Όπως έχει εκτιμηθεί από την εταιρία ερευνών αγοράς IRI Hellas σε περίπτωση, που οδηγηθεί η χώρα σε περισσότερες εκλογικές αναμετρήσεις η αρνητική επίδραση θα είναι της τάξης του 0,46%. Εάν δηλαδή γίνουν δύο φορές εκλογές οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα μειωθούν κατά περίπου 1%, ενώ σε περίπτωση μεγαλύτερης πολιτικής αστάθειας, ο εν λόγω συντελεστής θα έχει πολλαπλό αρνητικό αποτέλεσμα.
Επιπλέον, στην εκτίμηση περί αύξησης του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 1,5% το 2019 έχει ληφθεί υπόψη ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα είναι της τάξης του 1,19%, η ανεργία θα διαμορφωθεί σε 18,5%, ο πληθωρισμός θα είναι 0,42% και ο κύκλος εργασιών του λιανεμπορίου θα αυξηθεί κατά 1,78%. Από τα παραπάνω γίνεται αν μη τι άλλο σαφές ότι ακόμη και αν το 2019 δεν ήταν μία εκλογική χρονιά, η ενίσχυση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κάθε άλλο παρά εντυπωσιακή αναμένεται, δεδομένης της βραδείας ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας. Η πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2019 έκλεισε, πάντως, με μείωση των πωλήσεων κατά 1,3%, ακολουθώντας την αρνητική τάση που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2018, όταν οι πωλήσεις έκλεισαν με πτώση 0,7%. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε σύμφωνα με την IRI κατά 2,7% σε σύγκριση με το 2017.
Ανέστης Ντόκας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr