Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει την ανάπτυξη του car sharing στην Ελλάδα μια υπηρεσίας που ειδικά στις Σκανδιναβικές χώρες είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Με αυτήν την υπηρεσία μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας μπορεί κάποιος να ενοικιάσει αυτοκίνητο ανά π.χ. λεπτό ή διαδρομή σε πραγματικό χρόνο. Σημειώνεται ότι για την υπηρεσία αυτή απαιτούνται ειδικές τοποθεσίες στην πόλη για τη στάθμευσή τους ώστε να μπορεί ο πελάτης εύκολα να έχει πρόσβαση. Ωστόσο στην Αθήνα, όπου και το πιο μεγάλο ενδιαφέρον καταγράφεται δυσκολία ανεύρεσης των χώρων στάθμευσης κάτι που θέλει και τη συνεργασία των δήμων. Μην ξεχνάμε βέβαια και τους… ταξιτζήδες… Παράλληλα η εταιρία είναι έτοιμη να μπει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση όταν θα αρχίσει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα.
Ο τουρισμός
Πάντως βασικό όχημα ανάπτυξής της είναι και παραμένει ο τουρισμός και η χρηματοδοτική μίσθωση, το λεγόμενο leasing. Η Avis, που έχει το 305 της (η Lease Plan πάνω του 20 και η Autohellas/Hertz 20%) στοχεύει να στηρίξει την παρουσία της στον κλάδο που «ευαγγελίζεται» τη χρήση και όχι την κτήση αυτοκινήτου. Είναι ενδεικτικό ότι μετά από μια εντατική καμπάνια η ειδική ιστοσελίδα της εταιρείας για το leasing ιδιωτικής, αλλά και επαγγελματικής χρήσης συγκέντρωσε το 2018 περισσότερες από 300.000 αναζητήσεις, ενώ ο αριθμός των πελατών αυτής της κατηγορίας διαμορφώθηκε σε 2.000.
Παράλληλα με στόχο την ανάπτυξη της θέσης της στην αγορά rent a car βλέπει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεκριμένους προορισμούς, ειδικά εκεί όπου η Fraport, έχει αναλάβει αεροδρόμια. Εκεί, όπως π.χ. στα Χανιά, όπου αναμένεται άνοδος στις αφίξεις η Avisσχεδιάζει επενδύσεις και ενίσχυση της παρουσίας της ώστε να κινηθεί δυναμικά στον ανταγωνισμό. Άλλωστε ο χώρος του rent a carέχει ιδιομορφίες αλλά και έντονα τοπικά στοιχεία. Είναι ενδεικτικό ότι οι μεγάλες εταιρείες έχουν μερίδιο μικρότερο από το 45%. Η Avis, η Hertz να κινούνται στο 16-17%, ενώ η Enterprise και η Sixt διατηρούν το 7% και το 5% της "πίτας”, αντίστοιχα. Όμως περίπου 3.000 επιχειρήσεις, ελέγχουν το υπόλοιπο έχοντας πολλές από αυτές αναπτύξει πολλαπλά ψηφιακά εργαλεία, συνεργασίες με ψηφιακούς dealers κτλ. «Στις βραχυχρόνιες μισθώσεις ο αριθμός των αυτοκινήτων από 60.000 έχει αυξηθεί σε 100.000. Εάν η τουριστική ζήτηση υποχωρήσει, τότε πολλοί από τους παίκτες θα εξαφανιστούν ανέφερε, χθες, σε δημοσιογραφική συνάντηση ο διευθύνων σύμβουλος της Avis Ανδρέας Ταπραντζής τονίζοντας το πόσο ευμετάβλητη είναι η αγορά.
Πάντως πληροφορίες του Reporter.gr από μια μεγάλη αγορά όπως η Κρήτη δείχνουν σημαντικά καλή πορεία των προκρατήσεων αυτοκινήτων φέτος. Μένει να φανεί, συνεπώς το τι θα γίνει, αν δηλαδή το φρενάρισμα του τουρισμού, που αναμένεται σε επίπεδο εσόδων επηρεάσει το rent a car.
Τα κέρδη
Στο μεταξύ η AVIS έκλεισε το 2018 με εξαιρετικά αποτελέσματα, ενισχύοντας περαιτέρω την ηγετική της θέση στην αγορά και αποδεικνύοντας στην πράξη την αναπτυξιακή τροχιά που διαγράφει τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της Avis για το 2018 έκλεισε στα €180 εκατομμύρια με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα €82,05 εκατομμύρια και κέρδη προ φόρων (PBT) στα €27,18 εκατομμύρια, σημειώνοντας ρεκόρ σε όλους τους τομείς δράσης της. Χάρις στην υψηλή κερδοφορία και την αξία της επιχείρησης, η Avis διακρίνεται σταθερά και σε διεθνές επίπεδο, καθώς κατατάσσεται στο Top 5% σε σύνολο 1.000 περίπου ομοειδών επιχειρήσεων στην Ευρώπη, σύμφωνα με στοιχεία της Plimsoll Analysis.
Mέσα στο 2018, η Avis προχώρησε σε επενδύσεις υποδομών ύψους €200 εκατομμυρίων, δίνοντας έμφαση στη διαρκή ανανέωση του στόλου της, ο οποίος σήμερα φτάνει τα 35.000 οχήματα, αλλά και των συστημάτων της. Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη χρονιά η Avis προχώρησε στην αγορά 10.000 νέων οχημάτων, αριθμός που αναλογεί περίπου στο 10% των ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς.
Δίνοντας έμφαση στην υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της, η Avis διακρίθηκε στην αγορά ως η Εταιρία με την υψηλότερη αξία για τους πελάτες (best-value-for-money) επιτυγχάνοντας για μια ακόμη χρονιά τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης των πελατών της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της στην Ελλάδα (ετήσια έρευνα TNS, επίτευξη 83%) και μεταξύ των 5 πρώτων χωρών στην περιοχή ΕΜΕΑ. Ως αποτέλεσμα, η Avis αύξησε κατά 20% τους πελάτες της στις υπηρεσίες μακροχρόνιων μισθώσεων (Leasing) και πέτυχε εντυπωσιακές επιδόσεις στις υπηρεσίες βραχυχρόνιων μισθώσεων (Rent a Car), συγκεντρώνοντας πάνω από 2 εκατομμύρια ημέρες ενοικίασης μέσα στο 2018, ενισχύοντας τον τουρισμό, που είναι ένας από τους κλάδους αιχμής για την ελληνική οικονομία. Παράλληλα, είναι η πρώτη Εταιρία που παρέχει πρωτοποριακές υπηρεσίες μακροχρόνιων μισθώσεων σε όλους τους πολίτες, με σύγχρονο και εύκολο τρόπο (www.myavis.gr).
Με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα του 2018, ο Ανδρέας Ταπραντζής, Διευθύνων Σύμβουλος της Avis, ανέφερε, «Τα αποτελέσματα της Avis για το 2018, αποδεικνύουν στην πράξη την ηγετική μας θέση στον κλάδο και μας κάνουν υπερήφανους, ενισχύοντας το αίσθημα ευθύνης προς όλους τους πελάτες και συνεργάτες μας, τους οποίους ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία τους. Το 2019 συνεχίζουμε δυναμικά, με στόχο να παρέχουμε τις πλέον σύγχρονες, αξιόπιστες και καινοτόμες υπηρεσίες στην αγορά, συμμετέχοντας ενεργά στις κοσμογονικές αλλαγές που έρχονται στον χώρο του αυτοκινήτου. Όλοι οι άνθρωποι της Avis έχουμε στο επίκεντρο της προσοχής μας τους πελάτες μας και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με ζήλο για να τους προσφέρουμε τις κορυφαίες οδηγικές εμπειρίες και τη βέλτιστη, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση που τους αξίζει».
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr