του Ανέστη Ντόκα
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Μagazine Ιουλίου.
Από το 2012 που πραγματοποιήθηκε αυτή η πρώτη συνάντηση έχουν περάσει 7 ολόκληρα χρόνια και η πρωτοβουλία της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ μεγάλωσε και ως μία κοινότητα εταιριών, αγκαλιάζει σήμερα έναν συνασπισμό 57 εταιριών με 67 εργοστασιακές μονάδες, έναν συνολικό κύκλο εργασιών 1,3 δισ. ευρώ και απασχολούν 5.500 εργαζομένους. Απώτερος στόχος της «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» είναι η δημιουργία παραγωγικού πλούτου με σκοπό την ευημερία και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του πολίτη της χώρας μας.
Η καλοκαιρινή έκδοση του REPORTER MAGAZINE ζήτησε να μάθει από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές-επιχειρηματίες πως κατάφεραν να επιβιώσουν απέναντι στη κρίση. Είναι η πρώτη φορά που ένας τόσο μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών αποκαλύπτει τις μεθόδους που ακολούθησε απέναντι στη μεγαλύτερη κρίση που έζησε η χώρα.
Απόστολος Σαλάκος
Πρόεδρος ΔΣ MEDITERRANEAN FOODS AE- BRAVA
Η διοίκηση της MEDITERRANEAN FOODS AE κατάλαβε πολύ σύντομα ότι η κρίση που είχε να αντιμετωπίσει θα ήταν μακροχρόνια και βαθειά, καθώς έθετε πλέον σε αμφισβήτηση όλες τις μέχρι τότε διαμορφωμένες κοινωνικές και οικονομικές δομές της χώρας. Μια τέτοια κατάσταση απαιτούσε την εφαρμογή συγκεκριμένης στρατηγικής επιβίωσης και ανάπτυξης.
Η στρατηγική αντίδρασης στο φαινόμενο της κρίσης, που γρήγορα θεσπίστηκε από την εταιρία και εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια, είναι σταθερή και αποτελείται από τους κύριους στόχους αλλά και τα κρίσιμα σημεία που πρέπει να προσεχθούν για να εξασφαλισθεί η βιωσιμότητά της. Αυτά περιγράφονται επιγραμματικά κατωτέρω :
- Εμπλουτισμός της γκάμας των παραγόμενων επώνυμων προϊόντων με νέους καινοτόμους Κωδικούς, υψηλής προστιθέμενης αξίας.
- Αύξηση της τοποθέτησης των νέων αλλά και υπαρχόντων επώνυμων Κωδικών στα κεντρικά μεγάλα σημεία πώλησης (Αλυσίδες S/M).
- Δραστηριοποίηση σε συγκεκριμένες Αγορές του εξωτερικού.
- Επικοινωνία με τον τελικό καταναλωτή, προβάλλοντας την υψηλή ποιότητα και Ελληνικότητα των προϊόντων.
- Συνέχιση της προσπάθειας μείωσης του κόστους παραγωγής, με περιορισμό των εξόδων και αύξηση της παραγωγικότητας.
- Έλεγχος του κόστους χρηματοδότησης και εάν είναι δυνατόν, μείωση των αναγκών για κεφάλαια κίνησης. Σταδιακή αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων.
- Έλεγχος των εξόδων των διαφόρων λειτουργιών χωρίς βέβαια να τεθεί σε κίνδυνο η εύρυθμη λειτουργία της εταιρίας καθώς και η ποιότητα και ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων και του ανθρώπινου δυναμικού.
- Αναδιάρθρωση και ορθολογισμός του Δικτύου πωλήσεων της εταιρίας.
Αθανάσιος Συριανός
Πρόεδρος της ΕΖΑ
H Ελληνική Ζυθοποϊία Αταλάντης, με 30 χρόνια ισχυρής παρουσίας στο ελληνικό επιχειρείν, στηρίζει σταθερά την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς, σε πείσμα των δυσχερειών της χώρας. Με έμφαση στη δύναμη της ελληνικής πρωτογενούς παραγωγής, πίστη στον τόπο μας, σεβασμό στους συνεργάτες μας και πάνω απ' όλα πάθος για την μπίρα, η Ελληνική Ζυθοποϊία Αταλάντης συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία κορυφής που διαγράφει, διαδραματίζοντας ηγετικό ρόλο στον κλάδο της ζυθοποϊίας.
Το 2018, αναβαθμίσαμε και επεκτείναμε τις παραγωγικές μας εγκαταστάσεις, ολοκληρώνοντας το επενδυτικό πλάνο της προηγούμενης πενταετίας ύψους 18,5 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 υλοποιούμε επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ. Το ανθρώπινο δυναμικό μας, αποτελείται από 180 υψηλά καταρτισμένους εργαζομένους. Στην εταιρία, εφαρμόζουμε επιτυχώς ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαδικασιών περιβαλλοντικής φροντίδας και παραγωγής.
Ακολουθούμε τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα για την παρασκευή και τη διάθεση μπίρας.
Πόπη Σκαγία
Μέλος του ΔΣ ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και Αντιπρόεδρος SKAG
H SKAG, στα χρόνια κρίσης δεν είχε μόνο να αντιμετωπίσει την σταδιακά μειωμένη κατανάλωση, το κλείσιμο του 30% των σημείων πώλησης, τον εγχώριο και εισαγόμενο ανταγωνισμό, το κλείσιμο η την εξαγορά του 60% των ευρωπαίων προμηθευτών της, αλλά και τη σημαντική μείωση στις γεννήσεις που σήμαινε περαιτέρω μείωση της εγχώριας αγοράς των σχολικών ειδών, αλλά και την τεχνολογία του paperless office που συρρίκνωσε και συρρικνώνει την αγορά των ειδών αρχειοθέτησης. Παρόλα αυτά όχι μόνο επιβίωσε αλλά προχώρησε σε καινοτομίες, παρουσιάζοντας πανευρωπαϊκά πρώτη στο κλάδο, στις αρχές του 2013, προϊόντα AR (Augmented Reality - Επαυξημένης Πραγματικότητας) μέσω μια πρωτοπόρας εφαρμογής AP, SKAG AR, που της έδωσαν τη δυνατότητα να αναπτύξει νέες αγορές, όπως της Ρωσίας και της Κεντρικής Ευρώπης (Benelux) . Ταυτόχρονα από τα μέσα του 2012 επένδυσε σε μηχανολογικό εξοπλισμό ψηφιακής τεχνολογίας, παρέχοντας, όχι μόνο προϊόντα ψηφιακής εκτύπωσης αλλά ψηφιακή τελειοποίηση εκτυπώσεων με την προσθήκη ψηφιακού τοπικού UV (βερνίκι) και Glitter. Μέχρι σήμερα η SKAG δεν σταματά να καινοτομεί, αφού στο διάστημα αυτό αναμένεται νέα προσθήκη μηχανολογικού εξοπλισμού, παρέχοντας τη δυνατότητα ψηφιακής εκτύπωσης με χρυσό και ασήμι, που θα φέρει για άλλη μια φορά επανάσταση στον κλάδο μας.
Επιπρόσθετα, η SKAG διαφοροποίησε και προσάρμοσε το ήδη υπάρχον προϊόντικό μείγμα στις νέες απαιτήσεις της αγοράς, επένδυσε σε νέες συνεργασίες διανομής, πρόσθεσε και δημιούργησε νέες κατηγορίες προϊόντων (SKAG DECO-χειροτεχνίας) και φυσικά επαναπροσδιόρισε τις δαπάνες της και έβαλε σε τάξη τα οικονομικά της.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr