Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι από τους τρεις φακέλους που κατατέθηκαν, μόνο ο ένας περιείχε προσφορά, εκείνος της Gibson, ενώ οι άλλοι δύο αφορούσαν επιστολή διαμαρτυρίας.
Την ίδια στιγμή, πρόσθετες εξηγήσεις ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους όρους του συγκεκριμένου διαγωνισμού, μετά την προσφυγή που άσκησε αποκλεισθείσα από τον υφιστάμενο διαγωνισμό εταιρεία.
Η υπόθεση ξεκινά από τις αρχές Ιανουαρίου του 2007 όταν η ΔΕΠΑ δημοσιεύει την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού (466/2006), προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (L.N.G) από την Αλγερία στο σταθμό της Ρεβυθούσας με δεξαμενόπλοιο.
Μόνο η Autumn Gas εκδήλωσε ενδιαφέρον και κατέθεσε προσφορά για τον εν λόγω διαγωνισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, στην συγκεκριμένη εταιρεία είχαν κατακυρωθεί και προηγούμενοι διαγωνισμοί της ΔΕΠΑ με το ίδιο ακριβώς αντικείμενο.
Στις 26 Ιανουαρίου 2007 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΠΑ αποφασίζει να ακυρώσει το διαγωνισμό (απόφαση 944/4) μετά την απόσυρση της εγγυητικής επιστολής στην οποία προέβη η εταιρεία Autumn Gas, κάνοντας ετσι χρήση των σχετικών διατάξεων που προβλέπει η κοινοτική νομοθεσία.
Εν συνεχεία, η εταιρεία Autumn Gas προσφεύγει στην ελληνική Δικαιοσύνη και αφού χάνει τα ασφαλιστικά μέτρα, απευθύνεται στη διεύθυνση Εσωτερικού Ανταγωνισμού της Κομισιόν, εκτιμώντας οτι κακώς ακυρώθηκε ο πρώτος διαγωνισμός.
Από την πλευρά της η Κομισιόν με επιστολή που απέστειλε στη ΔΕΠΑ ζητά να μάθει τους λόγους για τους οποίους ακυρώθηκε ο εν λόγω διαγωνισμός.
Στις 27 Μαρτίου η ΔΕΠΑ προχωρά στη δημοσίευση της διακήρυξης του νέου διαγωνισμού (υπ' αριθμόν 566/07).
Να σημειωθεί ότι στην πρώτη διακήρυξη η χωρητικότητα των πλοίων που δύνανται να λάβουν μέρος, προσδιορίζεται μεταξύ 28.000 m3 και 50.000 m3. Ωστόσο, στη δεύτερη προκήρυξη ο συγκεκριμένος όρος τροποποιείται και η χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων ορίζεται μεταξύ 35.000 m3 και 65.000 m3.
Αυτό σημαίνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΠΑ αποφάσισε να «δυσκολέψει» κι άλλο τους όρους του διαγωνισμού, και έτσι μένει απ' έξω η ενδιαφερόμενη, της οποίας το πλοίο είναι χωρητικότητας 28.000 m3.
Στο διάστημα μεταξύ 2 και 13 Μαρτίου ακολουθούν εκατέρωθεν εξώδικα από την εταιρεία που αποκλείστηκε και τη ΔΕΠΑ. Η μεν πρώτη κατηγορεί τη ΔΕΠΑ για παράνομες ενέργειες (διαδικασίες ακύρωσης του διαγωνισμού) και την καλεί να της κοινοποιήσει τη σχετική απόφαση του Δ.Σ. προκειμένου να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της.
Από την άλλη μεριά, η ΔΕΠΑ, στην εξώδικη απάντησή της υποστηρίζει ότι η εταιρεία έχει ενημερωθεί πλήρως, αν και συνομολογεί ότι η απόφαση δεν της κοινοποιήθηκε ποτέ. Και ενώ ο νέος διαγωνισμός είχε δρομολογηθεί πλήρως, λίγες μέρες πριν τη διενέργειά του, εμφανίζεται και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από σχετική καταγγελία της αποκλεισθείσας εταιρείας.
Στην δεκασέλιδη επιστολή της, (ημερομηνίας 04/05/2007), ο Γενικός Διευθυντής της Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς κ. Jorgen Hoimquist, αναφέρει οτι «σε περίπτωση αληθείας των ανωτέρω ισχυρισμών ο αναθέτων φορέας (σσ. ΔΕΠΑ) φαίνεται να παραβίασε τις υποχρεώσεις που υπέχει βάσει της οδηγίας 2004/17/ΕΚ περί αντικειμενικών κριτηρίων, με τη θέσπιση των κριτηρίων χωρητικότητας για τη νέα διαδικασία».
Όσον αφορά την τροποποίηση του όρου χωρητικότητας των πλοίων, στην επιστολή αναφέρεται ότι "σύμφωνα με την καταγγελία είναι λίαν περιορισμένος και γνωστός ο αριθμός και τύπος των εν την αγορά διατιθέμενων πλοίων προς παροχή συναφών με τον διαγωνισμό αιτούμενων υπηρεσιών. Κατά την καταγγέλλουσα, η αλλαγή χωρητικότητας του εν λόγω πλοίου, ουδόλως δικαιολογείται εξ' αντικειμενικών συνθηκών αλλά έχει ως κίνητρο τον αποκλεισμό αυτής εκ της διαδικασίας, εις την οποία, υπάρχουν δυσκολίες αν όχι αδυναμία συμμετοχής άλλων εταιρειών".
Ακόμη ο κ. Jorgen Holmquist υπογραμμίζει: "θα σας παρακαλούσα να ζητήσετε από τις αρχές της χώρας, να μην προβεί στην εξέλιξη του νέου διαγωνισμού ή σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, η οποία θα δημιουργούσε τετελεσμένα γεγονότα,
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr