύμφωνα με πληροφορίες από τα αρμόδια υπουργεία, το επόμενο διάστημα προωθούνται οι εξής πωλήσεις στρατηγικών ποσοστών σε εταιρείες που ελέγχονται από το ελληνικό δημόσιο. Ειδικότερα, η κυβέρνηση ενεργοποιεί άμεσα τις διαδικασίες για ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, ΔΑΑ, Εγνατία και ΕΛΤΑ.
Αναφορικά με τα ΕΛΠΕ, ο σχεδιασμός του δημοσίου προσανατολίζεται στην εκχώρηση από 15-20% του ποσοστού του (σήμερα ελέγχει το 35,48% των μετοχών των ΕΛΠΕ) με στόχο την αποκόμιση εσόδων πάνω από 500 εκατ. ευρώ με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως η πώληση θα πραγματοποιηθεί μόνο αν είναι ευνοϊκό το διεθνές περιβάλλον, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη και τα έσοδα από τη συναλλαγή.
Για τη ΔΕΠΑ το πλάνο της ιδιωτικοποίησης φαίνεται πως οδηγεί στη σύσταση τριών εταιρειών στον τομέα της Εμπορίας (ΔΕΠΑ Εμπορίας), των Υποδομών (ΔΕΠΑ Υποδομών) και των Διεθνών δραστηριοτήτων. Για την ΔΕΠΑ Υποδομών μελετάται η πώληση πλειοψηφικού πακέτου 66% ενδεχομένως και 100%. Ο προηγούμενος σχεδιασμός προέκρινε την διατήρηση πλειοψηφικού πακέτου στο ελληνικό δημόσιο. Αντίστοιχα, για την ΔΕΠΑ Εμπορίας, δρομολογείται η πώληση επίσης του 100% και όχι του 50,1% των μετοχών που πρότεινε το προηγούμενο σχέδιο.
Η πώληση του 30% του ΔΑΑ, με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει μετατεθεί στα τέλη Οκτωβρίου. Για το ΔΑΑ το ενδιαφέρον παραμένει πολύ ισχυρό από το υφιστάμενο μετοχικό σχήμα, την AviAlliance, που ελέγχεται από τον καναδικό όμιλο PSP και τον όμιλο Κοπελούζου, ο οποίος θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό με διεθνή εταίρο αλλά και τη Γαλλική Vinci. Στην λίστα με τα υποψήφια σχήματα προστέθηκε πρόσφατα και η Ινδική GMR, η οποία αποτελεί σύμμαχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο Καστέλι ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και από μεγάλες επενδυτικές εταιρείες.
Σχετικά με την Εγνατία, στόχος είναι να αλλάξουν οι όροι της παραχώρησης προ όφελος του ελληνικού δημοσίου. Αυτό σημαίνει μια συμφωνία τύπου ΣΔΙΤ που το δημόσιο θα επωφεληθεί από τα έσοδα των διοδίων.
Τέλος, για τα ΕΛΤΑ, σημειώνεται ότι αποτελούν μια κρατική επιχείρηση που μπορεί να μεγαλώσει αποτελώντας ένα πραγματικό success story μίας από τις πιο προβληματικές επιχειρήσεις. Από το σχεδιασμό δεν μπορεί να απουσιάζει ένα πρόγραμμα εθελουσίας 2.000 ατόμων, ο μετασχηματισμός αλλά και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr