Ήδη η αλυσίδα τρέχει για το 2019 επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 25 εκ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό πέρα από τις προσφορές και τις εκπτώσεις για την προσέλκυση πελατών προβλέπεται η ίδρυση 15 νέων καταστημάτων. Από αυτά τα 10 αφορούν σημεία της Αττικής, και μεταξύ των οποίων κι ένα Grand Μασούτη, έκτασης άνω των 2.000 τ.μ, και cash and carry. Στόχος της εταιρείας μέχρι το 2020 είναι να έχει φθάσει τον κύκλο εργασιών της στο 1 δισ. ευρώ.
Συνολικά η εταιρεία «Μασούτης» σήμερα, διαθέτει 332 σημεία πώλησης, με γεωγραφική παρουσία σε Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα, Αττική και Βόρειο Αιγαίο.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι το άνοιγμα σημείου στο Κολωνάκι είναι άλλη μια κίνηση πίεσης προς του άλλους μεγάλους και δη την αλυσίδα Σκλαβενίτης που έχει παρουσία στην οδό Κανάρη με κατάστημα σούπερ μάρκετ. Άλλωστε είναι γνωστό ότι η Σκλαβενίτης έχει πιέσει τις πωλήσεις στη Β. Ελλάδα, κυρίαρχων μέχρι πρότινος παικτών εκεί, όπως η Μασούτης και η Lidl.
Πάντως και φέτος ο ανταγωνισμός προβλέπεται σκληρός καθώς η πίτα, σε σχέση με προ κρίσης, έχει συρρικνωθεί, ενώ οι συνεχείς προσφορές έχουν μειώσει τα περιθώρια κερδοφορίας. Πάντως και το 2018 υπήρξε μια συνέχιση της τάσης σταθεροποίησης με τον συνολικό τζίρο του λιανεμπορίου να ενισχύεται κατά 3,5%. Για φέτος οι προβλέψεις της αγοράς κάνουν λόγο για οριακά χαμηλότερη θετική κίνηση.
Κύριοι λόγοι γι’αυτό, όπως λένε στελέχη του κλάδου, το φρενάρισμα της ζήτησης λόγω προεκλογικού κλίματος, η σταθεροποίηση της ζήτησης, ο πόλεμος προσφορών αλλά και το νέο νομοθετικό πλαίσιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την αποπληρωμή των προμηθευτών σε 60 ημέρες για την κατηγορία των ευπαθών προϊόντων διαμορφώνει κλοιό πίεσης για τη ρευστότητα αλυσίδων.
Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, φέτος το καλάθι αγορών από τα σουπερ μάρκετ θα είναι μειωμένο κατά 26,5 ευρώ το μήνα ή 318 ευρώ το χρόνο. Η περικοπή δαπανών είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και του κυνηγιού των προσφορών.
Σήμερα 9 στους 10 καταναλωτές δηλώνει πως αγοράζει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά. Αποτέλεσμα 7 στους 10 καταναλωτές έχουν μειώσει 5% τον λογαριασμό τους και 1 στους 5 κατά 20% τη μέση δαπάνη για αγορά προϊόντων από τα σουπερ μάρκετ αναφέρει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).
Από τους 2.000 καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα το 71% δήλωσε πως πέρυσι αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το 2017, ενώ το 66% του κοινού ανέφερε ότι κυνηγάει τις προσφορές, τα κουπόνια και τις δωροεπιταγές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr