του Ανέστη Ντόκα
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Μagazine Ιουλίου.
Από το 2012 που πραγματοποιήθηκε αυτή η πρώτη συνάντηση έχουν περάσει 7 ολόκληρα χρόνια και η πρωτοβουλία της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ μεγάλωσε και ως μία κοινότητα εταιριών, αγκαλιάζει σήμερα έναν συνασπισμό 57 εταιριών με 67 εργοστασιακές μονάδες, έναν συνολικό κύκλο εργασιών 1,3 δισ. ευρώ και απασχολούν 5.500 εργαζομένους. Απώτερος στόχος της «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» είναι η δημιουργία παραγωγικού πλούτου με σκοπό την ευημερία και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του πολίτη της χώρας μας.
Η καλοκαιρινή έκδοση του REPORTER MAGAZINE ζήτησε να μάθει από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές-επιχειρηματίες πως κατάφεραν να επιβιώσουν απέναντι στη κρίση. Είναι η πρώτη φορά που ένας τόσο μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών αποκαλύπτει τις μεθόδους που ακολούθησε απέναντι στη μεγαλύτερη κρίση που έζησε η χώρα.
Άγις Πιστιόλας
Πρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και Διευθυντής Μάρκετινγκ και Εξαγωγών της Agrino
Η Agrino έδωσε έμφαση σε 3 πυλώνες: Στην ορθολογικότερη διαχείριση των εταιρικών διαδικασιών, στην διατήρηση κι ενδυνάμωση της ισχύος της στην Ελλάδα με παράλληλη διεύρυνση των αγορών- στόχων με αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των εξαγωγών στο 20% των συνολικών πωλήσεων και στην αδιάλειπτη διαδικασία Έρευνας και Ανάπτυξης σχεδιάζοντας, παράγοντας στην Ελλάδα και λανσάροντας στις αγορές πρωτοπόρα παγκοσμίως προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας με τελευταία επιτυχία τις καινοτόμες, Ελληνικές ρυζογκοφρέτες της.
Μιχάλης Τσαούτος
Αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ
Η ΕΨΑ είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που δίνει έμφαση στην ποιότητα και την καινοτομία των προϊόντων της. Μέσα στα χρόνια της κρίσης κυκλοφορήσαμε πολλά καινοτόμα προϊόντα: τα πρώτα ελληνικά βιολογικά αναψυκτικά, τα πρώτα ελληνικά αναψυκτικά με στέβια, ιδιαίτερες γεύσεις Iced Tea, το σαγκουίνι, την Pink Lemonade και το υγρό γλυκαντικό Light Drops. Παράλληλα, επικεντρωθήκαμε στις ξένες αγορές με συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, φτάνοντας σήμερα να εξάγουμε σε πάνω από 30 χώρες. Προσπαθήσαμε να μειώσουμε τα κόστη μας, χωρίς όμως να υποβαθμίσουμε στο ελάχιστο την ποιότητα των προϊόντων μας. Εκτιμούμε ότι η στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα θα βοηθήσει κι άλλο την πορεία μας.
Πλάτωνας Μαρλαφέκας
Mέλος του ΔΣ της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και Αντιπρόεδρος της ΛΟΥΞ- ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ ΑΒΕΕ
Οι ισχυρές αξίες που πρεσβεύει η Λουξ, η μοναδική ταυτότητα και αδιαπραγμάτευτη ποιότητα των προϊόντων της, οι συνεχείς επενδύσεις, η ενίσχυση της εξαγωγικής της δραστηριότητας σε συνδυασμό με τη χρηστή και λιτή διοίκηση και την προσήλωση στην υγιή ανάπτυξη αποτέλεσαν παράγοντες που εξασφάλισαν όχι μόνο τη σταθερότητα αλλά και την ανοδική πορεία της εταιρείας καταγράφοντας κατά τη διάρκεια των χρόνων της κρίσης διπλασιασμό του κύκλου εργασιών της.
«Η ανεργία ως ένα μείζον ζήτημα κάθε κοινωνίας και εγχώριας οικονομίας, επιτάσσει σημαντικές αλλαγές κατά τις οποίες ο κλάδος της ελληνικής επιχειρηματικότητας οφείλει να επιδεικνύει ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Δεδομένου ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται και τα Μέλη της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη της εγχώριας επιχειρηματικότητας, καθίσταται αναγκαία η απρόσκοπτη προσήλωση στους στόχους που θέτουν μέσα σε ένα περιβάλλον όπου οι δυσχέρειες και τα εμπόδια θα πρέπει να περιοριστούν αισθητά και αποτελεσματικά από την εκάστοτε κυβέρνηση. Οι επενδύσεις από κοινού με την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την ώθηση της ελληνικής αγοράς, επιτρέπουν τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Παράλληλα, η ενίσχυση της εξωστρέφειας της ελληνικής παραγωγής και η ανάπτυξη προερχόμενη από την καινοτομία και τις εξαγωγές δημιουργούν πρόσφορο έδαφος νέων θέσεων εργασίας, περιορίζοντας δραστικά το φαινόμενο της φυγής του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού εκτός συνόρων και δίνοντας ταυτόχρονα την απαιτούμενη ώθηση στην ελληνική οικονομία και επιχειρηματικότητα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr